כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לדורי דורות

זה מה שמתכננת המדינה לעשות עם תיעוד הזוועות

הספרייה הלאומית של ישראל תשמור 200,000 הקלטות של מעשי הטבח של חמאס לטובת הדורות הבאים. הכמות העצומה של סרטונים, תמונות והודעות טקסט, תיעדו את הזוועות שהתרחשו בזמן אמת

זה מה שמתכננת המדינה לעשות עם תיעוד הזוועות
מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

מעשי הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר תועדו במאות אלפי סרטונים והודעות טקסט, מה שהפך את הפוגרום בדרום לאחד מאירועי הזוועות הראשונים מסוג זה שתועדו באינטרנט בשידור חי בזמן אמת.

כעת השיקה הספרייה הלאומית בישראל יוזמה לשמר את התיעוד הזה בזמן אמת, והכניסה למאגר הלאומי לציון אירועי אחד הימים הידועים לשמצה בתולדות ישראל. בספריה יש כבר כ-200,000 תמונות וסרטונים שנאספו לשימור לטובת הדורות הבאים.

"כבר ברור שגם לאחר תום המלחמה הצורך להבין, ללמוד ולחקור את אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה הנוכחית, והשלכותיהם החברתיות, התרבותיות, הצבאיות והפוליטיות יישארו רלוונטיים וחשובים לעשרות השנים הבאות" נמסר מהספרייה הלאומית.

"מלאכת האיסוף, שימור החומרים והפיכתם נגישים לציבור דורש משאבים ומחויבות משותפת של כל הארגונים העוסקים בתיעוד ושימור, ואנו אסירי תודה לכל המשתתפים", נמסר מהספרייה.

עד כה, הפרויקט אסף עשרות אלפי טקסטים, הקלטות אודיו ווידאו של חללים ולוחמים, ראיונות עם ניצולים, משפחות של בני ערובה, בתוספת מאות אלפי הקלטות וידאו שנוצרו על ידי צה"ל וכוחות הביטחון, ארגונים ואנשים פרטיים, וכן על ידי מחבלי חמאס עצמם.

הפרויקט יתעד וישמר גם אתרי אינטרנט הקשורים לטבח ולמלחמה, לרבות פוסטים בטוויטר פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק ומדיה חברתית אחרת, וכן פרסומים מאתרי ממשל שונים, רשויות מקומיות, גבול הדרום והצפון, מערכת הביטחון ועוד.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד