כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
כמו בימי השואה

מנכ"ל בית חולים לצלב האדום: "הפקרת הישראלים החטופים בעזה – אות קין"

מנכ"ל בית החולים לניאדו לנשיאת הצלב האדום ולראש ארגון הבריאות העולמי: "הפכתם את שבועת הרופא לשתיקת הרופא. הפקרת הישראלים החטופים בעזה – אות קין על הצלב האדום וארגון הבריאות העולמי"

מנכ"ל בית חולים לצלב האדום: "הפקרת הישראלים החטופים בעזה – אות קין"
פעילות הכוחות ברצות עזה צילום: דובר צה"ל

מנכ"ל בית החולים לניאדו, נדב חן, שלח היום (ג') מכתב חריף לנשיאת הצלב האדום מיריאנה ספוליריק ולראש ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס בדרישה להפסיק את השתיקה הרועמת אל מול האכזריות המכוונת מצד החמאס כלפי החטופים הישראלים. "בימים אלו מתמודד העולם כולו עם פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שביצע ארגון הטרור חמאס-דעא"ש. כמו בימי השואה, כך גם היום, אנו נתקלים לצערנו הרב, בתופעות מסוכנות של שתיקה ואף גרוע מכך".

עוד נאמר: "כארגונים הפועלים גם ברצועת עזה, אני רואה בחומרה רבה את אי דרישתכם מהנהגת החמאס לברר את מצבם של החטופים הישראלים ובניהם ניצולי שואה מבוגרים ילדים ותינוקות. ארגון שחרט על דגלו להציל חיים, לא יכול להסתפק בשתיקה רועמת אל מול אכזריות מכוונת. שבועת הרופא, לא משנה באיזו שפה היא נאמרת, מחייבת לטפל באדם באשר הוא אדם. שתיקתכם הרועמת זועקת לשמים". כותב חן.

המנכ"ל המשיך: "בית החולים לניאדו הוקם ע"י ניצול שואה שאיבד במהלך השואה את אשתו ואחד עשר ילדיו בטרגדיה אנושית בלתי נתפסת. המייסד, הרב יקותיאל יהודה הלברשטאם אף נפצע בעצמו, אך סירב לקבל "טיפול רפואי" בבית החולים הגרמני, מתוך הבנה כי כניסתו לשם הינה גזר דין מוות. הרב הלברשטאם נדר נדר כי אם ינצל מהתופת – יקים מרכז רפואי בארץ ישראל. אמר ועשה" מסביר חן במכתבו ומדגיש את האחריות הרפואית שמור להוות מוסד רפואי בכל מקום בעולם "בית החולים לניאדו, שתחת קורתו עובדים ומטופלים בני אנוש מכל הדתות והמגזרים, ללא הבדל דת, גזע ומין. שבועת הרופא, לא משנה באיזו שפה היא נאמרת, מחייבת לטפל באדם באשר הוא אדם".

עוד אומר מנכ"ל בית החולים לניאדו כי הצלב האדום וארגון הבריאות העולמי הפכו את שבועת הרופא לשתיקת הרופא: "תחת עיניכם הפקוחות, בשתיקתכם אתם מאפשרים את הפיכת בית החולים 'שיפא' ושאר בתי החולים ברצועת עזה למתחמי טרוריסטים נפשעים. במעשים אלו הנכם מסכנים את החולים העזתיים המטופלים בבית החולים ואת האזרחים שהפכו בעל כורכם לשבויים בבית הכלא של החמאס. עליכם לדרוש מהנהלות בתי החולים להוציא את ארגון הטרור חמאס באופן מיידי משטחי בתי החולים".

"שתיקתכם לנוכח הפיכתם של בתי החולים ברצועת עזה למקלט לטרוריסטים הינה אות קין על הצלב האדום וארגון הבריאות העולמי, כמו גם היעדר דרישתכם לבקר את החטופים ולברר לעומק את מצבם הקליני – אות קין כפול, שירשם על דפי ההיסטוריה. ימים אלו הינם זמן למעשים שיגדירו מחדש את תפקידם של הצלב האדום וארגון הבריאות העולמי , אל תהיו בצד הלא נכון של ההיסטוריה".

נתניה חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד