כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
לאחר דיווחים על "אור ירוק"

הבית הלבן: ארה"ב לא מאשרת אף אחת מהתוכניות הצבאיות של ישראל

ארה"ב הבהירה כי המבצע של ישראל בבית החולים שיפא בעזה "הוא החלטה שלה". כך הגיבו בבית הלבן לאחר דיווחים כי ארה"ב "נתנה אישור" לישראל לפעול בתוך בית החולים

הבית הלבן: ארה"ב לא מאשרת אף אחת מהתוכניות הצבאיות של ישראל
כוחות צה"ל בשיפא צילום: דובר צה"ל

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר אתמול כי "בעוד ישראל ממשיכה במבצע על המתקן הרפואי הגדול ביותר ברצועת עזה", ארה"ב ממשיכה להאמין "שישראל לא צריכה לפגוע בבתי חולים בעזה מהאוויר וכי יש להגן על אזרחים מפני אש צולבת", אמר.

קירבי אמר כי ארה"ב לא חתמה על המבצע הספציפי סביב בית החולים אל-שיפא ואינה מאשרת אף אחת מהתוכניות הצבאיות של ישראל.

"לא נתנו אישור לפעולות הצבאיות שלהם ברחבי בית החולים, באופן דומה לעובדה שאנחנו לא נותנים אישור לפעולות טקטיות אחרות שלהם", אמר קירבי. "אלה פעולות צבאיות ישראליות ממושכות שהם מתכננים והם מבצעים, אתם יודעים, בהתאם לנהלים שנקבעו. ארצות הברית לא מעורבת בהם". הוא אמר שהוא "ימנע ממתן פרשנות רציפה על המבצע המתמשך".

הוא חזר על קביעתו מיום קודם לכן כי ארה"ב לא "רוצה לראות בתי חולים מותקפים מהאוויר" או "לראות אזרחים חפים מפשע, חולים, צוות רפואי הופכים לקורבנות של אש צולבת בין חמאס לצבא ההגנה לישראל".

הוא הוסיף שהמבצע סביב אל-שיפא "לא היה במוקד" שיחת הטלפון של הנשיא ג'ו ביידן ביום שלישי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

קירבי אמר גם כי ההחלטה האמריקאית לחשוף מודיעין על השימוש של חמאס בבית החולים אל-שיפא כמוקד פעילות, אינה קשורה למבצע של ישראל.

"העיתוי של זה הגיע אחרי עבודה של קהילת המודיעין להכין את המידע הזה לפרסום, וזה לא היה קשור לכל עיתוי מבצעי או כל קבלת החלטות של צבא ההגנה לישראל", הוא אמר.

 

 

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד