ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
לא מרוצים

בממשל ביידן ביקשו הבהרות מנתניהו על דבריו

בממשל ביידן ביקשו הבהרות מבכירים ישראלים בעקבות דברי נתניהו אתמול לפיהם "ישראל תמשיך לשלוט ביטחונית ברצועה"

בממשל ביידן ביקשו הבהרות מנתניהו על דבריו
פעילות קרקעית של צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

בממשל ביידן פנו לבכירים בישראל וביקשו לשמוע הבהרות על דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש במסיבת העיתונאים שערך, לפיהם "ישראל תמשיך לשלוט ביטחונית ברצועה", כך פורסם ב"כאן 11".

בממשל שאלו "מה הכוונה, ומה זה אומר 'שליטה ביטחונית' לאורך זמן", זאת על רקע העובדה שנתניהו חזר על דבריו אלו מספר פעמים בימים האחרונים, בעוד שר בחוץ האמריקני בלינקן מדבר על שליטה של הרש"פ ברצועה אחרי המלחמה.

נזכיר כי אתמול אמר נתניהו על שאלת היום שאחרי: "עזה תהיה מפורזת, לא יהיה יותר איום מרצועת עזה על ישראל. כדי שלא יהיה איום כזה, כל זמן שצריך צה"ל ימשיך לשלוט ביטחונית ברצועת עזה כדי למנוע טרור ממנה. הטבח של 7 באוקטובר הוכיח סופית שבכל מקום שאין שליטה ביטחונית ישראלית הטרור חוזר ומתבסס, ובסופו של דבר מכה בנו. זה הוכח גם ביו"ש, ולכן לא אסכים על השליטה הביטחונית בשום מצב".

עוד התייחס לטענות על לחץ בינלאומי להפסקת אש ואמר: "מעת לעת מתעוררות אי הסכמות כי בחלק מהמדינות יש אנשים שלוחצים על המנהיגים. אני אומר להם 'אל תיכנעו ללחץ. המלחמה שלנו היא גם המלחמה שלכם. אנו חייבים לנצח למעננו וגם למענכם'. שום לחץ בינלאומי, שום הטחות שקריות בחיילי צה"ל ומדינתנו לא ישנו את האמונה שלנו בצדקת דרכנו וזכותנו וחובתנו להגן על עצמנו".

בנימין נתניהו ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד