כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"שקרית לחלוטין"

ארה"ב מכחישה שפנתה לאיראן לגבי הפסקת אש בעזה

ארה"ב מכחישה ששלחה דרך צד שלישי הודעה לאיראן כי היא מבקשת הפסקת אש בעזה. דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב אמר לרשת CNN "ההצהרה הזו שקרית באופן מוחלט"

ארה"ב מכחישה שפנתה לאיראן לגבי הפסקת אש בעזה
פעילות כוחות צה"ל בעוטף עזה צילום: דובר צה"ל

ארה"ב הכחישה את הטענות של איראן כי פקידים אמריקאים ציינו שהם מבקשים הפסקת אש בעזה.

אתמול שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדאללהיאן, אמר לסוכנות הידיעות "תסנים" המזוהה עם המשטר האיראני, כי ארה"ב שלחה לטהראן הודעה בשלושת הימים האחרונים על בקשת הפסקת אש בעזה.

"הם עשו כמה פעולות, אבל בפועל, הם תמכו רק בהרג המוני וברצח עם בעזה", אמר אמיר-עבדולהיאן. דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב אמר לרשת CNN "ההצהרה הזו שקרית באופן מוחלט".

"הבהרנו לאיראן שהיא לא צריכה לשאוף להרחיב את הסכסוך ועל ההשלכות אם היא תבחר לעשות זאת", אמר הדובר. "הבהרנו גם בפומבי ובפרטיות שאנו דורשים את שחרור בני הערובה המוחזקים בידי חמאס. יישום שחרור החטופים ידרוש הפסקה הומניטרית בלחימה. כל עיכוב בתהליך זה תלוי בחמאס".

דבריו של אמיר-עבדאללהיאן מגיעים לאחר שראש ממשלת עיראק מוחמד אל-סודאני ערך ביקור בטהראן אתמול, יום לאחר פגישה עם שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן בבגדד.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי קרא לתיאום בין עיראק לאיראן כדי להגביר את "הלחץ הפוליטי" על ארה"ב וישראל כדי לעצור את ההפצצות בעזה, כך לפי התקשורת הממלכתית האיראנית IRNA.

חמאס עזה איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד