כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אחרי הכטב"ם לאילת

נאום נסראללה: "לוחמינו נהרגו בסוריה מתקיפה ישראלית"

בנאומו השני מאז תחילת המלחמה נשמע נסראללה טען שישראל "לא תשיג אף אחת ממטרותיה". הוא האשים את ארה"ב: "הממשל האמריקני הוא שמנהל את המלחמה, ויש להפנות את כל הלחץ אליו"

נאום נסראללה: "לוחמינו נהרגו בסוריה מתקיפה ישראלית"
חסן נסראללה צילום: צילום מסך

בפתח הנאום, שנישא לרגל "יום השהיד" של חיזבאללה, אמר היום נסראללה כי "פשעיה של ישראל בעזה מוכיחים שלרוח הנקמה שלה אין גבול", וכי בכירים ישראלים אומרים "שמטרתה של ישראל היא להכניע את כל עמי האזור ואת רצונם לתבוע את זכויותיהם". הוא טען כי ישראל שוב עושה טעות, והיא לא תשיג אף אחת ממטרותיה.

הוא טען כי מי שמנהל את הקרב הזה הוא הממשל האמריקני, וכל הלחץ חייב להיות מופנה אל ארה"ב.

נסראללה הודה שישראל תקפה את אנשיו בסוריה. לפי דיווחים בסוריה בהתקפה הזו חוסלו שבעה ממחבלי הארגון. בנאומו הודה נסראללה ש"כמה מאנשינו נהרגו שם".

נסראללה אמר עוד: "מאז הנאום בשישי יש עליית מדרגה בפעולות של חיזבאללה בגבול לבנון - גם מבחינה הכמות וגם מבחינת האיכות. לראשונה השתמשנו בכטב"מים תוקפים. בנוסף יש רקטות חדשות שנכנסו למערכה, בהם בורכאן. המשקל של הרקטה הזאת הוא בין 300 ל-500 ק"ג, תתארו לעצמכם מה עשוי לקרות כשזה נופל על מוצב ישראלי".

נסראללה הוסיף: "אם נרצה לסכם את המראה הכללי הזה שיצא מעזה, מהגדה, לעבר תימן, עיראק, איראן, סוריה ולבנון - אנו אומרים כי אנחנו במערכת התנגדות, מערכת עמידה איתנה, מערכת צבירת הישגים. הזמן הוא זה שיסייע לנו להנחית תבוסה, ככה זה היה לאורך ההיסטוריה".

‏נסראללה התייחס למצב בעזה: "הזמן לא משחק לטובת האויב. הכישלון הצבאי בשטח, הכישלון להכניע את העם בעזה על אף מעשי הטבח שמתבצעים ברצועה, השינוי בדעת הקהל העולמית ובעמדות המדינות, הפחד מפתיחה של חזיתות נוספות, לחץ המצב הכלכלי והלחץ של משפחות החטופים בישראל המוחזקים בעזה - כל הגורמים האלה לוחצים על האויב. הלחץ הזה צריך להימשך. אנחנו כולנו צריכים להיאזר בסבלנות. אנו משקיפים לאופק שבו ההתנגדות, עזה ופלסטין ינצחו והאויב לא יצליח להשיג את מטרותיו".

עוד אמר נסראללה: "המטרה המרכזית של מעשי ישראל האכזריים בעזה (ובכיריה אומרים זאת) הוא להכניע, להכניע לא רק את העם בעזה, אלא את העם הפלסטיני, את העם הלבנוני ואת עמי האזור".

‏נסראללה אמר כי ישראל נאלצה להעביר חלק ממערכות ההגנה האוויריות שלה ומערכות הפטריוט מהדרום והצפון לאילת בעקבות ההתקפות של החות'ים בתימן. הוא הודה להם על כך.

נסראללה התייחס גם לחזית העיראקית ולהתקפות על הבסיסים האמריקניים ואומר כי המטרה היא גם לשחרר את עיראק וסוריה מהנוכחות של ארה"ב שם.

חמאס עזה חסן נסראללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד