כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
עדכונים שוטפים

מפקד פיקוד דרום: "צה"ל נלחם בלב ליבה של העיר עזה" | שיגורים למרכז נפלו בים

הפלסטינים טוענים כי כוחות קרקעיים של צה"ל שולטים במספר נקודות במערב העיר עזה | בצפון: תושבים התבקשו לשהות סמוך למרחבים מוגנים, צירי תנועה נסגרו | צה"ל יירט כלי טיס ששיגר חיזבאללה | מפקד פיקוד הדרום: "צה"ל נלחם בלב ליבה של העיר עזה, ליבת הטרור"

מפקד פיקוד דרום: "צה"ל נלחם בלב ליבה של העיר עזה" | שיגורים למרכז נפלו בים
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

הפלסטינים מדווחים בשעות האחרונות על התקדמות של צה"ל לעבר עומק העיר עזה, בה נמצא עיקר הכוח הפיקודי של ארגון הטרור החמאס בצפון הרצועה. לפי דיווחים בעזה, הכוחות הקרקעיים שולטים בנקודות רבות במערב העיר. בתוך כך, משרד הבריאות בעזה שנמצא בשליטת חמאס עדכן כי מספר ההרוגים ברצועה על 10,328 פלסטינים. יחד עם זאת, הערכה כי המספרים גבוהים אף יותר וכי מחבלים רבים עדיין קבורים מתחת להריסות הבניינים שהופצצו ע"י צה"ל.

מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן, מסר היום הצהרה לתקשורת, בה דיבר על פעילות צה"ל בעומק העיר עזה. "לפני חודש ימים בהתקפה רצחנית ומזעזעת תקף החמאס ופגע בנו פגיעה קשה, באותו יום נורא לא עמדנו במשימתנו", לקח פינקלמן אחריות. "מאז – מלחמה. מטרותיה של המלחמה ברורות – פירוק החמאס והשבת התנאים להשבת החטופים הביתה. גם בשעות הללו אנו נלחמים במרכזים המשמעותיים של הרצועה. לראשונה בעשרות השנים האחרונות צה"ל נלחם בלב ליבה של העיר עזה, לב ליבת הטרור, זו מלחמה מורכבת וקשה ולצערי יש בה גם מחירים. מדי יום ומדי שעה הכוחות הורגים מחבלים משמידים אמצעי לחימה חושפים מנהרות וחותרים למגע – ממשיכים בכל הכוח במטרה לנצח את הארגון המתועב. את רוח הקרב שלנו אנחנו מקבלים מעוצמתו של עם ישראל, לא ננוח לא נעצור עד שנעמוד במשימתו, עד לניצחון".

מפקד פיקוד הדרום בהצהרה לתקשורת

בינתיים, גם בצפון הארץ נשמרת מתיחות גבוהה: מאז שעות הבוקר התבקשו תושבים ביישובים רבים לשהות סמוך למרחבים מוגנים וצירי תנועה באזור הגבול נחסמו. בצהריים הודיע צה"ל כי יירט מטרה אווירית חשודה בגבול לבנון, בטרם חדרה לשטח ישראל. הערכה היא כי מדובר בכלי טיס בלתי מאויש ששיגר ארגון חיזבאללה. עוד קודם לכן, מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל במרחב עראמשה, לא היו נפגעים. כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי בשטח לבנון. אזעקות נשמעו גם בגולן ובגליל בשל שיגורים שנורו מסוריה.

הבוקר הודיע צה"ל כי לוחמים מצוות קרב חטיבתי 7 השתלטו ביממה האחרונה על מעוז צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. במוצב אותרו משגרי וטילי נ"ט, אמצעי לחימה מגוונים וחומרים מודיעיניים. מטוס קרב תקף חולייה של כ-10 מחבלים בשיתוף עם לוחמים בצוות הקרב החטיבתי של הנח"ל שזיהו את החולייה והכווינו את התקיפה. בהמשך הלוחמים זיהו חוליית נ"ט שפעלה בקרבתם והכווינו כלי טיס נוסף שתקף את החולייה. כוחות זרוע הים תקפו הלילה באמצעות חימוש מדויק מטרות של ארגון הטרור חמאס הכוללות עמדות לאמצעים טכנולוגיים.

כל העדכונים

20:16 - ראה"מ נתניהו: "האוייב שטבח בנו יוכה שוק על ירך. הוא יושמד. עזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

20:15 - נתניהו שב ומצהיר: "לא תהיה הפסקת אש ללא החזרת חטופינו". נתניהו מתייחס ללחץ הבינלאומי ואומר: "לא נעצור עד לניצחון. לא ייכנס דלק".

20:13 - עוד מנתניהו בהצהרה לתקשורת: "אנחנו מגיעים למקומות שחמאס לא חלם שנגיע אליהם. אם נסראללה יבחר להכנס למלחמה הוא יעשה את טעות חייו".

20:09 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת: "העיר עזה מכותרת. אנחנו פועלים בתוכה ומעמיקים את הלחץ על חמאס. חיסלנו אלפי מחבלים מעל הקרקע ומתחת לקרקע".

19:45 - רקטות שוגרו מעזה לגוש דן, פיצוצים נשמעו. הערכה שנפלו בשטחים פתוחים. חמאס: "ירינו לעבר תל אביב".

19:37 - הפרלמנט הטורקי הסיר את מוצרי קוקה קולה ונסטלה ממסעדותיו בשל תמיכתם בישראל.

19:30 - שר הביטחון גלנט: "הפוגה הומניטרית זה קודם כל החטופים בעזה. לא תהיה הפוגה בלי החזרת חטופים".

19:28 - שר הביטחון גלנט בהצהרה לתקשורת: "עזה היא בסיס הטרור שבנה האדם אי פעם".

19:19 - נשיא אוקראינה זלנסקי ביטל את ביקורו בישראל לאחר שדלפה הידיעה על הביקור.

19:08 - נתניהו: "אנחנו מתכוונים להמשיך עד הסוף, האמריקנים משתאים מההישגים שלנו".

19:00 - דובר צה"ל: לצורך שדרוג ייזום של יישומון פיקוד העורף ייתכן כי בשעות הקרובות ועד לזמינות הגרסה החדשה בחנות ההורדות, לא יתקבלו התרעות ביישומון למשתמשי iPhone. לרשות האזרחים שני אמצעי התרעה נוספים: צופרי פיקוד העורף והמחשב האישי אותו ניתן להפוך לאמצעי התרעה ע״י בחירת מיקומכם בפורטל החירום הלאומי.

כמו כן, בעת אירוע אמת ניתן יהיה להתעדכן בהתרעות פיקוד העורף גם באמצעות ערוצי הטלוויזיה והרדיו וערוצי המידע של פיקוד העורף בטלגרם. הודעה על השלמת הליך השדרוג וזמינותו להורדה בחנות ההורדות תועבר בהתאם.

18:50 | סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם: "חיזבאללה משתתף בקרבות כדי להפחית את הלחץ על עזה. ההתקפות הגוברות שלנו הן מסר שאם ישראל תרחיב את תוקפנותה - יהיו לכך השלכות קשות, ואם היא וארה"ב ימשיכו את התוקפנות - זה יוביל למערכה כוללת".

18:40 | גנץ: "יהיה זמן להפגנות, דיונים ותחקירים על הכל. כעת הזמן להילחם ולנצח".

18:38 | גנץ: "מבטיח לתושבי הצפון, תוכלו לגור בבתיכם בביטחון ובתקווה. דין מטולה כדין תל אביב כדין כפר עזה. גם אם ייקח זמן - זהו צו קיומנו".

18:37 | גנץ: "אנחנו במלחמה זירתית. אנחנו נלחמים בהגנה ובהתקפה גם בצפון ובמקומות אחרים".

18:35 | ‏חיזבאללה מקבל אחריות על תקיפת עמדות ארטילריה של צה"ל בגבול לבנון בתגובה על תקיפה לילית של צה"ל שכוונה לאחת מהעמדות של חיזבאללה בחבל א-תופאח בדרום עזה.

18:00 | ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 19:45.

17:25 | איש תקשורת מצרי, איבראהים עיסא, מסכם חודש של מלחמה עם ביקורת נוקבת על חמאס.

איש תקשורת מצרי עם ביקורת על חמאס / כאן חדשות

17:05 | השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לסגל הפיקוד הבכיר של שירות בתי הסוהר: "בהמשך שנים רבות הייתה כאן קטסטרופה, והמחבלים בכלא קיבלו דברים שאסור היה להם לקבל, הייתה טעות ענקית בקונספציה. יש פה הזדמנות לשנות סדרי עולם, לא רק למלחמה אלא לשנים קדימה. אפס סובלנות מול אסירי הנוחבא שאתם מקבלים כעת אליכם, לפעול נגדם עם הכי הרבה כוח שאפשר, נגד החיות אדם האלה".

17:00 | אזעקות באשדוד.

16:48 | צה"ל: זוהו 20 שיגורים מלבנון לישראל, צה"ל השיב אש אל מקורות הירי.

ירוטים בצפון / לפי סעיף 27א\

16:30 | אזעקות ברמת הגולן ובאצבע הגליל.

הירוטים בגולן / לפי סעיף 27א\

16:00 | מפקד פיקוד דרום: "צה"ל בלב ליבה של העיר עזה, בלב ליבת הטרור. לנגד עינינו כל העת החטופים שמוחזקים בשבי החמאס".

15:15 | חודש למלחמה - המפכ"ל ביקר במשמר הגבול, קיבל סקירה על פעילות לוחמי מג"ב במלחמה והודה למפקדים ולוחמי החיל: "אין מקום בגזרה הדרומית שמג"ב לא השפיע בצורה משמעותית על הקרבות"; בנוסף השתתף בטקס התייחדות עם חללי החיל מהמלחמה".

מתקיפת צה\"ל באזור טל אל-הווא

14:57 | דיווח: בכירי חמאס בראשות איסמעיל הנייה הגיעו לטורקיה במטרה להיפגש עם הנשיא ארדואן. 

14:50 | המשטרה על מעצר החשוד בבני ברק: תושב מזרח ירושלים שנעצר לאחר שהעלה עפ"י החשד פוסט ברשת חברתית כי בכוונתו להיות שהיד. פעילות מהירה של כוחות משטרת מחוז ת"א הביאו למעצרו באתר בנייה בעיר.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס צה"ל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד