כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
ברוך דיין האמת

זקן החסידים שזכה לשמש בעל אכסניא לרבי מבעלזא הלך לעולמו

הרה"ח רבי ישכר דוב (בעריש) וובר ז"ל, זקן חסידי בעלזא בארה"ב הלך לעולמו והוא בן 93 בפטירתו. שימש כבעל אכסניא של האדמו"ר מבעלזא בביקוריו בארה"ב. ארונו יגיע לקבורה בארץ הקודש

זקן החסידים שזכה לשמש בעל אכסניא לרבי מבעלזא הלך לעולמו
הרה"ח רבי ישכר דוב (בעריש) וובר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה הבוקר הידיעה המעציבה על פטירתו בזקנה ושיבה טובה, של הרבני החסיד המופלג והנעלה, הרה"ח רבי ישכר דוב (בעריש) וובר ז"ל, זקן חסידי בעלזא בארה"ב והוא בן 93 בפטירתו. 

זכה ונפטר בשבוע בו חל הילולת האדמו"ר מהרי"ד מבעלזא זצ"ל שהמנוח נקרא על שמו.

המנוח ז"ל נולד בחודש שבט בשנת תר"צ בעיר מאקאווא שבהונגריה, לאביו הרה"ח ר' אפרים ז"ל, ונקרא שמו בישראל על שם האדמו"ר מהרי"ד מבעלזא זצ"ל, משפחתו היו חסידי בעלזא אדוקים וגם היו תלמידים מובהקים של הרה"ק רבי משה פארהאנד זצ"ל, האדמו"ר בעל ה'ויגד יעקב' מפאפא והאדמו"ר בעל ה'ויחי יוסף' מפאפא זצ"ל

בתחילה התגורר בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין והיה בריח התיכון של שטיבל דחסידי בעלזא, עם השנים עבר להתגורר בבורו פארק, זכה והסתופף רבות בצל הקודש מאז תחילת הנהגתו של האדמו"ר מבעלזא והיה מגיע בכל שנה לארה"ק בחודש תשרי.

היה דבוק בלו"נ לחצר הקודש בעלזא במסירות נאמנה עד אין קץ, כל פעם היה דואג ומביא דברים לשימוש אישי של האדמו"ר, בעת ביקוריו של האדמו"ר בארה"ב בשנים תשנ"ב, תשנ"ה ותשנ"ט זכה להיות בעל האכסניא של האדמו"ר בבורו פארק, ביתו היה תמיד פתוח לרווחה ודאג תמיד לכל צרכי החצר בכלל ובפרט.

פיזר ממעותיו הרבים לצדקה במשך כל השנים, כל שדר"י המוסדות ושלוחי הקודש הרגישו אצלו דלת פתוחה בכל מה שהיה צריך. היה מוותיקי המתפללים בביהמ"ד המרכזי דחסידי בעלזא ברחוב 43 בבורו פארק, ובהמשך כשעבר להתגורר ברחוב 45, התפלל שם בשטיבל דחסידי בעלזא עד לתקופה האחרונה ממש.

הלווייתו יצא היום בשעה 11:00 בבוקר (שעון ניו יורק) מביהמ"ד דחסידי בעלזא ברח' 45 בבורו פארק בדרכה לארה"ק. כאן תצא מסע הלווייתו מחר (חמישי) בשעה 12:30 בצהריים (משוער) מבית הלוויות סנהדריה בירושלים ותעבור דרך ביהמ"ד הגדול בקרית בעלזא בדרכו לחלקת 'קהל מחזיקי הדת' בהר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בורו פארק חסידות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד