ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
ארה"ב מכירה במפקדה

המאבק על שיפא: צה"ל תרם אינקובטורים לבית החולים

גורם אמריקאי הודה כי לחמאס יש מפקדה מתחת לבית החולים אל-שיפא, וכי חמאס משתמש בדלק המיועד לבית החולים. המחבלים מתקבצים באופן קבוע בבית החולים הגדול ביותר בעזה 

איזור ביה"ח לפני המלחמה
איזור ביה"ח לפני המלחמה צילום: Attia Muhammed/Flash90

גורם במודיעין האמריקאי אמר לרשת CNN כי לחמאס יש מפקדה מתחת לבית החולים אל-שיפא, וכי המחבלים משתמשים בדלק המיועד לחולים. המחבלים מתקבצים באופן קבוע בבית החולים הגדול בעזה ובסביבתו.

המידע מגיע לאחר דברים שהשמיע ביום ראשון גורם בכיר בבית הלבן כי חמאס משתמש בבתי חולים ובמתקנים אזרחיים.

"אתה יכול לראות אפילו מדיווח בקוד פתוח שחמאס אכן משתמש בבתי חולים, יחד עם הרבה מתקנים אזרחיים אחרים, לפיקוד ושליטה, לאחסנת נשק, לשיכון לוחמיו", אמר היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ב-CNN. "בלי להיכנס לבית החולים הספציפי הזה או לטענה הספציפית הזו, זהו הרקורד של חמאס, הן מבחינה היסטורית והן בסכסוך הזה".

ישראל התעקשה שהיא נאלצת לנקוט בפעולה צבאית סביב בית החולים, למרות ביקורת מהאו"ם וארגונים בינלאומיים אחרים. ממשלת ישראל הודיעה כי יצרה מסדרונות פינוי וקראה להוצאת אזרחים, בנוסף לאספקת דלק.

בתוך כך צה"ל מעביר אינקובטורים לרצועת עזה, על מנת לאפשר פינוי תקין של תינוקות מבית החולים שיפא. כך נמסר מדובר צה"ל, שפרסם בטוויטר העמסת אינקובטורים על טנדר. המהלך הגיע בעקבות קריאות מצוקה על מחסור בדלק מבית החולים שממנו מנהלים ראשי חמאס את הלחימה. ב'כאן 11' דווח כי בישראל ובעזה מנסים לתאם מחלקות מתאימות בדרום הרצועה כדי לקלוט חולי דיאליזה, מחוסרי הכרה וחולי סרטן.

כפי שפורסם, גורמים בחמאס ובתי החולים הכחישו את ההאשמה כי בית החולים משמש כמרכז פיקוד. אך כאמור הערכות המודיעין האמריקני תומכות בטענותיה של ישראל כאשר תשומת הלב העולמית מתמקדת בלחימה סביב בית החולים ודיווחים מראים כי מספר חולים מתו.

ד"ר מוניר אל-בורש, מנכ"ל משרד הבריאות של חמאס, אמר כי "הבעיה היא לא אצל הרופאים, אלא בחולים. לדבריו: "אם הם יישארו, הם ימותו, ואם הם יועברו, הם גם ימותו בדרך. זו הבעיה. אנחנו מדברים על 700 חולים".

הוא גם הוסיף בהצהרות לעיתונות: "הרופאים סירבו עד כה לעזוב, אבל חלק מהעקורים ומשפחותיהם כבר עזבו".

 

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד