כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מחשש לפגיעה בפלסטינים

ישראל התחייבה לאמריקאים: לא נעביר את הרובים להתנחלויות

ישראל התחייבה בפני ארה"ב לא להעביר את רובי M16 החדשים שרכשה מאמריקה לכיתות כוננות בהתנחלויות, זאת בשל החשש האמריקני שהרובים ישמשו להתקפות על פלסטינים

ישראל התחייבה לאמריקאים: לא נעביר את הרובים להתנחלויות
הקמת כיתות כוננות ברחבי הארץ צילום: דוברות המשטרה

ישראל התחייבה בפני ארה"ב כי רובי ה-M16 שהיא רוכשת מחברות נשק אמריקניות לא יועברו לכיתות כוננות בהתנחלויות, כך לפי פרסום "וואלה". התחייבות זו גרמה לארה"ב לאפשר את המכירה לישראל.

גורמים אמריקנים אמרו כי שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג התחייב לממשל ביידן כי כלי הנשק שיירכשו מארה"ב יימסרו אך ורק לכיתות כוננות שנמצאות בשטח השיפוט של משטרת ישראל. בכיר אמריקני אמר: "מבחינה גיאוגרפית זה אומר - לא מעבר לקו הירוק".

משגרירות ישראל בוושינגטון נמסר: "השגת האישור להעברת כלי הנשק האמריקנים ארצה לוותה בתהליך מסודר מול הממשל האמריקני שבמהלכו התייחסה ישראל לסוגיות הנוגעות למדיניות הממשל ומגבלות החוק האמריקני".

נזכיר כי בקשה של ישראל ל-24,000 רובי סער מארה"ב משכה תשומת לב מצד מחוקקים אמריקאים וכמה פקידי משרד החוץ החוששים שהנשק עלול להגיע לידי מתנחלים ו"מיליציות אזרחיות" בגדה המערבית, כך אומרים גורמים אמריקאים ל'ניו יורק טיימס'.

עלות הרובים מוערך ב-34 מיליון דולר ומוזמנים ישירות מיצרני נשק אמריקאים, אך הם דורשים אישור מחלקת המדינה ומהקונגרס. ישראל טוענת שהרובים ישמשו את המשמר הלאומי, אך ציינו גם כי ניתן לתת אותם לאזרחים. האמריקאים חוששים שהנשק יגיע לכיתות כוננות בשטחים לידי המתיישבים.

משרד החוץ האמריקאי נתן בשבוע שעבר הודעה בלתי רשמית על המכירה לוועדות הקונגרס, מה שהצית דאגות ועורר שאלות מישראל לגבי האופן שבו היא מתכוונת להשתמש בנשק. פקידים הפועלים בנושאי זכויות אדם הביעו הסתייגויות, בעוד שאלו המפקחים על מכירת נשק מתכוונים לאשר את המכירות ולהכריז עליהן בימים הקרובים, אומרים גורמים אמריקאים

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד