כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חמאס משתמש באזרחים כמגינים

לפחות 102 עובדי או"ם בעזה נהרגו בהפצצות

לפחות 102 עובדי או"ם נהרגו בעזה שנאבקת לקבל סיוע הומניטרי. עוד לפני המלחמה, סוכנות האו"ם המסייעת לפלסטינים נאבקה כלכלית. כעת, היא עומדת בפני משבר גדול עוד יותר

לפחות 102 עובדי או"ם בעזה נהרגו בהפצצות
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

לפחות 102 עובדים מסוכנות האו"ם בעזה נהרגו בחמישה שבועות של הפצצות ישראליות כבדות. רובם לא מתו בעת מילוי תפקידם אלא כשהם היו בבית, לעתים קרובות בתקיפות שהרגו גם בני משפחותיהם, כך אמרו גורמים רשמיים באו"ם.

המספר הגדול ביותר היה מורים. אחרים כללו מנהלי בתי ספר, עובדי מחסנים, מהנדסים, מפתחי תוכנה. כך אמרה ג'ולייט תומה, מנהלת התקשורת של אונר"א, הסוכנות המטפלת בפליטים פלסטינים וצאצאיהם ברחבי המזרח התיכון.

"זהו אובדן עצום", אמרה גב' תומא שלא התיחסה לכך שחמאס משתמש באזרחים כמגינים אנושיים. "כל יום אנחנו מקבלים יותר מהדיווחים האלה על עמיתינו שנהרגו".

עובדי אונר"א, כולם פלסטינים, נהרגו בעזה מאז ה-7 באוקטובר, כאשר חמאס, פתח במתקפת פתע קטלנית על ישראל, טבח בכ-1,200 בני אדם, רובם אזרחים, וחטף עוד כ-240 בני ערובה, ישראלים.

כעת, אונר"א, שנאבקה כלכלית לפני המלחמה, עומדת בפני המשבר הגדול ביותר בהיסטוריה בת 64 השנים שלה. רבים מאנשי הצוות שלה נהרגו, בתי הספר והמתקנים האחרים שלה גדושים עם עקורים, מצור שהטילה ישראל שיבש כל כך את פעילותה עד שלא ברור כמה זמן היא תמשיך לתפקד ואיזה תפקיד היא עשויה למלא ברגע שהמלחמה תסתיים, כי לא ברור מה יהיה עם זה אחרי המלחמה.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן כינה את אונר"א "סוכנות הרסנית".

"אונר"א ממשיכה להאכיל את העם הפלסטיני בשקר שהעולם תומך בזכות השיבה שלו. תנו לי להבהיר, אין זכות חזרה", אמר. "הדרישה להחזיר מיליוני צאצאי פליטים היא דרישה למחוק את זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית וזה לעולם לא יקרה".

ארדן אמר כי "עובדי אונר"א רבים בעזה הם בעצמם חברים בחמאס".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד