כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
משרד החינוך בודק

ת"א: מנהל תיכון זימן לשיחה תלמידים שהתעטפו בדגל ישראל

מנהל תיכון עירוני ד' בתל אביב זימן לשיחה תלמידים בגלל שהגיעו עטופים בדגל ישראל: "התעטפות בדגל הינה אקט סימבולי ויכולה להיחשב כזילות של המדינה היקרה לכולנו, ומכאן שגם כאקט פוגעני"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

מנהל תיכון בתל אביב זימן לשיחה שלושה תלמידים שהגיעו לבית הספר עטופים בדגל ישראל, וטען בפניהם כי זה עלול להיחשב מסר לאומני ופוגע. ב"ווינט" דווח כי ההורים זעמו על המקרה.

בעקבות הסערה שנוצרה, הבהיר המנהל במכתב להורים את השתלשלות העניינים. "אני זה שיזם את השיחה, והיא התקיימה ביני ובין שלושת התלמידים, ללא אנשים אחרים וגם ללא תיעוד. זה היה ערכי ולא התכוונתי לעסוק 'במותר-אסור' או במשמעת" כתב.

עוד הוסיף: "מלכתחילה הבהרתי לתלמידים כי אין שום כוונה למנוע מהם להסתובב עטופים בדגל, ויחד עם זאת אמרתי שהתעטפות בדגל יכולה להיחשב בעיני חלק מהאנשים כמסר לאומני ופוגעני. אחד התלמידים אף אמר שנראה לו נכון יותר להניף דגל, במקום להתעטף בו, שכן יש בזה מסר מגייס. הסכמתי עם הדברים בכל לבי".

עוד הוסיף המנהל: "התעטפות בדגל הינה אקט סימבולי. יש רבים שיטענו כי התעטפות בדגל מוזילה את ערכו של הדגל... דגל מסמל מהות של מדינה. התעטפות בדגל יכולה להיחשב כזילות של המדינה היקרה לכולנו, ומכאן שגם כאקט פוגעני".

ממשרד החינוך נמסר: "הנושא בבדיקה מעמיקה מול המחוז ובית הספר. מדיניות המשרד היא עידוד הצגת והנפת דגל הלאום, על אחת כמה וכמה בעת מלחמה".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד