ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"שחררו את פלסטין"

עסקים בבעלות יהודית מותקפים ומושחתים עם כתובות אנטישמיות

עסקים בבעלות יהודית במונטריאול שבקנדה מותקפים בקללות אנטישמיות ברשתות החברתיות. רשימה של עסקים במונטריאול מסתובבת ברשתות החברתיות, כדי לקרוא נגד העסקים לחרמות ולבצע וונדליזם

עסקים בבעלות יהודית מותקפים ומושחתים עם כתובות אנטישמיות
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

עסקים בבעלות יהודית במונטריאול מושחתים וניזוקים כולל פרסום חומר אנטישמי נגדם, כשהבעלים מפחדים להתבטא בפומבי או להתלונן במשטרה, כך מדווחת התקשורת המקומית.

רשימות של עסקים כאלה מופצות ברשתות החברתיות, בעיקר בטיק טוק, וקוראות לאנשים להחרים מסעדות ומפעלים אחרים שבבעלות יהודים או שנחשבים כתומכים בישראל במלחמה נגד חמאס בעזה. אבל המפגינים לא פשוט מחרימים עסקים; חלקם מבקרים אותם ומשחיתים את רכוש העסקים.

הבעלים של רשת בתי קפה מקומיים אמר ל'מונטריאול גאזט' כי "בסוף השבוע האחרון, הם ריססו צלבי קרס במרכז העיר והם כתבו קללות נגד יהודים.

הבעלים הוסיף כי המפגינים ריססו את המילים "שחררו את פלסטין" על הצלחות של אחת המסעדות שלו. גם השמשה הקדמית של אחד מכלי הרכב שלו נופצה. העיתון בחר שלא לפרסם את שמו של הבעלים או כל זיהוי העסקים, מכיוון שהוא חושש מפעולות נקם אפשריות.

"הרבה דברים קרו, אבל זה גרוע יותר עבור בתי הספר. אני חושב שאנחנו צריכים להתמקד בזה יותר", הסביר הבעלים. "הכי מפחיד זה הירי בבתי הספר היהודיים. אני לא רוצה לתת יותר תשומת לב לעצמי או לעסקים. אני מעדיף לתת לזה לעבור, ושכל העיניים יהיו ממוקדות מה קורה בבתי ספר ובתי כנסת".

השחתת עסקים בבעלות יהודית במונטריאול מתווספת לבקבוקי תבערה לעבר בית כנסת וליריות לעבר בית ספר יהודי, כולל פעמיים ירי לעבר ישיבה.

ההתקפות נגד מוסדות יהודיים במונטריאול עוררו גינוי אוניברסלי על ידי מנהיגי כל המפלגות הפוליטיות. ביום ראשון, ראש ממשלת פרובינציית קוויבק פרנסואה לגו נשבע כי "ייעשה כל מאמץ למצוא ולהעניש את האשמים. אל לנו לייבא את השנאה והאלימות שאנו רואים במקומות אחרים בעולם".

ובכל זאת, הוונדליזם של עסקים יהודיים מצביע על כך שההתקפות על הקהילה היהודית של מונטריאול, בת 90,000 איש, עשויות להסלים. הפדרציה היהודית CJA והמרכז לענייני ישראל ויהדות רוצים לשכור שוטרים מחוץ לתפקיד כדי לשמור על בתי ספר יהודיים. שני הארגונים פנו גם לראש הממשלה ג'סטין טרודו בבקשה לפגישה דחופה עם גורמי מודיעין ואנשי אכיפת חוק פדרליים כדי לקבוע את רמת האיום על הקהילה היהודית, ואילו אמצעים עשויים להינקט כדי להבטיח את בטיחות מוסדותיה.

הבעלים של עסק יהודי אחר שנמצא ברשימה אמר כי המקום לא הושחת אלא ספג הטרדות באינסטגרם.

"אני לא רוצה לצאת בהצהרה פומבית כי אני לא מחפש פרסום כזה לעסק שלי או למשפחה שלי", אמר אחד הבעלים. "זו סיבה ריאקציונית מאוד מצערת למה שקורה במזרח התיכון, וזה משהו שאנשים יהודים התמודדו איתו במשך זמן רב. אני רק רוצה שהילדים שלי יהיו בטוחים ויחיו בסביבה בטוחה", הוסיף הבעלים, שסירב גם לפרסם את שמם מחשש לפעולות נקם.

הבעלים טרם הגישו תלונות פליליות במשטרת מונטריאול. כתוצאה מכך, המשטרה לא מודעת לעסקים יהודיים הממוקדים, כך אמרה דוברת המשטרה קרוליין צ'ברפילס.

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד