כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
חשש מהדלפה

משרד הבריאות מזהיר מצפייה ב"סרט הזוועות"

במכתב שנשלח מהמועצה הלאומית לפוסט טראומה למנכ"ל משרד הבריאות נאמר כי צפייה בסרט הזוועות מהטבח בדרום עלולה לפגוע בצופה ואם ידלוף או ישמש לצפייה רחבה, ימצא מזיק לצופים

משרד הבריאות מזהיר מצפייה ב"סרט הזוועות"
קיבוץ בארי לאחר הטבח צילום: אורן בן הקוון, פלאש90

המועצה הלאומית לפוסט טראומה פנתה למנכ"ל משרד הבריאות בבקשה להתריע כי הצפייה בסרט של דובר צה"ל, שמציג את הזוועות שהתרחשו בטבח שמחת תורה בעוטף עזה, חייבת לשמש רק לייעודה ובאופן מצומצם ביותר.

במכתב ששלחו השבוע כתבו כי צפייה בסרט עלולה לפגוע בצופה ואם ידלוף או ישמש לצפייה רחבה, ימצא מזיק לצופים, לזכרם של הנפגעים ולאנשים רבים בחברה הישראלית ובאנשי העוטף בפרט.

במהלך השבוע החולף נרשמו חילוקי דעות בין בכירים בממשלה ובמערכת הביטחון בשאלה האם להקרין את הסרט שמציג את הזוועות שהתרחשו בעוטף עזה לכלל הציבור, או האם לשמור ייעודו ולחשוף אליו רק ידוענים בעולם ודיפלומטים בכירים.

על פי דיווח בכאן חדשות, רה"מ נתניהו תמך בפרסום הסרטון, ובדרג המדיני סברו כי על המשפחות שיקיריהם מתועדים בסרטון להסכים לבקשה להקרין את התיעוד בכל העולם.

עם זאת, נכון לעכשיו לא כל המשפחות אישרו לפרסם את הסרטון מה שמעכב את פרסומו בעולם. בצה"ל לא מוכנים לשנות מדיניות ללא הסכמה של כלל המשפחות או הנחיה מפורשת של הדרג המדיני.

עד עתה, לא נמסרה הנחייה כתובה של הדרג המדיני בנושא, שתחייב את הצבא לפעול אחרת בסוגיה.

למעלה מחמישים חברי כנסת צפו בשבוע שעבר בהקרנת סרט הזוועות במשכן הכנסת. חלק מחברי הכנסת נשברו ויצאו בשעת הקרנת הסרט מהאודיטוריום, ונזקקו לליווי של עוזריהם.

משרד הבריאות יישובי עוטף עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד