ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
רחוקים מדרך התורה

אמריקה החרדית נגד הצעדה בוושינגטון למען ישראל

גדולי ישראל והאדמו"רים בארה"ב קראו בתקיפות לא להצטרף לעצרת התמיכה בישראל שתתקיים היום בוושינגטון. חבר המועצת: "כל הרעיון ללכת לוושינגטון הוא טרף כמו חזיר". במכתב שפרסמו הרבנים נאמר: "לגלות דעתנו כי אין לכל חרד לדבר ה' להשתתף ‏בעצרת הכללית המתקיימת לעת כזאת"

אמריקה החרדית נגד הצעדה בוושינגטון למען ישראל
מכתב הרבנים נגד העצרת צילום: Pixabay

ראשי ישיבת לייקווד, הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, הגאון רבי ירוחם אולשין לצד הגאון רבי יצחק סורוצקין ראש ישיבת מתיבתא דלייקווד וחבר מועצת גדולי התורה, קוראים לא להצטרף לעצרת תמיכה בישראל שתתקיים היום בוושינגטון.

הגאון יצחק סורוצקין ראש ישיבת מתיבתא דלייקוות וחבר המועצת של אגו"י באמריקה קרא בתקיפות לא להצטרף לעצרת התמיכה בישראל. "כל הרעיון ללכת לוושינגטון הוא טרף כמו חזיר, ולהפגין כאילו יש לנו תלונה על הממשל יקומם עלינו את כל הקולג'ים והגויים והמוסלמים, את כולם, זה כפירה ממש, זה לא מקרה או סיבה, אנשים חושבים שזה כוחי ועוצם ידי, הכל זה מהקב"ה, רחמנא ליצלן, חושבים אמריקה מגינה עלינו, זה לא הצבא שיגן עלינו, זה עמלק עם כפירה. צריך להבין שזה מהשם ואין עוד מלבדו".

הרב סורוצקין המשיך: "היערות דבש כותב שבאחרית הימים יהיה סכנה בחו"ל אבל בארץ ישראל יהיה בטוח, בארץ יש פחד אבל בארה"ב יש סכנה, רחמנא ליצלן ההפגנות האלה יביאו את הערבים נגדנו עם הפגנות נגד, כי יש להם יותר אנשים. פותחים פה משהו שיביא סכנה נגדנו, זה נגד הממשלה וזה יצית נגדנו שנאה. זה לא ישועה זה סכנה, זה עקבתא דמשיחא ואנחנו חייבים לעשות תשובה, חייבים לבכות עם יללות בתפילה, חייבים ישועה, בזכות החיזוק והתפילות נראה ישועה, חייבים להבין שאנחנו לא מתאימים לעצרת הזאת, הקב"ה רוצה תשובה, זה מה שאנחנו רוצים לעשות, לעשות מצוות, צדקה, בין אדם לחבריו ועניינים של תשובה וצניעות, לנשים יש את החיוב של פיאות שהם לא צנועות, לא ללבוש את המודה הזאת".

הרב יצחק סורוצקין חבר המועצת של אגו\"י אמריקה

במכתב שפרסמו הרבנים וראשי ישיבות נאמר:

‏לב מי לא יכאב עד שברון בהרגשת מצוקתם של אחינו בני ישראל כי גברה, על אותם שמתו על קידוש ‏השם הי"ד ועל כל החולים שיתרפאו במהרה, ועל הנתונים בצרה ובשביה שיחזרו במהרה בריאים ‏ושלימים אל משפחותיהם.

‏ועל אחת כמה וכמה ראוי לכל בן תורה לכאוב בכאבם של ישראל, ולתפוס אומנות אבותינו בידינו הקול ‏קול יעקב בהגברת קול תורה ותפילה, להוסיף חיל בעסק התורה ולהרבות בצעקה ותחינה אל השי"ת ‏שיצילנו מן הצרה ברחמיו המרובים עלינו, כי מי גוי גדול אשר לו אלוקים קרבים אליו כהשם אלוקינו בכל ‏קראנו אליו.

‏אולם על אף שלב כולנו דואב וכואב על צרת הכלל, הננו לגלות דעתנו כי אין לכל חרד לדבר ה' להשתתף ‏בעצרת הכללית המתקיימת לעת כזאת, אשר מייסדיה ומשתתפיה לא משלומי אמוני ישראל המה, ‏וכידוע דעתם של רבותינו מצוקי ארי זללה"ה המסורה לנו, שהזהירנו מלהשתתף יחדיו עם חוגים ‏ועדות הרחוקים מדרך התורה והמסורה. ובפרט לאחר שהתפרסם סדר העצרת הנוכחית, ונודע לכל ‏שראשי המדברים הם תערובת בני אדם אשר כל מהותם הוא היפך התורה והיראה והצניעות רח"ל, מעתה הרי הדבר פשוט ואין זה צריך לפנים שעלינו להתרחק מהם ומהמונם.

‏גדולי ישראל קוראים במכתבם: ועל כן כל הירא את דבר ה' אין לו להשתתף בעצרת כזו, אלא לנהוג בדרך לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר השם צבקות, ע"י להרבות בתורה ותפילה איש איש על מקומו, ולהגביר האמונה והביטחון בקודשא בריך הוא, ולשוב בתשובה על נגעי לבבנו, ויתקיים בנו עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע במהרה בימינו.

‏וכאן נשמיע קול תודתינו המרובה לממשלת אמריקה מלכות של חסד, על תמיכתם הנדיבה ‏והמתמשכת לצרכי אחינו שבארץ ישראל. ואדיר במלוכה הממליך מלכים אשר לב שרים בידו יטה לב המלכות ויועציו ושריו עלינו לטובה, עד אשר נראה בישועתן של ישראל ויקום אלוקים ויפוצו אויביו ‏וינוסו משנאיו מפניו, יראו עינינו וישמח לבנו ותגל נפשנו באמור לציון מלך אלוקיך.

גם האדמו"ר מהרי"י מסאטמר יצא בחריפות נגד העצרת בוושינגטון. האדמו"ר נאם אתמול בכינוס מיוחד וכפי שדיווחנו כאן אתמול ב'בחדרי חרדים', האדמו"ר הזהיר את הציבור לא להילכד ולא להיגרר אחרי "התעמולה של פוליטיקאים חרדים מארה"ב וביניהם גם מתנועת "אגודת ישראל" בארה"ב אשר הורו לצאת להפגנת תמיכה בוושינגטון בממשלה של הציונים",  האדמו"ר אמר כי "במעשיהם הם גורמים לסכנה נוראה ליהודי התפוצות, וזאת בנוסף שהם מביעים בזה תמיכה בציונים ובעצמם החזקת המדינה".

מלחמת חרבות ברזל אגודת ישראל חסידות סאטמר לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד