א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
האויב רחוק משבירה

ראש המל"ל לשעבר פסימי: ישראל במצב קשה ממה שחושבים

האלוף (מיל') איילנד סובר כי למרות האופוריה שמשדרים בישראל, המצב פחות טוב ממה שחושבים. לדבריו האויב רחוק משבירה וההתמודדות עם התת-קרקע תהיה קשה ליישום. "העובדה שאתה הורס בתים לא הופכת את הבתים הללו למקומות שאי אפשר להגן עליהם, אלא להיפך"

ראש המל"ל לשעבר פסימי: ישראל במצב קשה ממה שחושבים
פעילות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

האלוף (מיל') גיורא איילנד, שכיהן בעבר כראש המל"ל ובתפקידי מפתח נוספים במערכת הביטחון, ממתן את תחושת האופוריה בעקבות הלחימה הקרקעית של צה"ל בתוך עזה וטוען כי גם בנדבך המדיני וגם בזה הצבאי הבעיה של ישראל גדולה ממה שנדמה.

בצד הצבאי, הוא טוען, אנחנו לא רואים שום סימני שבירה של הצד השני, למרות התקיפות האוויריות והפעולה הקרקעית. אנחנו לא רואים אנשי חמאס שנכנעים ומרימים דגל לבן, גם לא בודדים - צעד שבד"כ מעיד על שבירה אצל האויב.

איילנד מסביר כי אנחנו רואים את מחבלי החמאס "מבצעים פעולות מתואמות ומורכבות באמצעות רחפנים, מרגמות, טילי נ"ט. אלה לא בודדים שנלחמים על נפשם, אלא מערכת שפועלת. הם יכולים להניע כוחות ממקום למקום, הם שולטים לפחות ב-80% מהתת-קרקע ויודעים להגיב מהר על מה שאנחנו עושים. עזה היא עדיין היעד המבוצר הגדול בעולם".

לדברי איילנד, העובדה שאתה הורס בתים לא הופכת את הבתים הללו למקומות שאי אפשר להגן עליהם, אלא להיפך: ההיסטוריה של המלחמות מלמדת שאתה נכנס לשטח שהרסת מהאוויר (סטלינגרד במלחמת העולם השנייה) כך יותר קל למתגונן להילחם ממנו.

בנוסף לכל זה הוא מסביר, יש את הממד של התת-קרקע בעומק 50 מטרים, ככה שאתה נכנס למציאות שהיא קשה ומורכבת מאוד. "אני הייתי נגד הכניסה הקרקעית" הוא טוען ומסביר כי צריך להיזהר משלושה דברים שאנחנו מתעסקים בהם: 1. מספר המטרות שתקפנו - אין לזה שום משמעות; 2. גם שאתה הורג הרבה אנשים זה לא נותן לך תחושה של עד כמה הכרעת את היריב; 3. יש פה מערכת יריבה שמתפקדת יפה בצד השני, למרות הפגיעה של צה"ל בהם - ולא רואים שהם בדרך לשבירה.

 

 

 

 

 

עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד