כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
תומכי טרור

עובדי האו"ם שיבחו את מעשי הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר

מספר עובדי אונר"א שיבחו את מעשי הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר. "זהו בוקר מפואר בלתי נשכח", אמר עובד של אונר"א על ​​הטבח. "איזה מראה נפלא" כתב אחד אחר על השריפות שנגרמו מרקטות של חמאס

עובדי האו"ם שיבחו את מעשי הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונרא צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

כמה מחברי סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים הביעו שבחים והריעו לזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר, כך על פי דו"ח של המכון לניטור שלום וסובלנות תרבותית בחינוך בית ספרי (IMPACT-se), כך דיווח האתר 'טיימס אוף ישראל'.

הדו"ח מפרט פוסטים ברשתות החברתיות של חברים רבים בעזה ובגדה המערבית באונר"א, המספקת שירותי רווחה והומניטריים לפליטים פלסטינים. הפוסטים של אנשי הצוות, כולל מורים וצוותים חינוכיים, הביעו שבחים או הסכמה למתקפה ב-7 באוקטובר, שבמהלכה רצחו אלפי מחבלי חמאס 1,400 בני אדם בישראל, רובם אזרחים שנטבחו תוך מעשי זוועה אכזריים, וחטפו לפחות 240 ישראלים לרצועת עזה.

הארגון שבסיסו בבריטניה ובישראל, עוקב אחר תכניות חינוך ברחבי העולם כדי לקבוע אם הן עומדות בסטנדרטים של אונסק"ו בנושא שלום, סובלנות ואי אלימות.

הדו"ח מדגיש את דברי 14 אנשי אונר"א, ובוחן את השתתפותם של בוגרי בתי ספר של אונר"א בהתקפות טרור נגד אזרחים ישראלים וכן את נוכחותם של תכנים אנטישמיים וג'יהאדיסטים בספרי לימוד המשמשים בבתי ספר של אונר"א.

בין הצוותים של אונר"א שהודגשו בדו"ח היו אברהים אל עזיזה, שבדף הפייסבוק שלו נכתב שהוא עובד עבור אונר"א ומתגורר בעיר עזה. ב-7 באוקטובר פרסם אל עזיזה סרטון בו נראו מכוניות בוערות בעקבות פגיעת רקטה שפגעה בישראל עם המילים "איזה מראה נפלא" יחד עם אימוג'י שמח ואימוג'י אש.

עפאף טלאב, מורה נוסף של אונר"א המתגורר בעיר עזה, פרסם ב-4 בנובמבר סרטון בעמוד הפייסבוק שלו שבו תואר הטבח של חמאס כ"ניצחון האמיתי הראשון בדרך לשחרור כל פלסטין", תוך כדי שהוא משבח את הרס הישובים הישראליים וציין כי "ישובים שלמים התרוקנו בלילה אחד".

טלאב גם פרסם בעמוד הפייסבוק שלו ב-23 באוקטובר הסתה נגד יהודים. המילה יהודים נכתבה בצורה שגויה, אולי בכוונה על מנת להימנע מזיהוי אוטומטי על ידי אלגוריתמים של פייסבוק שמוחקים דברי הסתה.

"אלוהים ישלם [לאויבים] על הרוע שלהם, אלוהים יגרום למעשיהם להביא להשמדתם, אלוהים יטפל ביהודים ותומכיהם, אנא אלוהים, אמן", פרסם טלאב.

רנוש סלאח, שמתגורר ברפיח ועובד במרכז ההדרכה של אונר"א בעזה, המספק הכשרה מקצועית לתלמידים בעזה, פרסם ב-7 באוקטובר פוסט המשבח את הטבח שביצע חמאס וכתב "זהו בוקר נפלא ובלתי נשכח".

שרה אלדרוי, עובדת נוספת של אונר"א שעובדת כמורה לאנגלית ומתגוררת בעיר עזה, העלתה לדף הפייסבוק שלה סרטון שבו נראים מחבלים של חמאס בטנדר נוסעים ברחובות ישראל, יורים לעבר מכוניות ישראליות. כמו גם שריפות כתוצאה מתקיפות רקטות על ישראל.

הסרטון לווה בפסוק בקוראן האומר: "בוודאי נבוא אליהם עם חיילים שלא יהיה להם כוח להיתקל בהם, ובוודאי נגרש אותם בהשפלה, והם יהיו מושפלים".

הדו"ח גילה כי לפחות 100 אנשי חמאס שביצעו פיגועי טרור נגד ישראלים בשנים האחרונות הם בוגרי מערכת החינוך של אונר"א.

זה כולל את מועז סעד אל-מסרי, אחד ממחבלי חמאס שרצח את לוסי די ושתיים מבנותיה, מאיה ורינה, בפיגוע ירי בבקעת הירדן באפריל האחרון.

אל-מסרי חוסל על ידי צה"ל במהלך קרב יריות לאחר שהחיילים נכנסו לשכם כדי לעצור אותו ואת אחד משותפיו בחודש מאי.

"פעם אחר פעם הזהרנו שצוותים של אונר"א יצרו כר פורה לטרור. הפחדים הגרועים ביותר שלנו התממשו כעת באופן טרגי עם הפיגוע הנורא ב-7 באוקטובר", אמר מרקוס שף, מנכ"ל IMPACT-se.

"כל הממשלות המממנות את אונר"א, כולל ארה"ב, חייבות לבדוק בדחיפות ולהקפיא את התמיכה הכספית לאונר"א כדי להבטיח שדור נוסף לא יגדל לרוע השנאה וההסתה".

חמאס עזה הסתה הסתה לטרור מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד