כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
נועדה עם שר החוץ

גרמניה לישראל: אסור לגרור את הגדה המערבית ל"מערבולת של אלימות"

גרמניה דורשת להפסיק את "האלימות בגדה המערבית". שרת החוץ הגרמנית, אמרה שישראל אחראית לביטחונם של הפלסטינים בגדה המערבית. שרת החוץ הגרמנית האשימה את חמאס בניצול תושבי עזה כ"מגן אנושי" בניסיון לסכל את "הזכות והחובה" של ישראל להגן על אזרחיה

גרמניה לישראל: אסור לגרור את הגדה המערבית ל"מערבולת של אלימות"
חיילים בחסום חווארה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק, שוחחה היום עם עיתונאים לאחר שנפגשה עם שר החוץ אלי כהן, בתל אביב.

היא גינתה את "הדרך המתועבת והברברית שבה נשים וילדים ישראלים הושחתו נטבחו בצורה אכזרית" במהלך פיגועי ה-7 באוקטובר, ואמרה שלעולם לא תוכל לשכוח את התמונות שהיא ראתה. "כולם בישראל הושפעו מהטרור", אמרה.

בארבוק חזרה על קריאותיה לשחרור למעלה מ-240 בני הערובה הישראלים שבידי חמאס בעזה והתחייבה לתמוך בישראל בטיפול בטראומה ובשיקום הקיבוצים שנהרסו בטבח.

היא אמרה שדיברה עם השר כהן על כך ש"כל העולם מסתכל על המלחמה הזו שישראל לא רצתה. אלא נאלצת לנהל אותה כדי להגן על אנשיה".

בארבוק האשימה את חמאס בניצול לרעה של תושבי עזה על ידי שימוש בהם כ"מגן אנושי" בניסיון לסכל את "הזכות והחובה" של ישראל להגן על אזרחיה.

ובכל זאת, לדבריה, יש חובה "לקיים את המשפט ההומניטארי הבינלאומי ואת החובה להבחין בין מטרות אזרחיות לצבאיות".

בארבוק אמרה כי יש "דחיפות במתן סיוע הומניטרי לסובלים בעזה", ותיארה כיצד אנשים נקברו מתחת להריסות הבתים שנהרסו מירי טילים ישראליים.

בארבוק אמרה כי לאחר שדיברה עם מספר מנהיגים מרחבי האזור, היה ברור ש"כל המדינות, באשר הן, חייבות לעשות כל שביכולתן כדי לראות שהסבל האנושי יסתיים".

היא גם הזהירה כי "אסור לגרור את הגדה המערבית למערבולת האלימות הזו".

בארבוק ציינה כי שוחחה עם עמיתיה הישראלים על "בעיית ההתנחלויות הישראליות הבלתי חוקיות והאלימות הנובעת מהם". היא אמרה שזה חייב להיפסק. בארבוק חזרה על כך שפתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה לשלום ארוך טווח.

כזכור שר החוץ אלי כהן נפגש היום עם שרת החוץ של גרמניה בביקורה השלישי בישראל מאז השבעה באוקטובר. השר כהן הזמין את השרה למפגש של שרי החוץ להם אזרחים המוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס בעזה. השר כהן הדגיש כי יש לגבש חזית אחידה נגד הטרור הפלסטיני ולייבש את מקורות המימון שלו באירופה ובעולם, כפי שעשתה גרמניה לאחרונה נגד ארגון סמיידון.

שר החוץ אלי כהן: "ישראל תמשיך להילחם בחמאס עד שלא יהווה שום איום, לא כעת ולא בעתיד על אזרחי ישראל. גרמניה עומדת לצד ישראל מהשבעה באוקטובר, הביעה את מחויבתה לביטחון ישראל ואת תמיכתה בזכותנו להגן על עצמנו. ביקשתי מידידתי, שרת החוץ של גרמניה, להמשיך ולתמוך בישראל, גם בזירות הבינלאומיות, על מנת לאפשר לנו לסיים את העבודה, להכחיד את שלטון הטרור של חמאס הגרוע מדעאש ולהשיב את חטופינו הנמצאים בעזה בריאים ושלמים. על הקהילה הבינ"ל לשלב כוחות ולהביא להחזרת כל החטופים למשפחותיהם".

חמאס עזה גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד