ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
אין להם מסורת וגבולות

הרבי מסאטמר תקף בחריפות את נטורי קרתא: "מחזקים את הרוצחים"

האדמו"ר מסאטמר במעמד אדיר לאלפי חסידי סאטמאר לאור המצב בארץ: "איך יכול יהודי המאמין בתורה להתפעל ממעשי הרשעים ולרצות בנצחונם ולהאמין שעל ידם ניוושע הלא מקובלני שמרשעים יצא רשע". הרבי תקף את אנשי נטורי קרתא ההולכים שלובי זרוע עם החמאס. האזינו

הרבי מסאטמר תקף בחריפות את נטורי קרתא: "מחזקים את הרוצחים"
האדמו''ר מסאטמר אמש בעצרת צילום: באדיבות המצלם

בדרשתו לאלפי תלמידי וחסידי בעל הויואל משה מסאטמר זצ"ל בבית המדרש הגדול סאטמר בויליאמסבורג שבברוקלין תחת הכותרת "הדעה והדיבור"  שמטרתה ללמוד וללמד את דעת התורה של הרבי מסאטמר זצ"ל לכלל הציבור אמר האדמו"ר: רגשי הרחמנות ליהודים הרבים שנרצחו ונטבחו ע"י אכזרים שפלים אינו סיבה לנקמה ע"י יהודים, כי זה נגד התורה והמסורה לנו מדור דור, כי עם ישראל נמצא בגלות, ואנו מתפללים אבינו מלכינו נקום לעינינו נקמת דם עבדיך השפוך, ואנו אומרים על הנרצחים ד' ינקום דמם, ולא ע"י בשר ודם אשר תפקידם כעת רק להתפלל כי תפילה בעת צרה דאורייתא".

בעצרת ההסברה "הדעה והדיבור" נאמו רבנים מפורסמים ובתוכם הגאון רבי מנשה מאייער אב"ד גרינדווייל מתלמידיו של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל ומתלמידיו של הגאון רבי מיכל בער וויסמנדל זצ"ל ראש ישיבת נייטרא המציל הגדול של יהודים בעת השואה, ואשר ניצלו מהשואה האיומה במלחמת עולם השנייה, והעתיק את משנתם  אשר שמע מהם מה היהודים היראים צריכים לדעת במצבינו, ולא לתמוך במעשי ממשלת הציונים.

הרבי מסאטמר בדבריו בעצרת

לאחריו נאם האדמו"ר מסאטמר שנשא דברים באריכות לאלפי בני היהדות הנאמנה ובקול גדול חנוק מדמעות אמר, "ששורש כל הפורעניות בארה"ק היא הציונות ומדינת השמד אשר הקימו, ועלינו להתפלל שהיא תתבטל ונגאל רק ע"י הקב"ה ולא ע"י אומות העולם כפי ששמענו ממרן הרבי זי"ע שהגאולה תבוא לא ע"י בשר ודם, כי ע"י האומות זה סכנה לישראל בגוף וע"י הציונים זה סכנה לנפש שניפול ברשתם וברעיון הציוני של הצדקת הקמת והחזקת המדינה הציונית, וגדול המחטיאו יותר מהורגו".

במעמד הגדול אשר השתתפו גם בחורי הישיבות שם הביע האדמו"ר מסאטמר את דעת התורה של גדולי ישראל אשר התנגדו לציונות, ומחה בקול גדול נגד הנציגים החרדים שיושבים בממשלה שהיו שותפים להחלטה להיכנס לעזה, כאשר ידעו מראש שזה כרוך בשפך דם ובהרג ישראל, הרבי שאל מי התיר להם?, הרי אפילו בזמן שבית המקדש היה קיים במלחמה אשר הייתה עפ"י תורה לא יכלו לצאת למלחמה רק ע"י אורים ותומים והוראת נביא אמת וסנהדרין, וכעת יצאו למלחמה לסכן יהודים ולהכניסם לגיא הריגה עפ"י הוראות כופרים ופושעים מחללי שבתות בוזזי כל קודש, זו ההשקפה שקבלנו מאבותינו?".

אלפי חסידי סאטמר במשאו של האדמו"ר מסאטמר אמש

בד בבד הביע האדמו"ר מחאתו נגדו אלו אשר תומכים בצבא ועוזרים להם בתשמישי קדושה ושאר דברים אשר כל כולה יש לה מטרה אחת לתמוך בלאומיות של הממשלה ולהיות חלק כחלק מעם הציוני, ובגלל שלא לחמו כל השנים ללחום בגזירת הגיוס הגענו למצב שהמוני חרדים רצים מעצמם להתגייס לצבא אשר כל כולו שמד ומרידה במלכות שמים וכל העבירות החמורות, והעבירה על השבועות לא לקחת מלוכה ושלטון לפני ביאת המשיח.

עוד אמר האדמו"ר שכעת אנחנו עסוקים בשני דברים: תינוקות שנשבו, כאלו אשר נשבו כעת בגוף ע"י רוצחים בגוף, וכאלו אשר נשבו בנפש כבר עשרות בשנים מאז הקמת המדינה ע"י רוצחי הנפשות המדינה הציונית, והשאלה הנשאלת מה סמיק דמי טפי הא מהא, על מה נלחמים רק נגד הערבים אשר שבו כעת מאות האנשים, ולא לוחמים נגד המדינה הציונות אשר שבו את הנפשות בנפש והעבירו מאות אלפי ילדים לשמד, הרי גדול המחטיאו יותר מהורגו איפה רגשי הרחמנות?.

בדבריו הביע האדמו"ר מחאה נמרצת נגד אנשי ה'נטורי קרתא' אלו המתיימרים להיות מתוכינו והולכים שלובי זרוע בהפגנות ובצעדות עם רוצחים שונאי ישראל, ואמר הרבי שאלו שעושים זאת אין להם מסורת אבות וזה נגד התורה וזה חילול ד' גדול ואסור לעמוד במחיצתם, ושהרבי מסאטמר זי"ע בעל ה'ויואל משה' יצא נגדם והרחיקם ממחננו.

"רואים לצערנו כמה רחוק הם התרחקו (מהדרך) הם מסתובבים בעולם ביחד עם הערבים, עם אלו שצועקים בלי שום בושה שמחזקים את מעשי הרציחות, הם הולכים איתם בראש כל חוצות עם השטריימל והחליפה וצועקים ביחד עם שונאי ישראל ורוצחי נפשות. זה חילול שם שמים נוראי לחזק רוצחים בשם התורה הקדושה ושם שמים".

"רואים כשאין הוראה מדעת תורה, מצדיקים קודמים מאבדים את זה, ואין שום גבולות. צריכים להחזיק ולשנן רק מה שקיבלנו זה נר לרגלינו, ובלי זה אסור לנו לזוז", אמר הרבי.

הקלטה האדמו\

בסיום דבריו הזהיר את הציבור לא להילכד ולא להיגרר אחרי התעמולה של פוליטיקאים חרדים מארה"ב וביניהם גם מתנועת "אגודת ישראל" בארה"ב אשר הורו לצאת להפגנת תמיכה בוושינגטון בממשלה של הציונים, אשר במעשיהם גורמים לסכנה נוראה ליהודי התפוצות, וזאת בנוסף שהם מביעים בזה תמיכה בציונים ובעצמם החזקת המדינה.

בעצרת הגדולה הגיע במיוחד מלונדון הגאון ר' יחזקאל רפפורט אשר במשך שעה ריתק את הציבור בדברי הסברה נגד כל תמיכה בממשלה ובצבא ובמעשיהם אשר כל אלו אשר עוזרים להם כעת נפלו ב"אשר קרך" ובתמיכה במעשים אשר נגד ד' ותורתו.

גורם בחסידות סאטמר אמר: "העצרת הגדולה הוא רק ההתחלה של מסע הסברה חובק זרועות עולם נגד הקמפיין של מפלגות וארגונים החרדים לתמוך בצבא ובממשלה במלחמה שמנהלים כעת, יהודים חרדים בעת צרה צריכים להתפלל ולא לקבל עליהם החלטות של פיקוח נפש ללא סנהדרין".   

חסידות סאטמר נטורי קרתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד