כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
יחפשו ייצוג זר?

הסנגוריה הציבורית מסרבת לייצג את מחבלי החמאס

הסנגוריה הציבורית מסרבת לייצג את מחבלי החמאס שיובאו לדין. במערכת המשפט מציעים פתרון: למצוא עורך דין זר שייצג אותם, כפי שנעשה במשפט אייכמן

הסנגוריה הציבורית מסרבת לייצג את מחבלי החמאס
מחבלי חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הסנגוריה הציבורית לא מוכנה לייצג את מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח שמחת תורה, כך פורסם ב"כאן 11". במערכת המשפט טוענים כי הדבר הנכון לעשות הוא למצוא עורך דין זר שייצג אותם, כפי שנעשה במשפט אייכמן.

מוקדם יותר דווח כי עורכי דין ישראלים תיכננו לייצג את המחבלים, אך לבסוף ויתרו אחרי שהבינו כי שמותיהם יפורסמו לציבור.

מהסנגוריה הציבורית נמסר: "אנו סבורים כי האירועים הקיצוניים והחריגים בכל קנה מידה שהתרחשו במתקפת ה-7 באוקטובר אינם מתאימים להתברר במסגרת ההליך הפלילי הרגיל. על כן, נדרשת חשיבה מעמיקה של המערכת לבחינת מסגרת שיפוטית שתהלום את הנסיבות הקיצוניות. לפיכך מובן שלא ניתן יהיה להחיל את הסדרי הייצוג הרגילים במסגרת שתוקם".

בתוך כך, במשטרה עוסקים בימים אלו בגיבוש חומרים לתיק שיוגש נגד המחבלים שביצעו את הטבח. עד כה נגבו יותר מ-700 עדויות מניצולים, רובם תושבי עוטף עזה. יחד עם זאת, בידי המשטרה נמצאים יותר מ-50 אלף סרטונים מהטבח.

גורמים במשטרה אמרו כי "זה תיק החקירה הגדול ביותר מאז קום המדינה. השוטרים עובדים במרוץ נגד הזמן כי גם אם המחבלים ישוחררו בעסקה – נוכל לתבוע אותם במסגרות של דין בין-לאומי".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד