כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
זוג ממולדובה נעצר

צרפת חושדת: רוסיה עומדת מאחורי ריסוס מגיני דוד בפריז: קיבלו הוראות ממוסקבה

זוג ממולדובה נעצרו לאחר שריססו מגני דוד על קיר ברובע ה-10 של פריז. בני הזוג נעצרו בגין "פשע שבוצע בגלל מוצא או דת", מסרה התביעה. עשרות מגיני דוד רוססו בשבוע שעבר על בתים יהודים

צרפת חושדת: רוסיה עומדת מאחורי ריסוס מגיני דוד בפריז: קיבלו הוראות ממוסקבה
מגן דוד על הקיר צילום: ארגון הגג של יהודי צרפת UEJF

זוג ממולדובה נעצרו בפריז לאחר שריססו מגני דוד על קיר ברובע ה-10 של פריז, השניים קיבלו הוראות מ"אדם פרטי ברוסיה", כך דיווח אתר אירופה 1 הצרפתי. בני הזוג נעצרו בגין "השפלה שהוחמרה בעובדה שהוא בוצע. בגלל מוצא או דת", אמרה התביעה.

השניים שנעצרו לאחר ריסוס מגני דוד על בית ספר ברובע ה-10 פעלו "לפי הוראות מאדם ברוסיה". מעצרם התבצע ביום שישי האחרון, גבר בן 33 ואישה בת 28 ילידי מולדובה, כך מסרה התביעה בצרפת.

בני הזוג נעצרו בגין "פשע שבוצע בגלל מוצא או דת", מסרה התביעה. הם דווחו למשטרה על ידי תושב מקומי שראה את הגבר והאישה "מציירים כוכב כחול, אשר נמחק באותו היום" מסרה התביעה. לאחר מכן בני הזוג "הצהירו כי הם ביצעו עבירה זו בהוראת צד שלישי".

מאז 7 באוקטובר, תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס, 857 פעולות אנטישמיות תועדו בצרפת ו425 אנשים נעצרו, כך אמר שר הפנים ז'רלד דרמנין.

כזכור כפי שדיווחנו כתובות נאצה אנטישמיות התגלו בעיירות אוברווילייה ובסן-אואן בפרברי פריז בצרפת לפני עשרה ימים, קירות רוססו בכתובות אנטישמיות, הרשויות גינו את התופעה. כמו כן בתים בפריז בהם מתגוררים יהודים סומנו במגן דוד בדיוק כמו לפני השואה.

הרשויות פעלו להסרת הכתובות הללו והמשטרה פועלת לעצור את האחראים. "יש להעמיד לדין את העבריינים בחומרה הגדולה ביותר", אמרה קארין פרנקלט ראש עיריית אוברווילייה "אנטישמיות מהווה עבירה".

"השירותים העירוניים התגייסו מיידית לנקות את הכיתוב, המשטרה נוקטת באמצעים אשר ישפכו אור על המעשים הנתעבים הללו וימצאו את העבריינים. יש להעמיד לדין ולעניש את העבריינים. על ידי בתי המשפט בחומרה ובחוסר התפשרות הגדולים ביותר", נמסר מטעם הרשויות.

 

חמאס אנטישמיות רוסיה צרפת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד