כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
עדכונים שוטפים

דיווחים: צה"ל פועל בסמוך לבתי החולים בעזה, קרבות ליד 'שיפא' | נפגעים מירי לגוש דן

פעילות משמעותית של צה"ל סמוך לכמה בתי חולים בעיר עזה, ביניהם בית החולים המרכזי 'שיפא'. דיווחים על קרבות וחילופי אש באזור | צה"ל השתלט על מוצבים נוספים של חמאס וחיסל עשרות מחבלים | לראשונה אחרי שלושה ימים: אזעקות נשמעו במרכז הארץ | כל העדכונים

דיווחים: צה"ל פועל בסמוך לבתי החולים בעזה, קרבות ליד 'שיפא' | נפגעים מירי לגוש דן
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

כלי התקשורת ברצועה מדווחים בשעות האחרונות על פעילות משמעותית של צה"ל סמוך לכמה בתי חולים בעיר עזה, ביניהם בית החולים המרכזי שיפא. לפי חלק מהדיווחים, כוחות מיוחדים של צה"ל שפועלים באזור כרזו לאנשים השוהים בבתי החולים לפנותם. בתיעוד שהופץ ברצועה נראים תושבים מתפנים מבית חולים - אך שבים אליו בעקבות ירי של חמאס. כזכור, צה"ל הציג לעולם ראיות רבות לכך שאנשי חמאס משתמשים בבתי החולים לפעילות טרור ועושים שימוש במטופלים כמגן אנושי.

עדכונים שוטפים:

15:43 - ראש הממשלה נתניהו לראשי הרשויות בעוטף: "צה"ל ימשיך להחזיק ברצועת עזה גם אחרי המלחמה, ישראל לא תסמוך על כוחות בינלאומיים"

15:40 - רשת אל-ערביה/אלחדאת מדווחת על דיבורים להסכם לשחרור אסירות וילדים פלסטיניים המוחזקים בידי ישראל, בתמורה ל-100 נשים וילדים חטופים ישראלים המוחזקים בידי חמאס

15:19 - אזעקה בשתולה

15:12 - גורם בכיר בממשל ביידן מעריך כי כ-250,000 אזרחים נותרו בצפון עזה (וושינגטון פוסט)

15:10 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בצפון, אזעקות נשמעו ביישובי קו העימות באזור הגליל העליון

15:00 - עקב אירוע בטחוני ברכס רמים נסגרו לתנועה הכבישים ברכס ואליו.

15:01 - אזעקות בעוטף

15:00 - תקרית נוספת בגבול לבנון: טיל נ.ט נורה לכיוון מוצב באצבע הגליל, בצה"ל משיבים בארטילריה

14:25 - האירוע באזור רכס רמים הסתיים. תושבים השוהים ביראון, אביבים ודובב רשאים לצאת מבתיהם

הרכב שנפגע בת\"א: הרסיס חדר מהגג

14:07 - אזעקות בגליל המערבי

13:56 - הרמטכ״ל לשעבר, אביב כוכבי מקיים בין התאריכים 6-11 בנובמבר, ביקור בבריטניה במסגרת מאמצי ההסברה של מדינת ישראל.

רסיס שנפל בתל אביב

חובש רפואת חירום במד"א יוסי אלקבץ סיפר: "ראינו את הרכב עומד במרכז הכביש עם חור של רסיס שחדר אותו בחלקו העליון. אישה כבת 30 שהייתה בתוך הרכב נפגעה באורך בינוני וסבלה מפגיעה בגפיים. הוצאנו אותה מהרכב ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים."

13:55 - בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בדרום הארץ ובמרכזה: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב, 2 נשים שנפצעו משברי רסיסים, בהן: אישה כבת 30 במצב בינוני ואישה כבת 40 במצב קל. כמו כן, צוותי מד"א מטפלים במספר פצועים קל שנחבלו בדרכם למרחב מוגן. 

13:48 - ראש הממשלה נתניהו נפגש כעת עם ראשי רשויות בעוטף

13:45 - הירי לגוש דן: שני פצועים מרסיסים בתל אביב

13:30 - מטח כבד לגוש דן, אשדוד ומרחב השפלה

13:10 - אזעקה בכיסופים

13:07 - תיעוד ברצועה: תושבים מתפנים מבית חולים - אך שבים אליו בעקבות ירי של חמאס

חמאס מונע מתושבים לעזוב את בית החולים

13:06 - שבעה פעילי חיזבאללה נהרגו הלילה בתקיפה ישראלית בסוריה. בכך מגיע מניין המחוסלים בקרב הארגון ל-70

13:00 - משרד החינוך מודיע היום על ביטול משלחות התלמידים לפולין, המתוכננות לצאת במועד החורף הקרוב. מדובר ב-215 משלחות הכוללות כ-24,000 תלמידים ואנשי חינוך, שהיו מתוכננות לצאת לפולין החל מחודש פברואר 2024.

12:50 - ביממה האחרונה ביצעו לוחמי צוות קרב של חטיבת השריון 7 מבצע פשיטות על מוצב צבאי ומחנה אימונים של ארגון הטרור חמאס, אשר ממקום בלב אוכלוסייה אזרחית. הלוחמים השתלטו על המבנים והחרימו את תכולתם וביניהם: עשרות נשקים, טילים, כטב"מים, מפות, אמצעי קשר, מרגמות, רחפני תקיפה ואמצעים טכנולוגיים. במסגרת הפשיטה, חיסלו לוחמי חטיבה 7 כ-30 מחבלים. בנוסף, הלוחמים פשטו על משרדו של מוחמד סינוואר, אחיו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר, והחרימו אמצעי טרור וחוברות לחימה של הארגון שאותרו במקום.

פעילות הפשיטה של חטיבה 7 בשטח הרצועה

בפעילות נוספת של צוות הקרב של חטיבה 7 בשיתוף עם לוחמי יחידת יהל"ם פשטו הלוחמים על מוצב צבאי של גדוד ׳צברא׳. במהלך הסריקות איתרו מערכות הפעלה וכיול של רקטות נגד מטוסים. המערכות אותרו בסמוך למשגר רקטות שייעודו לפגוע בישראל. מלבד מערכת הפעלת הרקטות, אותרו מספר כטמ״מים, אמצעי לחימה, משגר רקטות טעון, אמצעים טכנולוגיים, רכיבים אלקטרונים ומסמכים מודיעיניים רבים ששימשו את ארגון הטרור חמאס.

איתור חטיבה 7 ויחידת יהל\"ם מערכות הפעלה וכיול של רקטות נגד מטוסים

12:48 - אזעקות בעוטף עזה

12:45 - לפני זמן קצר מחבלים שיגרו טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב מנרה. כוחות צה"ל תוקפים את מקור הירי בארטילריה.

12:05 - עקב אירוע בטחוני ברכס רמים נסגרו לתנועה הכבישים ברכס ואליו.

12:00 -הותר לפרסום: הלוחם יהונתן יצחק סמו נפטר מפצעיו לאחר שנפגע השבוע קשה בקרב ברצועה. זהו הלוחם ה-38 במספר שאיבד את חייו מאז הכניסה הקרקעית.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד