כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מאמץ הומניטרי ואיתור תשתיות טרור

צה"ל מפרסם תיעוד ראשון מהפשיטה על בית החולים שיפא

בתיעוד נראים הרגעים בהם פשטו כוחות צה"ל על בית החולים הגדול בעזה מתחתיו על פי הערכות נמצאים מחבלים רבים ואולי אף חטופים. במקביל נראים חיילים מעבירים ציוד הומניטרי לפתח בית החולים

צה"ל מפרסם תיעוד ראשון מהפשיטה על בית החולים שיפא
כוח צה"ל סמוך לשיפא צילום: דובר צה"ל

צה"ל מפרסם בשעה האחרונה מספר תיעודים מהפשיטה שהחלה הלילה על בית החולים שיפא, תחתיו על פי הערכות מתחפרים בכירי חמאס ואולי אף חלק מבני הערובה שנחטפו ב-7 באוקטובר.

כניסת כוחות צה\"ל לבית החולים שיפא

בתיעוד נראים הכוחות סורקים אחר מטעני נפץ ותשתיות טרור נוספות של חמאס ובמקביל מעבירים לתוך בית החולים סיוע הומניטרי הכולל אינקובטורים. הכוחות הניחו את הציוד בכניסה לבית החולים.

הכנסת הסיוע ההומניטרי לבית החולים שיפא

מטעם דובר צה"ל נמסר כי הכוחות פועלים ב"חלק מסוים" של המרכז הרפואי, ובהמשך נמסר כי קרבות התנהלו סמוך לכניסה אליו - במהלכם חוסלו מחבלים. אמצעי לחימה המעידים על פעילות טרור אותרו במתחם. בצה"ל הוסיפו: "הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי ולא נועדה לפגוע בחולים, בצוותים הרפואיים ובאזרחים". כמו כן, 5 מחבלים נהרגו סמוך לבית החולים.

עוד נכתב בהודעת הצבא כי "לפעולה קדם מאמץ לפינוי בית החולים ממטופלים וחוסים ואף נפתח ציר מעבר מיוחד ממנו. הנהלת בית החולים עודכנה מבעוד מועד על הכניסה למתחם. במהלך הפעולה הועברו לבית החולים אינקובטורים, ציוד רפואי ומזון תינוקות". במקביל לכניסה קצינים מקיימים קשר טלפוני עם מנהלי בית החולים, ומבהירים להם כדי להגיד להם שהפעולה לא מכוונת נגדם, אלא נגד מחבלי חמאס.

תיעוד ערבי מתוך בית החולים שיפא הבוקר

עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד