כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אחרי הסערה

לשכת ראש הממשלה מאשרת: השר אליהו לא ישתתף מחר בישיבת הממשלה

לשכת ראש הממשלה אישרה כי השר עמיחי אליהו לא ישתתף מחר בישיבת הממשלה - זאת בעקבות דבריו בשבוע שעבר שעוררו סערה, לפיהם נשקלת אפשרות להטיל על עזה פצצת אטום

לשכת ראש הממשלה מאשרת: השר אליהו לא ישתתף מחר בישיבת הממשלה
השר עמיחי אליהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בלשכת ראש הממשלה נתניהו אישרו כי השר עמיחי אליהו לא ישתתף בישיבת הממשלה שתתקיים מחר, זאת בעקבות דבריו לפיהם נשקלת אפשרות להטיל פצצת אטום על עזה, ועל רקע השעייתו - כך לפי דיווח ב"ווינט".

כזכור שר המורשת עמיחי אליהו אמר כי אחת האפשרויות של ישראל במלחמה נגד חמאס היא הטלת פצצה גרעינית על רצועת עזה. דבריו נדחו מיידית על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגם השעה את השר מישיבות הממשלה.

השר אליהו גם הביע התנגדות לאפשר כל סיוע הומניטרי להיכנס לעזה, ואמר: "לא נגיש לנאצים סיוע הומניטרי", והאשים כי "אין דבר כזה אזרחים לא מעורבים בעזה".

בממשל האמריקני אמרו כי כבר כמה שבועות הם מנסים לסייע לישראל להשיג אוויר מדיני כדי להמשיך בפעילות, גם באמצעות הבקשות בתחום ההומניטרי וניסיון להימנע מפגיעה באזרחים, וגם באמצעות שיחות עם בכירים בעולם.

ההתבטאויות כמו של השר אליהו ותוכניות כמו של משרד המודיעין בסוגיית העברת אזרחים מעזה לסיני, פוגעות במאמצים האלה, כך אומרים בממשל האמריקני, כי דברים מהסוג הזה תופסים כותרות בעולם ותהיות לגבי פעילות ישראל במלחמה.

יחד עם זאת ראש הממשלה בנימין נתניהו רצה היום לפטר את שר המורשת עמיחי אליהו 'מעוצמה יהודית' ופנה בעניין לראש מפלגתו השר איתמר בן גביר. השניים שוחחו אבל בן גביר לא היה מוכן לשמוע על צעד חריף שכזה. בן גביר טען שזה מוגזם וצריך לעסוק כרגע בהשמדת חמאס ולא בחינוך שרים. נתניהו נלחץ וויתר.

בנימין נתניהו ישיבת ממשלה עמיחי אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד