ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
במענה לטענות

דוברת הצלב האדום: "העבודה מתקיימת מאחורי דלתיים סגורות"

דוברת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום הודפת את הטענות על חוסר פעילות הוועד בנושא החטופים בעזה: "אנחנו לא יכולים לכפות את עצמנו עליהם. אלא אם מאפשרים לנו את הגישה הזאת"

דוברת הצלב האדום: "העבודה מתקיימת מאחורי דלתיים סגורות"
כיכר החטופים והשבויים צילום: באדיבות המצלם

מאז פרוץ הלחימה וחטיפת מאות האזרחים בעזה נשמעות קריאות רבות בציבוריות הישראלית התוהות מהו תפקידו של הצלב האדום בניסיון פתרון המשבר ההומניטרי. בראיון שהעניקה הבוקר (שני) ל-Ynet דוברת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, אליונה סיננקו, היא הודפת את הטענות על כך שהוועד לא עושה מספיק במטרה לפתור את המשבר ההומניטרי הזה.

במענה לשאלה איזה ארגון אחראי לבדוק לדאוג ולדעת מה קורה איתם שם סיננקו משיבה כי "כארגון הומניטרי בינלאומי יש לנו תפקיד מתווך ניטרלי, והצלחנו עד היום להקל על שחרור ארבעה בני ערובה, אך זה רחוק מלהספיק, כי יש הרבה אנשים שמוחזקים. הסבל שעוברות המשפחות שלהם בלתי נתפס. חטיפת שבויים מנוגדת לחוק הבינלאומי, ויש לשחררם מיד. אנחנו מנסים להגיע אליהם, להביא להם תרופות ולהביא מידע למשפחות.

אנחנו מדברים עם חמאס בדרכים שונות ברצועת עזה ומחוצה לה. אנחנו ממשיכים לבצע פעולות, אבל כארגון הומניטרי בינלאומי, אנחנו לא יכולים לכפות את עצמנו עליהם דרך כדורים ופצצות, אלא אם מאפשרים לנו את הגישה הזאת. אנחנו ממשיכים לדרוש מהם גישה (לחטופים). זו אחת העדיפויות הגבוהות ביותר שלנו, והעבודה מתקיימת מאחורי דלתיים סגורות מדי יום. הפרטים הללו לא מפורסמים בפומבי. הניסיון שלנו מראה שמגיעים לתוצאות הטובות ביותר כשהפעולות נעשות בדלתיים סגורות. העובדה שזה נעשה ככה לא אומרת שאנחנו לא עושים את המיטב", טענה.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד