כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
עדכונים שוטפים

צה"ל מטהר את ביה"ח שיפא ומזרים ציוד; שני חיילים נפלו ברצועה

שני חיילים נפלו הלילה ברצועה. כוחות צה"ל פועלים במתחם בית חולים שיפא. דובר צה"ל: "נכנסים כדי להגיע למקום שבו אולי נביס את חמאס ונשחרר חטופים גם אנשי רפואה ודוברי ערבית משתתפים שעברו הכשרה, כדי שלא ייפגעו אזרחים". בעזה הודיעו כי ניתנה התראה מבעוד מועד

צה"ל מטהר את ביה"ח שיפא ומזרים ציוד; שני חיילים נפלו ברצועה
מלחמת חרבות ברזל צילום: אתר צה"ל
הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר נפלו בצפון עזה הודעה נמסרה למשפחותיהם: סרן (מיל׳) עמרי יוסף דוד, בן 27, מכרמיאל, סגן מפקד פלוגה בגדוד 9217, חטיבה 12 (חטיבת הנגב), סרן ידידיה אשר לב, בן 26, מטל מנשה, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי. סך הנופלים ברצועת עזה 49.
כמו כן, קצין לוחם מגדוד 82, חטיבה 7 נפצע באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה ולוחם צה"ל מגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפצע באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם צה"ל מגדוד 932, חטיבת הנח"ל ומפקד בבית הספר להנדסה צבאית, נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה.

מבית חולים וולפסון נמסר כי מצבו של פצוע הרסיס מהמטח לעבר גוש דן אתמול, מוגדר קשה אך יציב. הוא עבר סדרת ניתוחים במהלך הלילה וכעת מורדם ומונשם. הפצועה שהגיעה בעקבות המטח שוחררה מביה"ח.

דובר צה"ל מסר הלילה (בין שלישי לרביעי) כי כוחות צה"ל פועלים נגד חמאס ב"חלק מסוים" של בית החולים שיפא בעיר עזה. "הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי" מסר דובר צה"ל, דובר צה"ל לתקשור הזרה פיטר לרנר אמר לרשת CNN כי "צה"ל נכנס לבית החולים כדי לבצע משימה מקומית ומדויקת, כדי אולי להגיע למקום שבו נביס את חמאס ונשחרר חטופים. אנחנו לא פושטים על בית החולים, אלא ממוקדים על מקום ספציפי".

עדכונים שוטפים:

12:45 - השר גנץ: "לא יהיו ערי מקלט, לא יהיו בתי מקלט. נגיע לראשי השלטון של החמאס כמו שהגענו למוקדי השלטון. ומה שאנחנו עושים באפקטיביות בדרום – יכול לעבוד אפילו טוב יותר בצפון"

12:30 - ברקע המלחמה ברצועת עזה, נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן כינה את ישראל "מדינת טרור", טען כי היא "מבצעת רצח עם בעזה". בנוסף, ארדואן, שמאז אמירתו המביכה של השר עמיחי אליהו מקפיד להדהד את מדיניות העמימות הגרעינית של ישראל, פנה בדבריו לראש הממשלה בנימין נתניהו: "זה ברור שלישראל יש נשק גרעיני. נתניהו, תענו - יש לכם פצצה גרעינית או לא?". (רויטרס)

12:05 - בכנסת תתקיים היום הקרנה שניה של סרטון הזוועות לבקשת ח״כים שלא הגיעו בפעם הקודמת. נרשמו כ20, ח״כים וח״כים לשעבר. בין הנרשמים גם ח״כ אימאן חטיב יאסין, וגם ח״כ טיבי ועודה שלא השתתפו בהקרנה הקודמת.

הכנסת הסיוע ההומניטרי לבית החולים שיפא

11:50 - יו״ר ועדת החוקה חה״כ שמחה רוטמן בביקורת: "לא רואה כיצד הכנסת דלק וסיוע הומניטארי לחמאס שבימים אלה ממש ממשיך בלוחמה הפסיכולוגית ובהתעללות במשפחות החטופים, ודרכם בחברה הישראלי כולה, מקרבת אותנו ליום בו ישוחררו כלל החטופים, ואני אדרוש הסברים בעניין זה".

כניסת כוחות צה\"ל לבית החולים שיפא

11:25 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי פנה לתושבי העיר עזה וצפון הרצועה, והודיע כי ציר סלאח א-דין פתוח גם היום עד השעה 16:00 - למעבר תושבים דרומה. במקביל, הוא הודיע על הפוגה בלחימה בשתי שכונות באזור ג'באליא בשעות 10:00-14:00, למטרות הומניטריות

11:20 - חיילי גדוד 51 של גולני הצטלמו במכללה צבאית של חמאס בעזה

11:10 - ועדת האתיקה החליטה פה אחד להטיל על חברת הכנסת ח’טיב יאסין סנקציה של הרחקה מישיבות הכנסת והמליאה לתקופה של חודש וכן שלילת שכר לשבועיים, לאחר שהכחישה את מעשי הזוועות שנעשו בטבח בעוטף עזה.

עוד הוחלט בוועדת האתיקה פה אחד כי חברת הכנסת עאידה תומא סולימאן תורחק לחודשיים מישיבות ועדות הכנסת והמליאה ושלילת שכר לתקופה של שבועיים לאחר שהאשימה את צה״ל בפשעי מלחמה.

11:00 - שר הביטחון גלנט לשליח הבית הלבן למזרח התיכון ברט מקגורק: "הפעולה בעזה לא תיפסק עד להשלמת המשימה - חיסול החמאס והשבת החטופים".

10:50 - הפרלמנט הבלגי מסרב להקרין את הסרט עם התמונות הקשות של ה7.10 של דובר צה"ל: השגרירות הישראלית ביקשה - אבל בשל מחלוקת הוא לא יוקרן 

10:00 - בראס אל עמוד נהרס הבוקר ביתו של המחבל שרצח 7 בני אדם ופצע 3 בפיגוע ליד בית כנסת בשכונת יעקב בירושלים בינואר השנה.

09:15 - רשת CNN: איראן מימנה לימודים למחבלי חמאס באוניברסיטה בטהראן. לפחות 50 סטודנטים ומחבלים וגורמי טרור שונים מרצועת עזה היו צפויים להשתתף בתוכנית, כך לפי גורמים ישראלים.

08:50 - כוחות צה"ל מסרו ציוד רפואי, אינקובטורים ומזון תינוקות מטעם מדינת ישראל לבית החולים שיפאא'. צוותים רפואיים של צה"ל יחד עם חיילים דוברי ערבית נוכחים בשטח בכדי לוודא שהציוד הרפואי יגיע לאלה הזקוקים לו.ציוד רפואי שצה"ל הכניס לשיפא

08:10 - ‏דיווח ערבי: חיל האוויר הישראלי תקף מגדל תקשורת מעל בניין מגורים בצפון חאן יונס

08:00 - המשרד לביטחון לאומי: כ- 1,700 רישיונות לנשק בכל יום, עשרות אלפים תוך חודש - עלייה של אלפי אחוזים לעומת שנים קודמות

07:45 - על רקע הכניסה לביה״ח שיפא ועל רקע עסקת שחרור החטופים - הנשיא ביידן שוחח הלילה עם ראש הממשלה נתניהו בטלפון, כך נמסר מהבית הלבן.

תיעוד מתקיפות צה\"ל ברצועה

07:30 - כוחות הביטחון פעלו גם הלילה ברחבי יו"ש. במהלך הפעילות עצרו את בכיר חמאס חוסיין אבו כוויכ במהלך פשיטה על ביתו בעיר אלבירה באיזור רמאללה.

07:15 - מתחילת הלחימה גניבות הרכב ופריצות לדירות בישראל ירדו בכ50%, במשטרה מציינים שהסיבה גם בגלל הסגרים על יו"ש. גם מקרי הרצח בחברה הערבית ירד מאוד מתחילת הלחימה, כאשר בכל התקופה נרצחו 16 ערבים ישראלים, מדובר בירידה דרסטית.

07:00 - בבלומברג דווח כי הבית הלבן מתוסכל יותר ויותר מהתנהגותה של ישראל במלחמה נגד חמאס, כאשר מספר ההרוגים האזרחיים עולה וקריאות הממשל לישראל להרגיע קצת לא נענים, אך גם בישראל מתוסכלים מהאמריקאים שלא "מבינים את ישראל".

חיסול מחבלים על ידי כלי טיס

בתוך כך, לטענת שיפא, עשרות חיילים נכנסו לחדר המיון במתחם שיפא, וסורקים את המקום.לטענת שיפא, עשרות חיילים נכנסו לחדר המיון במתחם שיפא, וסורקים את המקום.

עוד צוין כי לפעולה קדם מאמץ לפינוי בית החולים מחולים וחוסים ואף נפתח ציר מעבר מיוחד ממנו. הנהלת בית החולים עודכנה מבעוד מועד על הכניסה למתחם. בהמשך הפעולה צפויים להיות מועברים לבית החולים אינקובטורים, ציוד רפואי ומזון תינוקות.

כוחות צה"ל כוללים צוותים רפואיים ודוברי ערבית, שעברו הכשרה מוגדרת לקראת סביבה מורכבת ורגישה זו, מתוך כוונה שלא תיגרם נזק לאזרחים המשמשים את חמאס כמגן אנושי. בשבועות האחרונים הזהיר צה"ל פעם אחר פעם בפומבי כי המשך השימוש הצבאי של חמאס בבית החולים שיפא מסכן את מעמדו המוגן על פי החוק הבינלאומי, ומאפשר זמן רב לעצור את ההתעללות הבלתי חוקית הזו בבית החולים. אתמול מסר צה"ל לגורמים הרלוונטיים בעזה פעם נוספת כי יש להפסיק את כל הפעילות הצבאית בתוך בית החולים תוך 12 שעות. למרבה הצער, זה לא קרה.

צה"ל גם איפשר פינוי רחב של בית החולים וקיים דיאלוג שוטף עם רשויות בית החולים. "אנו קוראים לכל מחבלי חמאס הנמצאים בבית החולים להיכנע", נמסר.

דובר משרד הבריאות של עזה אמר בסביבות השעה 01:15 לאל-ג'זירה כי "הכיבוש הודיע ​​לנו רשמית כי יסתער על מתחם שיפא בדקות הקרובות". עוד הדגיש: "הכיבוש פנה אלינו בטלפון וביקש מאיתנו לא להתקרב לחלונות או לדלתות של בית החולים אל-שיפא".

לפי דיווחים מקומיים צה"ל ניתק את אמצעי התקשורת בסביבת בית החולים.

התפללו לשלום חיילי צה"ל שישובו כולם בריאים ושלמים.

 

 

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד