ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
עדכונים שוטפים

צה"ל בתקיפה נרחבת בדרום לבנון; נתניהו: "נסראללה משחק באש"

רס"ן יששכר נתן וסמ"ר איתי שהם הי"ד נפלו בעזה, לוחם עוקץ נפצע קשה | אזעקות הופעלו הבוקר בצפת, עכו, קריית ביאליק וביישובים נוספים באזור. אזעקה נשמעה גם במושב דישון שבגליל העליון | טיל נ"ט שוגר מלבנון ופצמ"רים נפלו בשטחים פתוחים - צה"ל השיב בירי | מתעדכן

צה"ל בתקיפה נרחבת בדרום לבנון; נתניהו: "נסראללה משחק באש"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

הנשיא ביידן שוחח אתמול עם אמיר שייח' תמים בן חמד אל-ת'אני מקטאר, והודה לו על המאמצים לקדם שחרור בני ערובה שבידי חמאס, כך מסר הבית הלבן.

הבית הלבן מסר כי המנהיגים דנו בצורך "להגן על אזרחים ולהגביר את הסיוע ההומניטרי בעזה". ביידן גם "אישר את חזונו למדינה פלסטינית עתידית שבה ישראלים ופלסטינים יכולים לחיות זה לצד זה עם יציבות וכבוד" ואמר כי "חמאס כבר מזמן מהווה מכשול לתוצאה זו".

כמעט 150 משאיות סיוע נכנסו לרצועת עזה ביום ראשון דרך מעבר גבול רפיח ממצרים, המספר הגדול ביותר ביממה מאז הורשו לראשונה משאיות סיוע להיכנס ב-21 באוקטובר.

השיירה של 143 משאיות כללה 72 משאיות מזון, 11 ציוד רפואי ו-22 מים, אף אחת מהמשאיות לא נשאה דלק.

ארה"ב תקפה הלילה שוב בסוריה. ארה"ב הפציצה שני יעדים במזרח סוריה, לא הרחק מגבול עיראק, נמסר כי נפגעו מרכז שליטה ומחסן נשק של המיליציות הפרו-איראניות. לפי דיווחים ערביים, בהפצצות נהרגו לפחות ששה אנשי מיליציה איראנית.

עדכונים שוטפים מהשטח:

16:40 - ראש הממשלה נתניהו על חילופי האש בצפון: "יש מי שחושב שיכול להרחיב את התקיפות נגד כוחותינו ונגד אזרחים - זה משחק באש. אש תיענה באש הרבה יותר חזקה. שלא ינסו אותנו כי הראנו רק מקצת מהכוח שלנו".

16:35 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שנהרג: ה-74 מתחילת המלחמה.

15:46 - בעקבות דיווח על חשד לאירוע בטחוני בצד הירדני ליד נהר הירמוך, הוקפצו כוחות הביטחון, בדקו את השטח והחזירו את המצב לשגרה.

15:45 -אונר"א תפסיק את מתן שירותיה לתושבי הרצועה תוך 48 שעות, בשל המחסור בדלק ואי הכנסה של דלק דרך מעבר רפיח.

15:40 - 98 משאיות עם סיוע הומניטרי נכנסו לעזה ממצרים.

15:20 - צה"ל: מחבלים ירו RPG מתוך בית חולים בעזה, 21 מחבלים חוסלו.

14:45 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור ואתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה, זאת בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מתחמים בהם אוחסנו אמצעי לחימה שונים ומפקדה מבצעית בשימוש הארגון.

14:40 - אזעקות בגליל המערבי.

14:30 - ראש האופוזיציה לפיד בישיבת הסיעה: "ראש הממשלה נתניהו צריך להפסיק את הניסיונות להסיר אחריות מעצמו. אם נתניהו ימשיך לעסוק בשאלה מי אשם ומי כשיר, גם אנחנו נדון בשאלה מי אשם ומי כשיר. הוא לא ייצא מהדיון הזה טוב".

14:15 - חברת החשמל מרכינה ראשה בעצב עמוק ומתאבלת על מותו של עובד החברה, שלום עבודי, שנהרג אמש מירי חיזבאללה במהלך עבודתו באזור דוב"ב.

13:27 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעות במרחב הצפון וחדירת כלי טיס עוין, מדובר בזיהוי שווא. כמו כן, לפני זמן קצר מחבלים ירו משטח לבנון לעבר מרחב נטועה ולעבר מוצב צה"ל במרחב שתולה. צה"ל תוקף את מקורות הירי.

13:06 - מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בצפון הארץ: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך.

12:59 - אחרי המטח לקריות: אזעקות נוספות בצפון.

12:55 - מטח משמעותי לצפון: אזעקות בגליל עליון, צפת והסביבה, עכו והקריות ובקו העימות.

12:49 - חשד לחדירת כלי טיס בצפון.

12:15 - דיווחים בעזה: טנק הגיע לאחד משערי בית החולים שיפא.

11:55 - כוחות צה"ל ממשיכים להילחם ברצועת עזה. במסגרת הלחימה תקפו כלי טיס של חיל האוויר והכוחות הקרקעיים 4,300 תקיפות, מאות עמדות שיגור נ"ט, כ-300 פירי מנהרות, תקפו כ-3,000 תשתיות טרור מתוכן מעל למאה מבנים ממולכדים ומאות חמ"לים של ארגון הטרור חמאס ומטרות פיקוד ושליטה של ארגון הטרור.

תיעוד של כוחות צה\"ל מרצועת עזה

11:45 - ראש הממשלה הבריטי פיטר את שרת-הפנים סואלה ברוורמן אחרי שביקרה אותו על ״טיפול רפה״ בהפגנות תומכי חמאס.

11:40 - שימו לב, מספר אירועים במקביל במספר גזרות:

הישובים הנמצאים באביר לילה:  נטועה, שתולה, זרעית, מלכיה, יראון, דובב, אביבים, ברעם, נטועה, סאסא. על כלל האזרחים במקומות הנ"ל- להיות במרחב הכי מוגן שיש. כלל החקלאים- להתפנות מהשטחים ולהגיע למרחב מוגן.

נפקים שנסגרים לתנועת אזרחים כרגע: 150, שומרה, אבן מנחם, אלקוש, סאסא, דישון, חירם. ירי כוחותינו מתבצע ברגעים אלו.

11:30 - טיל נ"ט נורה לפני זמן קצר לעבר אזור נטועה. צה"ל מגיב באש.

11:20 - עקב הערכת מצב של הצבא, מתבקשים תושבים השוהים במלכיה, יפתח, יראון, ברעם, סאסא, דובב, אביבים ונטועה להיכנס למרחבים מוגנים עד הודעה חדשה. בנוסך, כל הכבישים ברכס רמים ואליו נסגרו לתנועה.

11:15 - ראש המועצה האזורית מטה אשר: "היה ירי נ"ט על היישוב נטועה, יש שם פצועים".

11:00 - האזעקות לפני חצי שעה: 18 שיגורים לערב אלעראמשה, כולם נפלו בשטח פתוח.

10:33 - קולות נפץ צפויים להישמע במהלך היום באזור תל אביב-יפו עקב פיצוצים מבוקרים מהעיר רמת השרון.

תיעוד של אחד משיגורי מיירט ה\

10:31 - אזעקות קו העימות: ערב אל עראמשה

10:30 - אזעקות עוטף עזה: שדרות, איבים, ניר עם

10:23 - במסגרת הערכת מצב שקיימה הבוקר נציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי, הנחתה הנציבה כי יש להמשיך ולהקפיד שכל הדיונים המשפטיים המתבצעים באמצעות מערכת הויעוד חזותי (video conference) יעשו על רקע סמלי המדינה ודגל ישראל לצד שם היחידה ממנה מתבצע הדיון בפועל.

09:43 - אזעקה בעוטף

09:40 - דובר צה"ל: כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים חמושה בשטח לבנון

תקיפת צה\"ל בלבנון

בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב גרנות הגליל, זוהו שני שיגורי מרגמות משטח לבנון שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטח פתוח. אין נפגעים.
צה"ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי.

במהלך הלילה, כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים חמושה שזוהתה בשטח לבנון במרחב בירנית, זוהתה פגיעה.

09:00 - לראשונה מ־1986: האוצר עשוי ללוות כסף מבנק ישראל (כלכליסט).

08:50 - אזעקה בגליל המערבי

08:45 - מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, על ירי הנ"ט לעבר הגליל העליון שפגע בעובדי החברה ב103: "אחד מהם פצוע קל. אנו עדיין לא יכולים להעביר מידע רשמי אודות העובד השני. הם הגיעו לשטח כדי לתקן נזקים שנגרמו לרשת החשמל, התחילו להתארגן בשטח, ואז נפתחה כלפיהם אש תופת, בין היתר במסגרת שיגור טילי נ"ט".

08:15 - הלוויה של רס"ר סרגיי שמרקין הי"ד תתקיים היום (יום שני) בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שמונה. המשפחה תשב שבעה במלון קלאב הוטל טבריה בחדר האירועים הצמוד לחדר האוכל בין השעות 09:00 עד 14:00 ובין השעות 16:00 עד 20:00.

08:00 - הבית הלבן: בין האזרחים האמריקנים שמוחזקים בשבי חמאס ישנה ילדה בת 3 שהוריה נרצחו במתקפה ב-7 באוקטובר.

07:30 - לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401, ממשיכים בביצוע פשיטות בפאתי מחנה 'שאטי' תוך מיקוד בתשתיות טרור הממוקמות במוסדות שלטוניים מרכזיים בלב אוכלוסייה אזרחית ובהם- בתי ספר, אוניברסיטאות, מסגדים ובתי פעילים.

איתור אמצעי לחימה וציוד טרור שאותרו בבתי מגורים

תשתיות הטרור של חמאס הוקמו במכוון בתוך מבנים אזרחיים, כמו אוניברסיטת ׳אל קודס׳ ומסגד מרכזי בעזה ׳אבו בכר׳ בו חשפו הכוחות מרחב חבלה גדול עם חומרי תבערה ומטענים רבים. במהלך הפעילות, החרימו הכוחות עשרות נשקים, ציוד לחימה ותכניות אופרטיביות של ארגון הטרור חמאס.

לוחמי מילואים של צה"ל מחטיבה 551, פשטו על ביתו של בכיר בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, ובתוך חדר הילדים בביתו איתרו אמצעי לחימה רבים. בפעילות נוספת, לוחמי החטיבה איתרו במרחב אזרחי בגזרת בית חאנון פיר מנהרה, חומרי מודיעין של ארגוני הטרור ואמצעי לחימה.

07:15 - מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס ג'ברייסוס, אמר כי מספר מקרי המוות בקרב חולים בבית החולים שיפא בעזה עלה באופן משמעותי, וכי המצב שם "מסוכן וכואב".

07:10 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים מחטיבת הקומנדו שנפלו בקרבות בצפון הרצועה. הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס"ן יששכר נתן, בן 28, מקרית מלאכי, קצין לוחם בעוצבת הקומנדו, סמ"ר איתי שהם, בן 21, מראש העין, לוחם בעוצבת הקומנדו, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, נפצע באורח קשה לוחם מיחידת עוקץ במהלך הקרבות ברצועת עזה אתמול (א').

מימין רס"ן יששכר נתן וסמ"ר איתי שהם הי"ד

07:00 - מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, אמר לסוכנות הידיעות העולמית הערבית (AWP) כי "גופות נמצאות מול מחלקת המיון ואיננו יכולים לקבור אותן עקב המצור הישראלי על בית החולים. כיוון שכל מה שזז בבית החולים נורה, וההפצצה נמשכת". אבו סלמיה הוסיף: "אי אפשר לתאר את המצב בבית החולים. אין חשמל, אין מים, אין חדרי ניתוח, אין מעבדות דם, אין צילומי רנטגן, והתינוקייה כעת בקושי עוזרת לפגים".

 

 

 

 

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד