כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
סיכום חדשות השבת

ארבעה חיילים נפצעו קשה בגבול לבנון

גורם ישראלי אישר כי מתנהלים קרבות סמוך לבית החולים שיפא בעזה | כוחותינו תקפו בעומק לבנון בתגובה לפציעתם באורח קשה של 4 חיילים | צה"ל חיסל את המחבל אחמד סיאם, שהחזיק 1,000 עזתים כבני ערובה ומנע מהם להפנות | נשיא צרפת מקרון תקף את ישראל בחריפות, נתניהו הגיב | סיכום חדשות השבת

ארבעה חיילים נפצעו קשה בגבול לבנון
צה"ל בתוך עזה צילום: דוברות צה"ל

בישראל אישרו כי מתנהלים קרבות ליד בית החולים שיפא בעזה, אך הכחישו את דברי מנהל בית החולים שצה"ל ירה על בית החולים. ברויטרס דווח כי ראש מנהלת תיאום וקישור לרצועת עזה בצה"ל, אל"מ משה טטרו, פרסם לתושבים הודעת וידאו בערבית שלפיה הצד המזרחי של שיפא פתוח לכל מי שרוצה להתפנות מבית החולים.

ארבעה לוחמי צה"ל נפצעו קשה בשתי תקריות בצפון - ירי נ"ט למוצב וחדירת 3 מזל"טים, אשר אחד מהם יורט. לוחם חמישי נפצע באורח בינוני. בתגובה, צה"ל תקף תשתיות של חיזבאללה בעומק לבנון.

דובר צה"ל עידכן כי צה"ל השתלט על 11 מוצבים צבאיים של ארגון הטרור חמאס מתחילת הלחימה. בנוסף, בפעילות בשטח הרצועה, לוחמי חטיבת הנחל איתרו והשמידו תוואי תת קרקעי הממוקם סמוך לבית ספר. מכלול התקיפה של חטיבה 215 זיהו חוליית מחבלים שנעה לכיוון לוחמי צה"ל מחטיבת גבעתי שפעלו במרחב, ובאמצעות כלי טיס חיסלה את החולייה והסירה את האיום.

נשיא צרפת עמנואל מקרון תקף בראיון ל-BBC את ישראל ואמר כי "על ישראל להפסיק להרוג תינוקות ונשים בעזה.. אין הצדקה להפצצות האלה". ראש הממשלה נתניהו הגיב: "האחריות לפגיעה באזרחים היא של חמאס-דאעש ולא של ישראל. נזכיר שישראל נכנסה למלחמה בגלל שארגון הטרור רצח באכזריות מאות ישראלים וחטף יותר מ-200 ישראלים".

נסראללה נשא נאום שני מאז פרוץ המלחמה ויצא נגד ארה"ב: "מי שמנהל את המערכה הזו ומי שמקדם אותה הם האמריקאים, לכן צריך ללחוץ על האמריקאים בכל חזית. הממשל האמריקני הוא בעל המילה הראשונה והאחרונה"

צה"ל ושב"כ חיסלו את המחבל אחמד סיאם, מפקד פלוגת רדוואן בחמאס, שנחשף לפני יומיים כמי שהחזיק כ-1,000 מתושבי רצועת עזה כבני ערובה בבית החולים רנתיסי ומנע מהם להתפנות לדרום הרצועה.

מאות אלפי מפגינים פרו-פלסטיניים התכנסו במרכז לונדון - לאות תמיכה עם תושבי עזה, זאת במקביל לציון יום שביתת הנשק - 105 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה. בהפגנות הושוותה ישראל לנאצים על ידי מספר מפגינים.

יורש העצר הסעודי בן סלמאן נגד ישראל: "רשויות הכיבוש יישאו באחריות לפשעים נגד העם הפלסטינים". עוד הוסיף: "אנו מגנים את המלחמה האכזרית שישראל מנהלת נגד עמנו בעזה ואת העקירה הכפויה של תושבי עזה".

לשכת ראש הממשלה אישרה כי השר עמיחי אליהו לא ישתתף מחר בישיבת הממשלה - זאת בעקבות דבריו בשבוע שעבר שעוררו סערה, לפיהם נשקלת אפשרות להטיל על עזה פצצת אטום.

בדיון הדחוף של מועצת הביטחון בנושא "המצב הרפואי בעזה" כשמסעב חסן יוסף ("בן החמאס') יושב לצידו, השגריר ארדן תקף את מועצת הביטחון והמיקוד שלה רק במצב בעזה: "חייהם של אזרחים ישראלים
שווים פחות? אני מצפה מהמועצה לאפשר לי להקרין כאן את זוועות החמאס, אולי אז תבינו מול איזה רוע וברבריות ישראל נלחמת".

כוחות הביטחון החרימו 7 כלי נשק ברחבי איו"ש ועצרו 19 מבוקשים - אשר 9 מהם שייכים לחמאס. מתחילת המלחמה נעצרו כ-1,560 מבוקשים ברחבי איו"ש, כ-940 מהם משויכים לחמאס

לבנון חסן נסראללה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד