כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
השגריר ענד טלאי צהוב

דיון דחוף באו"ם: עלייה של מאות אחוזים באנטשימיות ברחבי העולם

משלחת ישראל לאו"ם בהובלת השגריר ארדן קיימה אתמול באו"ם תדרוך בעקבות העלייה החדה וחסרת התקדים בהתקפות אנטישמיות וגילויי שנאה. השגריר ארדן: "חייב להיות מחיר ברור לפשעי שנאה נגד יהודים. הזמן לדיבורים עבר"

דיון דחוף באו"ם: עלייה של מאות אחוזים באנטשימיות ברחבי העולם
ארדן מציג תיעוד של הזוועות שביצע חמאס צילום: באדיבות המצלם

מאז המתקפה הרצחנית של חמאס על ישראל, אנחנו עדים לעלייה של מאות אחוזים בגילויי אנטשימיות ברחבי העולם. אתמול בתדרוך באו"ם, הציגה משלחת ישראל נתונים ועדויות בפני שגרירי או"ם ודיפלומטים בכירים.

באירוע נאמה לצד שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, השליחה המיוחדת למאבק באנטישמיות, מיכל קוטלר וונש. כמו כן הוצגו נתונים על גורמים קיצוניים ב-Dark web והקשר לעליה באנטישמיות, הקשר בין אנטישמיות ואנטי ציונות ממחקר של קרן משפחת רודרמן ומכון המחקר NCRI וכן עדות של נועה פיי, סטודנטית באוניברסיטת קולומביה, על התקפות וגילויי אנטישמיות בקמפוס.

השגריר ארדן: "זו האחריות שלנו להבטיח שאף יהודי לא יחיה בפחד! אבל מילים לא מספיקות, היום עלינו לפעול! ממשלות, אוניברסיטאות, חברות האינטרנט, כולנו. כשאנחנו רואים אנטישמים תולשים כרזות של ילדים חטופים - עלינו לאתר אותם, לדווח עליהם ולדרוש שיפוטרו. כשנשיאי אוניברסיטאות מסרבים לגנות טרור ואלימות כנגד סטודנטים יהודים בקמפוס - עלינו לפעול להחלפתם ולהרחיק את ילדינו ממוסדות כאלה. הגינויים לאנטישמים לא מספיקים. עלינו להילחם יחד חזרה. חייב להיות מחיר ברור לפשעי שנאה ורק ביחד נוכל לעצור את ההדרדרות".

עוד אמר ארדן: "אנחנו שואלים את עצמנו איך אנשים מרשים לעצמם להתגאות בשנאת יהודים ולהפיץ אותה ברחובות וברשתות החברתיות? התשובה ברורה, הרי אפילו העצרת הכללית ומועצת הביטחון לא גינו את חמאס. האנטישמים ברחבי העולם מקשיבים לאו"ם, הם מקשיבים כשהמזכ"ל מגלה הבנה לטבח, הם עדים לכך שהאו"ם אפילו לא מגנה את הפשעים הנאציים של חמאס. הם צופים בחוסר המעש של האו"ם כשאמהות ותינוקות יהודיים נחטפים על ידי מחבלים. והם לומדים שכשדם יהודים נשפך הקהילה הבינלאומית שותקת".

השגריר ארדן ענד את הטלאי הצהוב בתדרוך והבהיר: "אני עונד את הטלאי הזה כסמל לנחישות ועוצמה! ישראל חזקה וישראל תנצח. חייבים לזכור את מחיר השתיקה מול הרוע. הטלאי הוא תזכורת לשתיקה של האו"ם. פשוט חרפה".

נועה פיי, סטודנטית באוניברסיטת קולומביה שנשאה דברים באירוע אמרה: "בבית הספר אנחנו לומדים עליכם - על השגרירים באו"ם, על החשיבות של הארגון. חלקנו חולקים על החשיבות שלו היום. תוכיחו לנו, לסטודנטים שחונכו לשאת עיניים אליכם כארגון שעוסק בסדר ובצדק, תוכיחו שאתם אכן מה שאתם טוענים שאתם. אתם המבוגרים, ואם לא תתערבו אני חוששת לבני הדור שלי. בגלל שאם המוסד הזה - של מנהיגים מכל העולם, לא יתערב, למי הילדים שלי אמורים לשאת את עיניהם?".

 

 

חמאס עזה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד