כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הוכה בראשו עם מגאפון

גינויים חריפים לרצח היהודי בידי פלסטיני בארה"ב

גינויים בישראל על רצח יהודי בידי פלסטיני בלוס אנג'לס בהפגנה נגד ישראל. השר סמוטריץ: "פול קסלר נרצח כי הוא יהודי. שנאת יהודים וברבריות אלימה". השר גנץ הגיב על הרצח הנורא: "הרצח הנורא של פול קסלר הוא נורת אזהרה שחייבת להדהד בכל העולם"

גינויים חריפים לרצח היהודי בידי פלסטיני בארה"ב
פול קסלר הי"ד צילום: באדיבות המצלם

פול קסלר, יהודי בן 69, מת מפצעיו לאחר שהוכה על ידי פלסטיני תומך חמאס במהלך הפגנה פרו-ישראלית במחוז ונטורה סמוך ללוס אנג'לס. פול קסלר נקלע לוויכוח עם המפגין שהיכה אותו בראשו באמצעות מגפון שהחזיק בידו.

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב על הרצח הנורא: "הרצח הנורא של פול קסלר, יהודי אמריקאי מלוס אנג׳לס הוא נורת אזהרה שחייבת להדהד בכל העולם. האידיאולוגיה הרצחנית של חמאס שהביאה לטבח הנורא ב7.10 היא לא בעיה רק של ישראל, ועל העולם החופשי כולו להתאחד נגדה ולהלחם בה. אני פונה למנהיגי העולם - השמיעו קול חד וברור נגד הטרור והאנטישמיות. עמדו בצד הנכון של ההיסטוריה".

השר סמוטריץ כתב: פול קסלר נרצח כי הוא יהודי. שנאת יהודים וברבריות אלימה. התאריך והמקום משתנים, אבל האנטישמיות היא אותה אנטישמיות. הם שונאים אותנו כי אנחנו יהודים, זה לא התחיל היום, זה לא התחיל לפני 100 שנה אבל ההיסטוריה שלנו מוכיחה שעם ישראל חזק יותר מכל מבקשי רעתנו והאור תמיד גובר על החושך. תנחומים מעומק הלב למשפחת קסלר".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר כתבה: "‏פול קסלר, בן 69, נרצח בלוס אנג'לס על ידי תומך חמאס. מי שעשה זאת הוא מחבל בדיוק כמו אלה בעזה. שנאתו מובילה אותו. המלחמה שלנו היא מלחמת האור מול החושך, מלחמת הטובים מול השטנים. אנחנו ננצח, העולם צריך לדעת שלא נתקפל, אין ברירה אחרת".

ח״כ מתן כהנא, הגיב על הרצח: "לרצח המחריד של היהודי פול קסלר בארצות הברית יש קשר ישיר לטבח הנורא ב-7 באוקטובר. את האידיאולוגיה הרצחנית של חמאס והאסלאם הרדיקלי צריך להשמיד ולהכחיד מהעולם. אני קורא למנהיגי העולם- השמיעו קול. התנערו מכל גילויי אנטישמיות. היום זה אנחנו, מחר אתם"

הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס הגיבה לאירוע: "בעודנו ממתינים לעוד מידע מרשויות אכיפת החוק, אנו מזכירים שזו התקרית האנטישמית הרביעית מאז תחילת השנה באזור לוס אנג'לס". הרב נח פרקס, נשיא הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס רבתי, אמר כי "שמענו דיווחים כי קסלר נפגע בראשו ממגפון שהחזיק מפגין פרו-פלסטיני". עם זאת, הוא אמר שאנשי הפדרציה לא היו במקום ולא היו מעורבים בהפגנות.

הלוס אנג'לס טיימס דיווח כי קסלר נפגע בראשו לפני שנפל לאחור. בארה"ב דווח כי נתיחה גילתה שקסלר מת מפגיעת ראש ומדובר ברצח, כך לפי מחלקת השריף, שמסרה שהחוקרים לא שללו את האפשרות שהמעשה היה פשע שנאה. לא בוצעו מעצרים ופרטים על הרצח לא פורסמו, מחלקת השריף קבעה מסיבת עיתונאים ליום שלישי בבוקר שעון מקומי.

הליגה נגד השמצה קראה לרשויות אכיפת החוק "לפתוח בחקירה יסודית כדי לקבוע מי אחראי".

המועצה ליחסי ארצות הברית-איסלאם פרסמה הצהרה שבה נאמר כי היא "עצובה מאוד מהאובדן הטרגי והמזעזע הזה. אנו מצטרפים למנהיגים יהודים מקומיים בקריאה להימנע מקפיצה למסקנות, או לנצל את הטרגדיה כלהישגים פוליטיים, או להפיץ שמועות שעלולות להסלים את המתיחות שכבר נמצאת בשיא כל הזמנים".

 

ארצות הברית חמאס עזה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד