כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
רוצחים ומשקרים

גורם במחלקת המדינה: לפלסטינים "יש רקורד של ניפוח" מניין ההרוגים

דובר מחלקת המדינה אמר כי מניין ההרוגים שפורסם על ידי משרד הבריאות הפלסטיני שבשליטת חמאס "משמש להערכת מספר הנפגעים", אך אמר כי למשרד "יש רקורד של ניפוח ואי דיוק לגבי הרוגים"  

גורם במחלקת המדינה: לפלסטינים "יש רקורד של ניפוח" מניין ההרוגים
פעילות קרקעית של צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

דובר מחלקת המדינה אמר כי מניין ההרוגים שפורסם ביום שני על ידי משרד הבריאות הפלסטיני שבשליטת חמאס בעזה "משמש להערכת מספר הנפגעים", אך ציין כי למשרד הבריאות הפלסטיני בעסה "יש רקורד של ניפוח ואי דיוק לגבי הרוגים".

חמאס טוען כי יותר מ-10,000 פלסטינים נהרגו בעזה מאז פתחה ישראל במתקפה הצבאית שלה לפני כמעט חודש. ישראל הכריזה מלחמה על חמאס לאחר שהארגון הרצחני האיסלאמיסטי פתח במתקפה אכזרית ב-7 באוקטובר, בה נהרגו 1,400 בישראל ונחטפו יותר מ-240.

רשת CNN דיווחה כי היא לא יכולה לאמת באופן עצמאי את המספרים שפרסם משרד הבריאות בעזה.

"אני חושב שהיינו מאוד ברורים שאף אחד בממשל הזה לא מטיל ספק בכך שיש הרוגים, שאזרחים איבדו את חייהם בעזה", אמר סגן דובר מחלקת המדינה, ודנט פאטל, בתדרוך לתקשורת ביום שני. "מה שאנחנו אומרים זה שזה משרד שמנוהל על ידי חמאס שרק לפני מספר שבועות ביצע מתקפת טרור מחרידה על ישראל, שיש לו רקורד של ניפוח ואי דיוק לגבי הרוגים. ולכן אנחנו פשוט מציינים שיש את הרקורד הזה".

"זה לא אומר שהפצועים האזרחיים האלה אינם קורע לב. זה לא אומר שאנחנו לא עושים כל שביכולתנו כדי להבטיח שהמספר יישאר נמוך ככל האפשר. אין כרגע גורם אחר שסופר נפגעים באזור. הפרמטרים הביטחוניים באזור כרגע מקשים על גורמים אחרים להיות מסוגלים לעשות זאת. אז זה המספר שקיים כרגע", אמר.

באופן דומה, מזכיר העיתונות של הפנטגון הגנרל פט ריידר אמר שארצות הברית מעריכה את מספר ההרוגים האזרחיים בתוך עזה "באלפים", אך הוא אמר שאין לו מספר ספציפי יותר.

 

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד