א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
תומכי חמאס

דרום אפריקה מחזירה את כל הדיפלומטים שלה מישראל

דרום אפריקה הודיעה כי היא מחזירה את כל הדיפלומטים שלה מתל אביב בעקבות התקיפות האינטנסיביות של ישראל על עזה. ישראל עדיין לא הגיבה על ההצהרה הדרום אפריקאית  

דרום אפריקה מחזירה את כל הדיפלומטים שלה מישראל
פעילות קרקעית של צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

דרום אפריקה הודיעה כי היא מחזירה את כל הדיפלומטים שלה מישראל בגלל התקיפות האינטנסיביות של ישראל על עזה ביום ראשון בלילה. ההפצצה הייתה אחת הכבדות של ישראל מאז החלה המלחמה לפני חודש. לפי הודעת חמאס, בבית החולים שיפא בעיר עזה נהרגו כ-200 בני אדם.

ממשלת דרום אפריקה, שתומכת בפלסטינים באופן מוטה, גינתה את ישראל היום. ישראל עדיין לא הגיבה על ההצהרה הדרום אפריקאית.

שרת החוץ נלדי פנדור אמרה במסיבת עיתונאים כי דרום אפריקה מחזירה את הדיפלומטים שלה: "אנחנו מודאגים מאוד מהמשך ההרג של ילדים ואזרחים חפים מפשע בשטחים הפלסטיניים ואנו מאמינים שהתגובה של ישראל הפכה להיות ענישה קולקטיבית. הרגשנו שחשוב שנראה את הדאגה של דרום אפריקה תוך כדי המשך קריאה להפסקת אש".

ממשלת דרום אפריקה תומכת באופן עיוור בפלסטינים בעזה. "החזרת הדיפלומטים היא פרקטיקה רגילה", אמרה שרת החוץ פנדור, והוסיפה כי "הדיפלומטים יעבירו תדרוך מלא לממשלה, לאחר מכן, הממשלה תחליט אם ממשיכים לקיים מערכת יחסים".

הקבינט של דרום אפריקה האשים גם את שגריר ישראל אלי בלוצרקובסקי לאחר שמתח ביקורת על פוליטיקאים בדרום אפריקה שהטילו את האשמה למלחמה על ישראל, כולל ביקורת קשה על חברי ממשלה שביקרו את ישראל.

"ההתבטאויות המזלזלות נגד אלה שמדברים נגד הזוועות הופכות את עמדת השגריר בלוצרקובסקי לבלתי נסבלת יותר ויותר", נכתב בהודעת הממשלה.

דרום אפריקה היא לא המדינה הראשונה שמחזירה את הדיפלומטים שלה מישראל במחאה נגד המבצע הצבאי בעזה. צ'אד, צ'ילה, בחריין, ירדן, וקולומביה הן בין אלו שכבר עשו זאת.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד