כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
עדכונים שוטפים

שיגורים למרכז, פגיעה ישירה בבית בסביון | חוסלו מחבלים שניסו לברוח למנהרה

בשעה 21:00 שוגר מטח רקטות מעזה למרכז הארץ. חמאס טוען: "ירינו לתל אביב" | הלחימה בשטח עזה נמשכת: בתמיכה אווירית - לוחמי צה"ל חיסלו מחבלים שניסו לברוח למנהרה | ראה"מ נתניהו: "אני חוזר ומבהיר - לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו, האויב יוכה שוק על ירך"

שיגורים למרכז, פגיעה ישירה בבית בסביון | חוסלו מחבלים שניסו לברוח למנהרה
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90 / דוברות המשטרה

חודש למתקפת הפתע בדרום: חמאס שיגר הערב שני מטחי רקטות לעבר גוש דן, השפלה והשרון בהפרש של חצי שעה. מוקדם יותר היום, תושבים באזור תל אביב דיווחו על שמיעת פיצוצים אך לא הופעלו אזעקות. הערכה היא שהרקטות נפלו בים או בשטחים פתוחים. השיגורים מגיעים אחרי יממה שקטה יחסית, במהלכה נרשמה שוב ירידה בהיקפי הירי לשטח ישראל.

בתוך כך, לוחמי צה"ל מחטיבת נח"ל זיהו חוליית מחבלים שהסתתרה במסגד, ובעזרת סיוע אווירי חיסלו את החולייה בעת שיצאו מהמסגד לעבר תוואי מנהרה. מחבלי חמאס ירו טילי נ"ט על כוח צה"ל ממספר נקודות ביניהם בית חולים בסביבתם, מסוק קרב ליווה את הלוחמים לחילוץ והשמיד את מקורות הירי. במהלך פשיטה על בית ספר ששימש כבסיס לשיגורים ולפעילות טרור, לוחמי חטיבה 401 חיסלו מספר מחבלים ומצאו בורות שיגור רקטות ואמצעי לחימה רבים בשטח בית הספר. בנוסף, בפעילויות שונות, הושמדו מספר עמדות שיגור מרגמות וטילי נ"ט.

תיעוד וקולות קשר חיסול מחבלים שירו לעבר כוחות צה״ל על ידי מסק\"ר // דובר צה\"ל

מוקדם יותר היום שוגרו כ-20 רקטות משטח לבנון לישראל ואזעקות נשמעו בשורה של יישובים בגולן ובגליל. כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את מקורות הירי. מאז שעות הבוקר התבקשו תושבים ביישובים רבים לשהות סמוך למרחבים מוגנים וצירי תנועה באזור הגבול נחסמו. בצהריים הודיע צה"ל כי יירט מטרה אווירית חשודה בגבול לבנון, בטרם חדרה לשטח ישראל. הערכה היא כי מדובר בכלי טיס בלתי מאויש ששיגר ארגון חיזבאללה.

ראש הממשלה נתניהו שב והדגיש הערב כי לא תהיה הפסקת אש ללא השבת החטופים הישראלים. "שוחחתי עם נשיאת הצלב האדום דרשתי ממנה שיפעלו להחזרת החטופים. דרשתי מהצלב האדום לממש את חובתו ולבקר מייד את כל החטופים כדי לוודא את בריאותם ושלמותם. אני חוזר ומבהיר - לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו", אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת.

"לפני חודש נכפתה עלינו מלחמה אכזרית על ידי אוייב אכזרי מאין כמוהו אויב שביקש לטבוח בנו. האויב הזה יוכה שוק על ירך, הוא יושמד. עזה לא תהווה עוד איום על ישראל, אני שב ואומר לאוכלוסייה בעזה תתפנו דרומה אנחנו לא נעצור", הוסיף נתניהו.

כל העדכונים

23:18 - במלאות חודש, משפחות החטופים נפגשו עם שגריר קטאר בבריטניה ובכירים נוספים בלונדון. מדובר בפגישה השלישית במספרה.

23:16 - תיעודים מתקיפת צה"ל בדרום לבנון הערב.

תיעודים מתקיפת צה\"ל בדרום לבנון הערב

22:57 - שגריר ארצות הברית ג'ק לו: עבר חודש מאז האירועים הטרגיים של ה-7 באוקטובר. נסעתי לכפר עזה ולקיבוץ בארי לראות ממקור ראשון את הזוועות שהתרחשו שם. ארצות הברית ממשיכה לעמוד לצד ישראל.

22:28 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה ביניהן מחסן אמל"ח, עמדות שיגור, תשתיות להכוונת טרור ואתרים בהם ממוקמים אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור חיזבאללה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי משטח לבנון מוקדם יותר היום.

צה\

כמו כן, כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חולייה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל.

22:24 - רקטה מהמטח האחרון למרכז נפלה בביתו של ד"ר גדי נוימן בסביון. נוימן משמש כסגן נשיא ״למענכם״ ואביו של ניר נוימן עורך המהדורה של חדשות 13. איש לא נפגע אך נגרם נזק כבד מאוד.

22:11 - מספר שיא מתחילת המלחמה: 96 משאיות ציוד הומניטרי נכנסו היום לשטח הרצועה דרך מעבר רפיח, לאחר שעברו בידוק ישראלי.

22:05 - חודש למלחמה: נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב עם סגנית נשיא ארה״ב קמלה האריס.

22:00 - הירי לגוש דן: בית בסביון נפגע, נזק רב נגרם. צח תקומי ובן גל חובשים באיחוד הצלה שהגיעו למקום סיפרו: "מדבר בזירה עם הרס רב, האזרחים שהו במרחב המוגן בהתאם להנחיות פיקוד העורף והאירוע ללא נפגעים".

21:49 - היועמ"שית לממשלה גלי בהרב מיארה מקפיאה את כל הכספים הקואליציוניים.

21:41 - דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון קירבי: "כיבוש מחדש על ידי הכוחות הישראלים בעזה אינו הדבר הנכון לעשות. ישראל וארצות הברית הן חברות - ואנחנו לא חייבים להסכים על כל מילה".

21:35 - אזעקות באזורים: פארק תעשיות פלמחים, תעשיון צריפין, נס ציונה, בית חנן, אחיעזר, נטעים, יגל.

יירוט מעל בני ברק - שימוש לפי סעיף 27א

21:34 - אזעקות ביישובים: תל אביב - דרום העיר ויפו, ראשון לציון - מערב, ראשון לציון - מזרח, יהוד-מונוסון, בארות יצחק, כפר סירקין, משמר השבעה, פתח תקווה, אור יהודה, כפר חב''ד, מגשימים, בית דגן, בת-ים, סביון, נחלים, צפריה, גנות, מעש, חמד.

שיגור טילים מעזה לעבר גוש דן - שימוש לפי סעיף 27א

21:28 - דובר צה"ל דניאל הגרי: מאז תחילת המלחמה תקפנו יותר מ-14,000 מטרות ברצועה, השמדנו יותר ממאה פירי של מנהרות ויותר מ-4,000 אמצעי לחימה רבים מהם במסגדים גני ילדים בתי חולים.

21:00 - אזעקות ביישובים: אשדוד - אזור תעשייה צפוני ונמל, אשדוד -יא,יב,טו,יז,מרינה,סיטי, אזור תעשייה אפק ולב הארץ, אשדוד - ח,ט,י,יג,יד,טז, הרצליה - מרכז וגליל ים, תל אביב - עבר הירקון, תל אביב - מרכז העיר, פארק תעשיות פלמחים, סינמה סיטי גלילות, אשדוד - א,ב,ד,ה, מתחם פי גלילות, אשדוד - ג,ו,ז, הרצליה - מערב, מטווח ניר עם, כפר סירקין, כפר שמריהו, בארות יצחק, עין קנייא, רמת השרון, פתח תקווה, שאר ישוב, קיבוץ דן, כפר קאסם, ראש העין, גן שורק, כפר ברא, מגשימים, נחשונים, פלמחים, אורנית, מפלסים, רינתיה, מסעדה, רעננה, נחלים, דפנה, שניר, ניצן, עינת, מזור, נופך, אלעד, מעש.

יירוט שתועד בשמי בני ברק - שימוש לפי סעיף 27א

20:40 - הפלסטינים מדווחים על תקיפות מאסיביות של צה"ל ברצועה, מספר מחבלים חוסלו בג'אבליה

20:16 - ראה"מ נתניהו: "האוייב שטבח בנו יוכה שוק על ירך. הוא יושמד. עזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

20:15 - נתניהו שב ומצהיר: "לא תהיה הפסקת אש ללא החזרת חטופינו". נתניהו מתייחס ללחץ הבינלאומי ואומר: "לא נעצור עד לניצחון. לא ייכנס דלק".

20:13 - עוד מנתניהו בהצהרה לתקשורת: "אנחנו מגיעים למקומות שחמאס לא חלם שנגיע אליהם. אם נסראללה יבחר להכנס למלחמה הוא יעשה את טעות חייו".

20:09 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת: "העיר עזה מכותרת. אנחנו פועלים בתוכה ומעמיקים את הלחץ על חמאס. חיסלנו אלפי מחבלים מעל הקרקע ומתחת לקרקע".

19:45 - רקטות שוגרו מעזה לגוש דן, פיצוצים נשמעו. הערכה שנפלו בשטחים פתוחים. חמאס: "ירינו לעבר תל אביב".

תיעוד מתקיפות שונות ביממה האחרונה // דובר צה\"ל

19:37 - הפרלמנט הטורקי הסיר את מוצרי קוקה קולה ונסטלה ממסעדותיו בשל תמיכתם בישראל.

19:30 - שר הביטחון גלנט: "הפוגה הומניטרית זה קודם כל החטופים בעזה. לא תהיה הפוגה בלי החזרת חטופים".

19:28 - שר הביטחון גלנט בהצהרה לתקשורת: "עזה היא בסיס הטרור שבנה האדם אי פעם".

19:19 - נשיא אוקראינה זלנסקי ביטל את ביקורו בישראל לאחר שדלפה הידיעה על הביקור.

19:08 - נתניהו: "אנחנו מתכוונים להמשיך עד הסוף, האמריקנים משתאים מההישגים שלנו".

19:00 - דובר צה"ל: לצורך שדרוג ייזום של יישומון פיקוד העורף ייתכן כי בשעות הקרובות ועד לזמינות הגרסה החדשה בחנות ההורדות, לא יתקבלו התרעות ביישומון למשתמשי iPhone. לרשות האזרחים שני אמצעי התרעה נוספים: צופרי פיקוד העורף והמחשב האישי אותו ניתן להפוך לאמצעי התרעה ע״י בחירת מיקומכם בפורטל החירום הלאומי.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס לבנון צה"ל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד