ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
אירוע מתגלגל

מארגני מסיבת הטבח משחזרים: "מחבל יצא וירה RPG"

"ראיתי על הכביש עשרות גופות עם רכבים ירויים ושרופים. ראינו טנק של צה"ל והתקבצות של אנשים סביב הטנק, נסענו לכיוון הטנק ואז יצא מחבל וירה RPG לניידת". מפיקי מסיבת הטבע שהפכה למסיבת הטבח משחזרים את רגעי האימה איך הפך המקום למלכודת מוות

מארגני מסיבת הטבח משחזרים: "מחבל יצא וירה RPG"
שטח המסיבה לאחר הטבח צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

מפיקי מסיבת 'נובה' סמוך לקיבוץ רעים, נמרוד ארנין (אחותו איילת הי"ד נרצחה במסיבה), עומרי כוכבי ועומרי סאסי, מסרו הצהרה לתקשורת והתייחסו לראשונה לטבח הנורא שבו נרצחו לפחות 357 מבלים מתוך כ-3000. 

לדבריהם, "האירוע אושר על ידי כל גורמי הביטחון – צבא ומשטרה. היו באירוע כ-27 שוטרים חמושים בשכר ועוד צוות אבטחה של 80 מאבטחים".

עומרי סאסי תיאר את התפרצות הטבח הרצחני: "בשיא האירוע בזמן הזריחה, התפרצו טרוריסטים, החלו בהתקפת טילים והתחילו לרצוח אנשים. המשטרה ביקשה לפנות את האירוע עקב חשד לחדירת מחבלים לציר 232. הגיעה כמות גדולה של מחבלים שחיסלה את מחסומי המשטרה, נכנסה לאיזור החנייה הקדמית והחפ"קים. הדרך היחידה הייתה לצאת לכיוון מזרח. התחלנו לפנות קהל עם המשטרה לאיזור פטיש".

עוד בנושא:

"אוי ואבוי, כל הבמה הרוגים" | תיעוד חדש מהפריצה הראשונה

"האנשים שנשארו במתחם האירוע - נרצחו. חבורות של אנשים ניסו להתחבא בשטח האירוע והמחבלים עברו על כל תאי השירותים ורצחו את כולם", סיפר סאסי, "ב-10:30 הגיע כוח צבאי ראשון. תוך כדי תנועה הקמנו חמ"ל מבצעי, חיברנו לכוחות הביטחון מיקומים בזמן אמת שנשלחו אל ההפקה על ידי המבלים. כך התאפשר לאתר קהל שהתחבא ולחלץ אותם. אנחנו היינו בשטח והתחלנו לנהל את החמ"ל וחילצנו מאות אנשים. גם לאחר האירוע, חלק נכבד מצוות ההפקה, חזר לשטח לאתר גופות או ניצולים במשך שבוע, תחת אש חיה".

סאסי הוסיף לספר על מסע ההימלטות הבלתי נתפס מהמחבלים: "נשארתי בשטח עד שלא התאפשר לי. המחבלים הגיעו לאיזור החפ"ק ונכנסו לשטח האירוע, הייתי חייב לחלץ את עצמי. בעודי מקבל ירי, רצתי לשטח האירוע, חציתי אותו ועלינו לרכב, התחיל מרדף. חבר שישב מקדימה נהרג, שותף שלי נפצע בשתי רגליו. המשכנו לכיוון רעים, שם ראיתי על הכביש עשרות גופות עם רכבים ירויים ושרופים. ראינו טנק של צה"ל והתקבצות של אנשים סביב הטנק, נסענו לכיוון הטנק ואז יצא מחבל וירה RPG לניידת".

"באירוע נהרגו דוד שלי אח של אבא שלי, בת דודה שלי היתה בהיריון ונרצחה, למסיבה הגיעו חברים שלי, קהל שלי, שמתארח אצלי", אמר סאסי והדגיש, "חשוב לי לציין שאנחנו כהפקה לא נעצור. נתגבר על האירוע כי אין לנו ברירה ונמשיך לעסוק בעיסוק חיינו, לשמח אנשים".

גם עומרי כוכבי תיאר את רגעי התופת: "כשהמוזיקה התחלפה ברעשי מלחמה, היינו בלי מים ובלי יכולת להגיע ליישובים. מצאתי עצמי מטפל בשני גבאי, מעלה אותה למיון ומחזיר אותה לחפ"ק. איש לא יודע מה עלה בגורלה של שני. האירוע לא הסתיים. אנחנו חיים אותו 24/7".

מלחמת חרבות ברזל חמאס חדירת מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!