כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"הפרו מדיניות"

האוניברסיטה המפורסמת הודיעה על השעיית שני ארגונים פרו-פלסטיניים

אוניברסיטת קולומביה הודיעה כי תאסור את פעילותם של שני ארגונים פרו-פלסטינים בשטחה בחודשים הקרובים, זאת בין היתר בשל לחץ מצד ארגונים ותורמים יהודיים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Iran International

אוניברסיטת קולומביה הודיעה כי היא משעה את פעילות ארגוני "סטודנטים למען צדק בפלסטין" ו"קול יהודי לשלום" בקמפוס שלה, זאת בשל הפגנות פרו-פלסטיניות שקיימו לאחרונה, כך פורסם ב"ווינט".

סגן נשיא האוניברסיטה ויו"ר הוועדה המיוחדת לבטיחות בקמפוס הסביר את ההחלטה: "ההחלטה התקבלה לאחר ששתי הקבוצות הפרו שוב ושוב את מדיניות האוניברסיטאות הקשורות לקיום אירועי קמפוס, ששיאו באירוע לא מורשה ביום חמישי אחר הצהריים שהתנהל למרות האזהרות".

הסרת ההשעיה תהיה מותנית בכך ששני הארגונים "יפגינו מחויבות לעמידה במדיניות האוניברסיטה ויערכו התייעצויות עם הנהלת המוסד".

הודעה זו של קולומביה הגיעה בין היתר בעקבות לחץ מארגונים יהודיים ותורמים, שאיימו לנתק קשר עם האוניברסיטאות האמריקניות בשל התגובה הרפה להסתה נגד ישראל.

מטעם ארגוני הסטודנטים נמסר בתגובה: "אתם יכולים לסגור את הארגונים שלנו אבל לא יכולים לעצור את הלב שלנו מלפעום למען השחרור, האנושות והחופש של פלסטין. הפעולות שלנו יהיו חזקות יותר מהמילים שלנו. לכל האנשים ששואפים לחופש, ולכלי התקשורת: שמרו עין על קולומביה".

"לסטודנטים בכל מקום שמשתמשים בקולות ובפלטפורמות שלהם כדי להתארגן, להפגין ולעמוד למען סיום רצח העם המתמשך בפלסטין: אנחנו רואים את כוחכם, אנחנו נפעמים מהאומץ שלכם, ואנחנו עומדים בסולידריות עם כל אחד מכם. לקולומביה ולמוסדות אחרים פחדנים מכדי לעמוד נגד רצח עם ואפרטהייד: ההיסטוריה לא תראה בעין יפה את טקטיקת ההשתקה שלכם, או הבריונות שלכם בסטודנטים, שעומדים על מה שהם מאמינים בו ומנסים להפוך את העולם למקום טוב יותר", נמסר.

ארצות הברית פלסטינים הסתה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד