ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
נגד מדינת ישראל

רב באיראן: "הציונות ביהדות היא כמו דאעש באיסלאם"

אחד מרבני איראן אמר לתקשורת המקומית, כי ישראל מנסה להראות קשר של חמאס לדאעש, "אבל דאעש לא היה נציג של האסלאם, והמוסלמים בעולם היו נגד דעה זו"

רב באיראן: "הציונות ביהדות היא כמו דאעש באיסלאם"
יהודי איראן בהפגנה צילום: באדיבות המצלם

חכם ד"ר יונה חמאמי לאלהזאר, מנהיג רוחני באיראן, אמר בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית 'מיזאן', כי שורש כל הבעיה במלחמה בין ישראל לחמאס הוא "כאשר נוצרה הציונות", הוא הסביר כי הציונות גרמה לפגיעה הגדולה ביותר בדימוי, ובאמונה של היהדות. לטענת הרב יש ניצול לרעה של המשטר הציוני ב"אנטישמיות".

הוא בראיון אמר כי מלכתחילה "הגיעו ההתנגדויות הראשונות לציונות מצד היהודים", והוסיף: "ההתנגדויות הללו נמשכות עד היום".

"האמונות הדתיות של היהודים נגזרות מהתורה" אמר, וקבע כי "ישראל מנסה להראות קשר של חמאס לדאעש, דאעש לא היה נציג של האסלאם, והמוסלמים בעולם היו נגדו והתנהגותם במהלך ההיסטוריה לא הייתה כזו, באופן דומה, המשטר הציוני בהחלט אינו מייצג את אמונתם של רוב יהודי העולם, אך ההתעללות הזו נמשכת בתמיכת המערב וארצות הברית".

חכם חמאמי המשיך: "כיום, המשטר הציוני ממש מושחת בקרב דעת הקהל בעולם. חשיבות זו ניתן לראות מהצעדות האנטי-ציוניות של אומות העולם לתמיכה באומה הפלסטינית המדוכאת, אפילו בבירות אירופה ואמריקה, הנחשבות לתומכות מסורתיות של משטר זה, ולאנשים מכל העולם ללא הבדל דת, שפה וגזע, ילדים פלסטינים הם חפים מפשע, ביום שני ב-8 בנובמבר היתה התכנסות של יהודי איראן נגד פשעי המשטר הציוני, התכנסות שהתקיימה בו זמנית וספונטנית בחלק מערי ארצנו. התכנסות זו, לצד עשרות התכנסויות בערים שונות בעולם, המתקיימות בנוכחות יהודים וחסידי דתות אחרות, היא הוכחה ברורה לשערורייה של המשטר הציוני".

חכם חמאמי מרבני איראן

הוא טען כי "המשטר הציוני החל לתקוף את תושבי עזה בטירוף, הרג יותר מ-10 אלף איש. המשטר הבלתי לגיטימי שהוקם בתואנה של כמה אידיאלים ואמונות של היהודים, וכיום מספק דלק למכונת המלחמה שלו עם אותן אמונות שווא".

הוא התייחס להפצצות בעזה: "אזורי מגורים רבים בעזה נהרסו ושתיקת העולם על פעולות אלו אינה מובנת. פשעי המשטר הציוני בעזה אינם מקובלים על אף אדם חופשי. פעולות אלו נעשות רק כדי ליצור טרור בעם ואין להן ערך צבאי. לפי הידיעה שפורסמה, המשטר הציוני הטיל על תושבי עזה יותר פצצות ממה שאמריקה השתמשה בהירושימה. בשביל מה נועדו ההתקפות המטורפות האלה?".

הוא טען כי "הציונות ביהדות היא כמו דאעש באיסלאם". כפי שדאעש מוקצה בגלל הרדיקליות והקיצוניות שלו, והציג את עצמו כנציג העיקרי והיחיד של האיסלאם, בעוד כולנו יודעים שלדאעש אין שום קשר לאיסלאם, כי לאסלאם יש היסטוריה של 1,400 שנה.

הוא טען: "זאת ההוכחה שלדע"ש אין שום קשר לאיסלאם. הציונות בדת היהודית היא כמו דאעש. אין להם שום קשר לדת היהודית. מאז תחילת המהפכה, אנו יהודי איראן נמצאים במצב טוב, היהודים פה נפרדים מהציונים, ומדיניות זו הבטיחה כי זכויות המיעוט היהודי יכובדו. יהודי איראן תמיד היו נגד המשטר הציוני ולא הייתה נטייה לזרם זה בקרב יהודי איראן".

הוא אמר כי מאז הקמת הציונות, הציונים תמיד התבססו על תעמולה כוזבת. "אחד התירוצים של זרם זה לתעמולה והונאה של חלק מהיהודים הוא נושא השואה. בהתבסס על אירוע זה שהתרחש במהלך מלחמת העולם השנייה, גרמניה הנאצית הרגה יהודים רבים, אז הציונות קבעה כי הם המפלט היחיד ליהודים וכי היהודים לא יהיו בטוחים בשום מקום מלבד ישראל. טענת הציונות הייתה שלא נאפשר לשואה שניה להתרחש שוב. אבל ההתנגדויות הראשונות לציונות הגיעו מצד היהודים".

חמאס עזה איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד