ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
למרות הרצון לתקוף

בכיר המוסד לשעבר: זו הסיבה שצריך להכיל את חיזבאללה

פלטי, שכיהן כראש אגף במוסד, אומר כי למרות שחיזבאללה העלה את הרף והרצון שלנו להגיב בעוצמה ולפתוח חזית נוספת, צודק הדרג המדיני שחושב באופן רציונלי ומתמקד רק בחזית הדרומית

בכיר המוסד לשעבר: זו הסיבה שצריך להכיל את חיזבאללה
תפילה על טנק בגבול לבנון צילום: אייל מרגולין/פלאש90

זהר פלטי, בכיר במוסד ובאמ"ן לשעבר התייחס אמש (שני) במהדורה המוקדמת של ערוץ 12 לשיקולים בגינם הדרג המדיני החליט שלא לפתוח חזית נוספת בצפון, למרות שבתחילת השבוע חיזבאללה העלה את רק הלחימה ואף שיגור נ"ט הוביל למותו של עובד בחברת החשמל סמוך ליישוב דוב"ב. 

"גם אני מתעורר, במיוחד אתמול, שהיה יום יחסית מורכב, מחמם את עצמי ומיד אני נרגע", הסביר פלטי את הרציונל מאחורי האסטרטגיה. הוא הזכיר כי בתקופת ראש הממשלה אריאל שרון, "בדיוק בחומת מגן היה לנו אירוע ממש דומה. חיזבאללה ירו לנו על בית הילדים במושב אביבים. באותה תקופה שרון שם דגש על תופעת ההתאבדויות והיינו צריכים לכבוש את כל שטח A, ולטובת הדבר הזה ספגנו הרבה מאוד והכלנו את מה שקורה בצפון".

פלטי הסביר כי "זה מתכתב עם מה שנתניהו אמר בתחילת השבוע. הוא שם את סדר העדיפויות בדרום, בעקבות האירועים של ה-7 באוקטובר וכמות החטופים שלנו בעזה. מגיע להם שאנחנו נביא את החטופים הביתה"

אי אפשר לפזר את הקשב הוא מסביר. "זה בדיוק מה שחמאס וחיזבאללה רוצים, שנהיה מפוצלים". עוד אמר כי "נתניהו צירף לעצמו שני אנשים שהיו בלבנון יחד 40 שנה במצטבר, איזנקוט וגנץ".

חיזבאללה לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד