כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מלחמה על הבית

תחזית פסימית: S&P מורידה את הדירוג ומזהירה

סוכנות הדירוג S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי של ישראל ושולחת אזהרה לגבי מצבה של ממשלת ישראל | יחס החוב-תוצר צפוי לזנק ל-67%

תחזית פסימית: S&P מורידה את הדירוג ומזהירה
אילוסטרציה צילום: Hadar Youavian/FLASH90

חברת דירוג האשראי S&P Ratings פרסמה אמש (שני) דו"ח המתייחס לדירוג האשראי של ישראל בעקבות המלחמה, זאת בהמשך להודעת הדירוג מיום 25 באוקטובר 2023 בה הודיעה החברה על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל על רמה של AA- לצד שינוי תחזית הדירוג מ-"יציבה" ל-"שלילית".

 לדעת החברה, התמ"ג ברבעון הרביעי לשנת 2023 צפוי להתכווץ ב-5% בשל המלחמה עם החמאס, החברה צופה שהצמיחה של ישראל תעמוד על 1.5% בשנת 2023 ו-0.5% בשנת 2024, בשל השפעות המלחמה על המשק. בנוסף, להערכת החברה, המלחמה תישאר ממוקדת בעזה ולא תתרחב לאזורים נוספים. יחד עם זאת, ישנו סיכון של התרחבות הסכסוך למדינות נוספות באזור, אשר עלול להביא להשפעה רחבה יותר על כלכלת ישראל ועל מצבה הביטחוני.

עם זאת, החברה מציינת כי לדעתה לישראל יש מספר כריות שאמורות לסייע לה למתן את ההשפעה הפיסקלית המיידית של המלחמה.בענין הזה החברה מציינת בפרט את יחס החוב הממשלתי לתוצר אשר הינו מתון ומוערך בשיעור של כ- 60% מהתמ"ג נכון לסוף שנת 2022, ויאפשר למדינת ישראל גמישות פיסקאלית להכיל בטווח הקרוב את השינויים התקציביים. החברה מדגישה כי החוב הממשלתי נקוב ברובו במטבע מקומי ומוחזק ברובו על ידי משקיעים מקומיים, כלומר הוא חשוף פחות לשינויים בתיקי ההשקעות של משקיעים זרים.

נוסף על כך, החברה רואה במאזן התשלומים של ישראל וכן בגמישות במדיניות המוניטרית של ישראל כנקודת חוזק מרכזית לדירוג האשראי.

משרד האוצר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד