כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
נגד האוצר

בנק ישראל: להסיט הכספים הקואליציוניים לטובת המלחמה

הדברים נאמרו נגד משרד האוצר שלא מעביר את כלל הכספים הקואליציוניים לכיסוי עלויות המלחמה "יש חשיבות רבה לכך שהממשלה תבלום הוצאות חדשות שאופיין מתמשך בהקשר ההסתכלות לטווח הבינוני-ארוך"

בנק ישראל: להסיט הכספים הקואליציוניים לטובת המלחמה
בנק ישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנק ישראל מפרסם היום (רביעי) הודעה בה הוא מותח ביקורת על משרד האוצר לאחר ההחלטה שם שלא לקצץ עכשיו את כלל הכספים הקואליציוניים. בהודעה נכתב כי "יש חשיבות רבה לכך שהממשלה תבלום כבר עתה הוצאות חדשות שאופיין מתמשך בהקשר ההסתכלות לטווח הבינוני-ארוך".

במשרד מציינים כי המלחמה כבר הובילה לגידול משמעותי בהוצאות הביטחון, והיא מצריכה סיוע לתושבים המפונים ולמשפחות הנפגעים והנעדרים, עיבוי של מערכי החירום וההצלה, וחיזוק של מערך השירותים הציבוריים על מנת לתת מענה לכלל האוכלוסייה.

במקביל, ההכנסות ממסים צפויות לקטון בשל ההשפעות השליליות של המלחמה על הפעילות הכלכלית. בנוסף לפעילות הישירה של הממשלה נדרש סיוע למגזר העסקי, שיתמוך ביכולת של עסקים - בעיקר עסקים קטנים ובינוניים שהיקף פעילותם נפגע - לעמוד בהוצאות, לצלוח את התקופה הנוכחית ולחזור לפעול במהירות כשהנסיבות הביטחוניות יאפשרו זאת. נדרש גם סיוע לעובדים שמעסיקיהם צמצמו את פעילותם, וזה ניתן באמצעות הגמשת מנגנון החל"ת ותנאי הזכאות לדמי אבטלה.

בשל כך הם מעירים לגב התקציב ואומרים כי 
"בחינה של סעיפי התקציב מצביעה על הפחתות אפשריות בהיקף של כ-10-8 מיליארד שקל ב-2024. יתר על כן, מכיוון שחלק ניכר מהתשלומים ב-2023 בגין ההסכמים הקואליציוניים יקשה מאוד על קיצוצים באותם סעיפים בשנת 2024, וגם בהמשך, רצוי שהממשלה תכריז על עצירה של הוצאות אלה כבר בתקציב הנוכחי".

מלחמת חרבות ברזל בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד