כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
זעם על המנהיגים בחו"ל

מפקד בחמאס שתכנן את הפשיטה: "לא תכננו לטבוח באזרחים, ההוראות שונו ברגע האחרון"

מפקד בכיר בחמאס טען בתקשורת הבריטית כי ההתקפות ב-7 באוקטובר "לא נועדו לפגוע באזרחים ישראלים". הוא ביקר את מנהיגי ארגון הטרור "ששינו את התוכנית ברגע האחרון" בהתערבות יוצאת דופן

ההמון הברברי פורץ לישראל
ההמון הברברי פורץ לישראל צילום: צלמי פלאש90

מפקד צבאי בכיר בארגון הטרור חמאס ביקר את מנהיגי ארגון הטרור, וטען כי התקיפות הברבריות ב-7 באוקטובר מעולם לא היו אמורות להיות מכוונות כלפי אזרחים ישראלים.

בראיון ל'דיילי מייל' טען מנהיג בארגון הטרור שתחת אחריותו 400 מחבלי חמאס, כי התוכנית הראשונית הייתה להרוג חיילים ישראלים ולחטוף כמה מהם כבני ערובה.

אבל לטענתו הפקודות שונו ברגע האחרון על ידי מנהיגים פוליטיים של חמאס, מה שהוביל לעינויים ורצח של יותר מ-1,400 ילדים, נשים וגברים, ומאות ישראלים שנלקחו כבני ערובה לעזה.

"אני אחד המתכננים (של 7 באוקטובר) ולא ציפינו שזה ילך בדרך הזו", אמר. הוא דיבר עם העיתון הבריטי דרך ערוץ טלגרם מוצפן בשבוע שעבר.

"ההנהגה שלנו דיברה עם הצעירים ואמרה להם, תעשו מה שאתם רוצים, קחו מה שאתם רוצים. ואתה רואה הרגנו תינוקות. אבל להגיע לאזורים אזרחיים, ולקחת 250 בני ערובה, לא היה מתוכנן. הם אזרחים. התוכנית שלנו הייתה לקחת כמה בני ערובה [צבאיים] כדי לשחרר אסירים שלנו".

המפקד, העונה לשם הקוד אבו מוחמד, האשים את מנהיג חמאס יחיא סינוואר בכך שהוא מתנהג כמו 'לוחם רחוב'. לדבריו, הנהגת חמאס שהורתה למחבלים שלה 'לעשות מה שבא להם' אינה מתגוררת בעזה ומתמודדת עם תגובת ישראל.

"הסיבה שלנו לפשיטה היא שאנחנו רוצים להרים את הקול שלנו לעולם. עזה היקרה שלי נמצאת תחת הפצצה. הבעיה היא בגלל המנהיגות שלנו".

הוא טען כי המפקדים בשטח בעזה נותקו למעשה מההנהגה הפוליטית, וכעת הם מסתמכים על שליחים כמו 'תקופות קדומות'.

לדבריו, יש לו רק תמרים ושמן זית לאכול, בניגוד לראשי חמאס בחו"ל, איסמעיל הנייה ואחרים, שחיים בפאר בקטאר ובטורקיה.

"אנחנו לא יודעים לאיזה כיוון ללכת. אנחנו לא יודעים באיזו דרך ללכת", אמר וטען שכמה מפקדים נוספים של חמאס מלאים בביקורת על ההנהגה הפוליטית. "הם הרסו אותנו" אמר.

בהתקפות הברבריות ב-7 באוקטובר, חמאס ירה מטח רקטות מעזה ושלח מחבלים לחצות את הגבול, בטבח נהרגו 1,400 בני אדם ונלקחו כ-240 בני ערובה. יותר מ-270 גופות, רובן צעירים, היו פזורות על פני שטח הפסטיבל לאחר שתוקפי חמאס השתמשו במצנחי רחיפה כדי לחצות את הגבול ולירות ללא הבחנה לתוך ההמון.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד