כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
תמיכה סדוקה

עובדי משרד החוץ הביעו ביקורת על מלחמת ישראל-חמאס

עובדי משרד החוץ האמריקאי הביעו ביקורת נוקבת על הטיפול של ממשל ביידן במלחמת ישראל-חמאס. בטענה שעל ארה"ב להיות יותר ביקורתית פומבית כלפי ישראל  

עובדי משרד החוץ הביעו ביקורת על מלחמת ישראל-חמאס
ביידן ונתניהו בתל אביב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עובדי משרד החוץ של ארה"ב הביעו ביקורת נוקבת על הטיפול של ממשל ביידן במלחמת ישראל-חמאס, כך חושף אתר 'פוליטיקו', בין היתר התלוננו על ארה"ב שלא מותחת ביקורת פומבית על ישראל.

"המסר מעיד על אובדן אמון הולך וגובר בקרב דיפלומטים אמריקאים בגישתו של הנשיא ביידן למשבר במזרח התיכון. זה משקף את תחושותיהם של דיפלומטים רבים בארה"ב, במיוחד בדרגים בינוניים ומטה", כך על פי מספר עובדי משרד החוץ. אם חילוקי דעות פנימיים כאלה יתגברו, זה עלול להקשות על ממשל ביידן לגבש מדיניות כלפי האזור.

בתזכיר שהעובדים שלחו יש שתי בקשות מרכזיות: שארה"ב תתמוך בהפסקת אש, ושתאזן את המסרים הפרטיים והציבוריים שלה כלפי ישראל, כולל הבעת ביקורת על פעילות צבאית ישראלית ויחס לפלסטינים שבדרך כלל ארה"ב מעדיפה לשמור על פרטיות.

הפער בין המסרים הפרטיים והציבוריים של אמריקה "תורם לתפיסות ציבוריות אזוריות לפיהן ארצות הברית לא אובייקטיבית שבמקרה הטוב אינה מקדמת, ובמקרה הרע פוגעה באינטרסים של ארה"ב ברחבי העולם", נכתב במסמך.

"עלינו למתוח ביקורת פומבית על הפרות ישראל של נורמות בינלאומיות כמו אי הגבלת פעולות התקפיות למטרות צבאיות לגיטימיות", נכתב גם בהודעה. "כשישראל תומכת באלימות מתנחלים ותפיסת קרקעות בלתי חוקית או מפעילה שימוש מופרז בכוח נגד פלסטינים, עלינו להודיע ​​בפומבי שזה נוגד את הערכים האמריקאים שלנו כדי שישראל לא תפעל ללא עונש".

התזכיר מסומן "רגיש אך לא מסווג". לא ברור כמה אנשים חתמו עליו או אם ומתי הוא הוגש למחלקה, שם העובדים יכולים להשמיע חילוקי דעות במדיניות. כמו כן, לא ברור אם המסמך שונה בצורה כלשהי מעבר לגרסה שפורסמה.

הדובר מתיו מילר, אמר שמזכיר המדינה אנטוני בלינקן מברך על טיעונים כאלה: "אחת היתרונות של המחלקה הזו היא שיש לנו אנשים עם דעות שונות", אמר מילר במהלך תדרוך עיתונאים בחודש שעבר. "אנו מעודדים אותם להשמיע את דעתם".

 

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד