כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
אחרי מאמצי ביידן

לראשונה מתחילת המלחמה: ישראל תאפשר תדלוק משאיות שפועלות בעזה

ישראל תאפשר תדלוק של משאיות אונר"א במעבר רפיח, זאת כתוצאה ממאמץ דיפלומטי של נשיא ארה"ב ביידן. הכמות שתסופק היום תאפשר את המשך פעילות אונר"א בדרום הרצועה למשך 48 שעות

לראשונה מתחילת המלחמה: ישראל תאפשר תדלוק משאיות שפועלות בעזה
משאיות. אילוסטרציה צילום: pixabay

לראשונה מתחילת המלחמה: היום תאפשר ישראל תדלוק של משאיות אונר"א במעבר רפיח - זאת כדי לאפשר את המשך הפעילות ההומניטארית של הארגון, כך פורסם ב"וואלה".

בכיר אמריקני ציין כי ההסכמה שניתנה למהלך מצד ישראל היא תוצאה של מאמצים דיפלומטיים של ממשל ביידן. בימים האחרונים החל מלאי הדלק של אונר"א לאזול, מה שסיכן את פעילות הארגון בדרום הרצועה.

לפי מקור ישראלי, כמות הדלק שתסופק היום תאפשר את המשך פעילות אונר"א בדרום הרצועה רק למשך 48 שעות. כשכמות זו תיגמר יספוק דלק נוסף, שיספיק אף הוא ל-48 שעות.

לפני ימים אחדים פנה צה"ל לבית החולים שיפאא' במטרה לתאם העברת סולר לשימוש רפואי דחוף בבית החולים, אך חמאס מנע את איסוף הדלק. לפנות בוקר כוח של צה"ל הגיע סמוך לבית החולים והניח 300 ליטר סולר למטרות רפואיות דחופות. בהמשך, הגיעו לצה"ל עדויות כי גורמים בחמאס מנעו מבית החולים מלקבל את הדלק.

צה"ל פרסם שיחה בין גורם בכיר במפקדת תיאום וקישור לבין גורם בכיר בבית החולים שיפאא', המתאמת הבאה של סולר לבית החולים. כמו כן פורסמה הקלטת שיחה של קצין צה"ל עם גורם בכיר במערכת הבריאות בעזה, בה הוא מספר כי מנכ"ל משרד הבריאות בחמאס, יוסף אבו ריש, אוסר עליהם ומונע מהם לקבל את הדלק.

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר: משאיות של האו"ם, שמשנעות ציוד הומניטארי ממעבר רפיח לדרום רצועת עזה, יתודלקו היום (רביעי) במעבר רפיח. זאת בהמשך לבקשת הממשל האמריקאי ובתיאום למול גורמי הביטחון האמונים על הנושא. נדגיש כי מדובר בתדלוק משאיות האו"ם בלבד ולא בתדלוק מיכליות או מאגרי דלקים.

ארצות הברית עזה דלק מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד