א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
מבצע הרואי

נחשפים פרטים חדשים: כך חולצה אורי מגידיש מהשבי בעזה

מגידיש הוחזקה עמוק בתוך רצועת עזה סמוך לבית החולים שבו על פי הדיווחים מסתתרים בכירי חמאס. במהלך הפעולה המזהירה חוסלו שני מחבלים | פרטים חדשים מהחילוץ הדרמטי

נחשפים פרטים חדשים: כך חולצה אורי מגידיש מהשבי בעזה
המסתערבים בפעילות צילום: דוברות המשטרה

פרטים חדשים על מבצע החילוץ הדרמטי של טוראי אורי מגידיש, התצפיתנית מבסיס נחל עוז שנחטפה על ידי מחבלי חמאס בבוקר ה-7 באוקטובר והוחזקה בשבי בעזה במשך 24 ימים.

לפי הפרסום של הפרשן עמית סגל, מגידיש הוחזקה כל אותם ימים במחנה הפליטים שאטי, הממוקם מערבית לעיר עזה, לא הרחק מבית החולים שיפא, תחתיו על פי הדיווחים מסתתרים מנהיגי החמאס ברצועה.

כך גם מתברר כי התצפיתנית הוחזקה דווקא בדירת מגורים רגילה ולא כפי שניתן היה לחשוב ששוביה מחזיקים בה בתת-קרקע. עוד נודע כי במהלך המבצע המזהיר חוסלו שני מחבלים.

גורמים בכירים הסבירו כי הכניסה הקרקעית של הכוחות לתוך שטח רצועת עזה הקלה מאוד על הסוואת הכוח המיוחד של שב"כ לבצע את פעולת החילוץ.

העיתונאית אילנה דיין פרסמה בשבוע שעבר כי בלילה בין שבת לראשון הרמטכ"ל וראש השב"כ אישרו את התכנית המבצעית, וניתן האור הירוק. השב"כ בחר גם שם למבצע - "ראשית האור".

בחמ"ל המבצעים המיוחדים של השב"כ במרכז הארץ, התכנסו האנשים שינהלו את האירוע. אלא שאז, כמה דקות לפני שהכוח מקבל "רשאי" לביצוע, התקבל בחמ"ל מידע דרמטי, שגרם לרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר לעצור הכול.

בתוך דקות מתבצעת בחמ"ל הערכת מצב זהירה, מבצעים גם שינוי מסוים בתוכנית המקורית, ומתקבלת ההחלטה לבצע - עכשיו.

לוחמי היחידה המבצעית של השב"כ יצאו לדרך, בחיפוי של לוחמי צה"ל והיחידות המיוחדות, והם אפשרו את תנועת הלוחמים. "העובדה שהתמרון הקרקעי כבר התחיל הייתה קריטית למבצע הזה, סיפר גורם בכיר, "בלי נוכחות של הכוחות ברצועה, מבצע כזה הוא בלתי אפשרי".

הכוח הספיק לדווח שהגיע סמוך למקום החזקתה של אורי – אבל משהו לפתע השתבש. הקשר עם הכוח ניתק בדקות הראשונות אחרי ההגעה למקום שבו הוחזקה אורי. "אלה היו דקות שהרגישו כמו שעות", סיפר לאילנה דיין גורם שהיה שם. "בדיעבד, התברר שהכוח היה פשוט עסוק טכנית במשהו, ולא שמע את הקריאות שלנו".

זמן קצר אחר כך, כבר נשמע בקשר צמד המילים: "היא בידינו. בריאה ומתקשרת". לאחר מכן, הגיעה שיחת טלפון מהחפ"ק לשטח. עובדת ביחידה המבצעית של השב"כ מדברת עם החיילת שחולצה מהשבי: "אורי הכל בסדר. באנו להביא אותך הביתה".

עזה חילוץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד