כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חוצי יבשות, עדות, וזרמים

עשרות כלי תקשורת יהודיים מהעולם עם מאמר על האנטישמיות

לראשונה: עשרות כלי תקשורת יהודיים מהעולם התאחדו לכתיבת מאמר על האנטישמיות הגואה בחודש האחרון. "יהודי העולם לא פחדו כל-כך מאז השואה"

עשרות כלי תקשורת יהודיים מהעולם עם מאמר על האנטישמיות
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

ברגע חסר תקדים בהיסטוריה היהודית, יותר מ-30 כלי תקשורת יהודיים חוצי יבשות, עדות, וזרמים דתיים, התאחדו וכתבו מכתב פתוח עוצמתי ומרגש על המצב הנוכחי הקשה בישראל ועל השפעתו על יהדות העולם - בזמן שההפגנות נגד ישראל יוצאת משליטה, וההתקפות האנטישמיות גואות.

הפרויקט נערך ביוזמת ה-Jewish News בלונדון בשיתוף עם ה-Jerusalem Post. הוא פורסם על ידי יותר מ-30 כלי תקשורת בשבע מדינות.

העיתונאים מרחבי העולם מצטטים את הרב הראשי הבריטי לשעבר לורד ג'ונתן זקס ז"ל, שהגדיר את האנטישמיות כ"ווירוס המתפתח עם הזמן". לטענתו של זקס, הוירוס המדובר, כיוון עצמו בעידן המודרני, במיוחד למדינת הלאום היהודית".

לטענתם, "אירועי השבועות האחרונים עלו אפילו על התיאור העגום שהציע הרב זקס לפני אי אלו שנים. הרי חלק מאלה המפיצים שנאה כלפינו, מסווים את דעותיהם הקדומות תחת ההגדרה 'אנטי ישראליים'. אך אחרי השבת השחורה ההיא, אותם שונאים כבר לא מוצאים צורך לטשטש את כוונתם האמיתית".
עוד הם שואלים: "כיצד כל-כך הרבה אנשים ממשיכים לשתוק כאשר אזרחי העולם חוגגים את מעשיהם של המחבלים שביצעו את הטבח החמור ביותר נגד יהודים מאז השואה? כיצד הם מבינים שזו ההזדמנות לפתוח בחזית שנייה, גלובלית, המכוונת ליהודים בקמפוסים, במקומות העבודה, ברחובות הערים, או אפילו בבתים?

ברור שלא כל מי שצועד תחת דגל פלסטין מפנטז על מותנו או על הרס המדינה היהודית היחידה בעולם" הם כתבו, והוסיפו "אבל בבקשה, נסו להבין שבין אם זה אדם אחד, 100 או 10,000 בני אדם, מהדהדים קריאות שנאה כלפינו, ההשפעה מצמררת ועמוקה ביותר".

העיתונאים היהודיים מדגישים: "אל תטעו בכך שהחשש מהאנטישמיות הגואה פוגעת בנחישות שלנו להילחם למען בטחוננו האישי, כאזרחים הראויים לתמיכה והגנה במדינות הבית שלנו. אל תטילו ספק בסולידריות שלנו כעם, המונה רק 16 מיליון בני אדם. למעשה, מעולם לא היינו כל-כך נחושים, כל-כך נמרצים, כל-כך מאוחדים וכל כך גאים".

המכתב מסתיים בבקשה פשוטה: "אנחנו מבקשים מכם: קראו לעולם להקשיב למצוקה שלנו, ולהתייחס אלינו כפי שהייתם רוצים שיתייחסו אליכם. מה כבר ביקשנו?"

עורך החדשות בעיתון ה-Jewish News שיזם את הפרויקט, אמר: "בעוד שהפחד בקרב הקוראים שלנו לא היה כה עמוק מאז השואה, כך גם מעולם לא היינו כל-כך מאוחדים, הרבה מעבר לגבולות פיזיים ולהשקפות פוליטיות. העובדה שכל-כך הרבה כלי תקשורת הצליחו להתכנס לראשונה בהיסטוריה היהודית, ולכתוב מאמר אחד, היא עוד ביטוי לזמנים חסרי התקדים שבהם אנו מוצאים את עצמנו, כאשר יהודים הפכו מטרה ברחבי העולם כפי שלא היו מעולם. עם זאת, הפרויקט הזה הוא גם הזדמנות להודות לאלה שעמדו איתנו כתף אל כתף בארבעת השבועות האחרונים: פוליטיקאים, מנהיגים אזרחיים, מספר סלבריטאים ואנשים מכל הדתות".

צביקה קליין, סגן העורך הראשי של ה-Jerusalem Post הוסיף: "כקבוצת תקשורת ישראלית, המספרת את סיפורה של ישראל לעולם היהודי, ושל העולם היהודי לישראלים, אנו מודאגים משתי החזיתות, המאיימות על עמנו. האחדות הזו בין עיתונאים מרגשת, ובתקווה תגרום לעולם להבין: לעולם לא עוד".

 

אנטישמיות תקיפה אנטישמית מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד