כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בני הישיבות מתפללים מלמטה

הראש"ל בחיל האוויר: "המלחמה שלכם - מלחמת מצווה"

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף במשא חיזוק לטייסי חיל האוויר בבסיס רמת דוד: "המלחמה שלכם היא מלחמת מצווה. אתם הטייסים מפציצים מלמעלה ובני הישיבות מתפללים מלמטה". צפו 

הראש"ל בחיל האוויר: "המלחמה שלכם - מלחמת מצווה"
הגר"י יוסף בחיל האוויר צילום: יעקב כהן

מסע לחיזוק הטייסים: בשעת בוקר הגיע פמליית הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, לבסיס חיל האוויר חצור . שם חיכו לו עשרות אנשי חיה״א צוותי אוויר וקרקע וקיבלו את פניו משם הוטס הרב במטוס שמשון של חיל האוויר הישראלי לבסיס הצפוני רמת דוד.

עם הגיעו לבסיס, קיבל את פניו מפקד הבסיס. השנים שוחחו בחדרו של מפקד הבסיס, שסיפר לראש"ל על האתגרים של המלחמה. הראש"ל בירך אותו בהתרגשות רבה ואיחל לו שיצליח בכל דרכיו וכל הטייסים של הבסיס ישובו בשלום.

הראש\"ל הגר\"י יוסף בביקור בחיל האוויר

בתום המפגש עם מפקד הבסיס, סייר הרב הראשי במתחם החימוש והטילים ושוחח עם טייסים שהגיעו לבסיס לאחר שהשלימו את משימתם בלבנון. הטייסים הנרגשים הופתעו לראות את הראשון לציון וביקשו את ברכתו. הרב העניק להם את הברכה שיזכו לשוב בשלום ולבצע את משימתם על הצד היותר טוב.

לאחר הסיור, הגיע הראשון לציון לבית הכנסת בבסיס. שם קיבלו את פניו המוני חיילים ורב הבסיס הרב קורקוס. בית הכנסת היה מלא מפה לפה בחיילים, ועזרת נשים הייתה מלאה בחיילות. הראשון לציון אמר כי על פי ההלכה, המלחמה שהם נלחמים היא מלחמת מצווה. "אתם הטייסים נלחמים למעלה ותוקפים את האויב. ובחורי הישיבות ואברכי הכוללים למטה מתפללים ולומדים להצלחתכם". הוא שיתף אותם שעשרות כוללים פנו אליו וביקשו ממנו לומר לחיילים שהם לומדים בסדרי לימוד רצופים, להצלחתם והצלחת עם ישראל.

בסיום הדרשה המרוממת, התקיימה תפילת מנחה עם פיטום הקטורת ברוב עם ולאחר התפילה נערכה עצרת תפילה כפי החלטת מועצת הרבנות הראשית שקבעה את ערב ראש חודש כסליו ליום תפילה וזעקה, המעמד המקדש הסתיים בקבלת עול מלכות שמים שאליה מצטרפים המוני החיילים, יחד עם רב הבסיס ורב חיל האוויר. בתום המעמד המיוחד, עברו החיילים לקבל את ברכתו של הראש"ל וכל אחד מהם לחץ את ידו בהתרגשות גדולה. "יתקיים בכם הכתוב 'יתן ד' את אויביך הקמים עליך ניגפים לפניכם', אמר להם הרב.

הרב יצחק יוסף חיל האוויר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד