כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
עדכונים שוטפים

צה"ל השלים את כיתור העיר עזה | אזעקות נשמעו בקריות ובמפרץ חיפה

לראשונה מאז החלה המלחמה: רקטות שוגרו מלבנון לעבר אזור חיפה. צה"ל: זוהו 30 שיגורים | אחרי לילה של תקיפות מאסיביות ברצועה, צה"ל השלים את כיתור העיר עזה והכוחות ממשיכים להתקדם למעוזי הטרור | ראש הממשלה: "אנו נלחמים באויב האכזרי ביותר שראינו מאז השואה" 

צה"ל השלים את כיתור העיר עזה | אזעקות נשמעו בקריות ובמפרץ חיפה
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

הפעולה הקרקעית הולכת ומתרחבת ובשעות האחרונות השלים צה"ל באופן סופי את כיתור העיר עזה, בה נמצא מרבית הכוח הפיקודי של חמאס בצפון הרצועה. בצה"ל ממשיכים לחפות על הכוחות הקרקעיים באמצעות תקיפות מאסיביות מהאוויר, שגורמות להשמדת מפקדות ומסבות אבדות רבות לארגון החמאס.

אחר הצהריים נשמעו אזעקות בכמה אזורים בצפון, בין היתר בקריות ובמפרץ חיפה. הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון נטלה אחריות לירי. דובר צה"ל מסר כי בשעה האחרונה זוהו כ-30 שיגורים לעבר צפון הארץ משטח לבנון. צה"ל מגיב בארטילריה לעבר מקורות הירי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שנפגש היום עם ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב, אמר: "אנחנו נלחמים באויב, האויב האכזרי ביותר שראינו מאז השואה, שמבצע פשע מלחמה כפול – הם גם מכוונים לעבר אזרחים במתכוון וגם משתמשים באזרחים שלהם בתור מגן אנושי. בזמן שישראל עושה כל שביכולתה להוציא את האזרחים מחוץ לאזור הסכנה, חמאס עושה כל שביכולתו להשאיר אותם באזור הסכנה, לעיתים תחת איומי נשק".

הלילה ביצע צה"ל מתקפה נרחבת בעזה, מהאוויר מהים ומהיבשה. לפי עיתונאים הנמצאים בעזה, היו אלו התקיפות החזקות ביותר מאז החלה המלחמה. בצה"ל מעריכים כי בתקיפה החריגה חוסלו לכל הפחות עשרות מחבלים, ביניהם גם מפקדים בכירים בחמאס. כוחות קרקעיים של צה"ל השתלטו הלילה על מוצב חמאס בשטח עזה. במוצב זה היו לארגון הטרור חמאס עמדות תצפית, מתחמי אימונים לפעילי הטרור וכן מנהרות טרור. בפעולה זו חוסלו מספר מחבלים.

במהלך היממה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-450 מטרות של ארגון הטרור חמאס, ביניהן מתחמים צבאיים, עמדות תצפית, עמדות נ"ט, ועוד. כמו כן, כוחות זרוע הים תקפו מפקדות, עמדות שיגור טילי נ"ט ועמדות תצפית נוספות של ארגון הטרור. במסגרת פעולות חיסול מחבלי ארגון הטרור חמאס, מטוסי קרב של צה"ל בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ חיסלו מפקדים נוספים של חמאס ביניהם- ג׳מאל מוסא, האחראי על הביטחון המיוחד בארגון הטרור חמאס. בשנת 1993 ביצע ג'מאל מוסא פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל שהיו בסיור בשטח רצועת עזה. כמו כן חוסלו מפקדים בדרג השטח בגדודים בהם נלחמים הכוחות.

עדכונים שוטפים:

21:11 - צה"ל השמיד מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי משטח לבנון היום. בין המטרות שהותקפו מספר אתרים בהם ממוקמים אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור חיזבאללה, מחסן אמצעי לחימה, עמדות שיגור ותשתיות טרור.

תיעוד תקיפות צה\"ל נגד יעדי חיזבאללה // דובר צה\"ל

20:28 - ‏הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע, טוען כי הם ביצעו מתקפת כטב"מים לעבר "יעדים רגישים" בישראל. לפי שעה אין שום אינדיקציה לכך שהטענה הזאת נכונה.

20:26 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מעדכן: "עד כה נמסרו הודעות ל-348 משפחות חללי צה"ל ול-240 משפחות חטופים".

20:24 - דובר צה"ל: "חיסול דרג השטח של חמאס פוגע משמעותית ביכולות של חמאס לייצר התקפות נגד".

20:20 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אומר בהצהרה היומית לתקשורת כי לוחמי צה״ל פועלים בשעות האחרונות בעומק העיר עזה: "מעמיקים את הלחץ על העיר עזה". על הפעולה נגד המנהרות: "כוחות ההנדסה מתקינים אמצעים שונים ומגוונים בכל אחד מפירי המנהרות שאנחנו מגלים וכך משמידים אותם".

20:13 - הסיוע ההומניטרי שהצניח חיל האוויר הירדני בעזה לא נבדק ע"י אף גורם ישראלי. המלך עבדאללה היה אמור להיות על מטוס התובלה, אך בסוף היה זה רמטכ"ל צבא ירדן.

20:02 - הרמטכ"ל מאיים, בטייסת f-35: "יודעים להגיע לכל מקום במזרח התיכון".

19:45 - שר הביטחון יואב גלנט אישר תוכניות מבצעיות נוספות: "סינוואר מתחבא בבונקר ונותן למפקדי החמאס למות. אצלנו, המפקדים הולכים בראש הכוח ומביאים להישגים בשטח".

19:38 - ברקע המלחמה: יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה שוחח הערב עם יו"ר בית הנבחרים האמריקאי מייק ג'ונסון.

19:37 - תוך חצי שעה: אזעקה שלישית בשתולה.

19:36 - ‏מפקד חיל האוויר הגרמני, אינגו גרהרץ, הגיע ארצה לביקור סולידריות עם ישראל ונפגש עם שר הביטחון גלנט ומפקד חיל האוויר תומר בר.

19:34 - המיליציות הפרו איראניות בעיראק מקבלות אחריות על תקיפה של ארבעה בסיסים אמריקניים בעיראק ובסוריה - בסיס עין אל-אסד במערב עיראק, בסיס סמוך לשדה התעופה ארביל בצפון עיראק, תל אל-ביידר בצפון סוריה וא-תנף בדרום סוריה.

19:26 - מזכ"ל האו"ם אנתוניו גוטרש ממשיך לתקוף את ישראל: "עזה הופכת בית קברות לילדים".

19:19 - שוב ירי מלבנון לעבר שתולה. נשמעת התראה.

19:13 - הבית הלבן: נתניהו וביידן שוחחו פעם נוספות ודנו בהתפתחויות הלחימה בעזה.

19:12 - צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

19:10 - אזעקה בשתולה הסמוך לגבול לבנון.

18:40 - דובר הפנטגון: לפחות 38 תקיפות נגד בסיסי צבא ארה"ב בעיראק ובסוריה בשבועות האחרונים. לפחות 46 חיילים נפצעו.

17:20 - אזעקות בעוטף עזה.

17:15 - דוברות המשטרה: לפני זמן קצר נשמעו הדי פיצוצים ברחבי מחוז ת"א, מבדיקה עולה כי קולות הפיצוצים מקורם בנפילות רקטות שנחתו בים הפתוח.

17:02 - בשעה האחרונה זוהו כ-30 שיגורים לעבר צפון הארץ משטח לבנון. צה"ל מגיב בארטילריה לעבר מקורות הירי.

17:00 - הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון לוקחת אחריות לירי לעבר מרחב הצפון לפני זמן קצר.

16:53 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בצפון הארץ: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

16:50 - דיווחים בלבנון: 15 רקטות שוגרו מדרום המדינה לעבר ישראל, 6 יורטו.

16:40 - אזעקות בקריות ובמפרץ חיפה.

16:35 - הפלסטינים מדווחים: צה"ל חיסל את מפקדי חמאס ופת"ח בטולכרם.

החיסול בטולכרם

16:30 - צבע אדום בכיסופים.

16:17 - אזעקות בגליל העליון.

16:15 - הותר לפרסום: נקבע מותה של הלוחמת שנפצעה בפיגוע בירושלים.

16:00 - אזעקות באשדוד והסביבה.

15:55 - ראש הממשלה נתניהו מכנס כעת את כל השגרירים המוצבים בישראל.

15:40 - מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל במהלך הלילה את המחבל ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון הטרור חמאס בחטיבת מחנות המרכז. עספה, יחד עם מפקדים נוספים במחנות המרכז לקח חלק בשילוח מחבלי נח'בה לשטח ישראל במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ותיכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה.

חיסול מפקד גדוד דיר אל-בלח

15:30 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל תקף מהאוויר את הלוחות הסולאריים על גג המבנה המרכזי של בית החולים שיפא בעזה.

15:00 - משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס: מספר ההרוגים הפלסטינים מתחילת המלחמה חצה את ה-10,000. ההערכה היא שתחת ההריסות בעזה יש עוד מאות גופות.

14:40 - שר החוץ של איראן: "האמריקנים שלחו לנו הודעות בשלושת הימים האחרונים שאמרו שהם מבקשים הפסקת אש".

14:35 - בעקבות המלחמה: דרום אפריקה הודיעה על החזרת כל הדיפלומטים מישראל.

14:15 - דובר צה"ל: בהמשך לקריאות החוזרות ונשנות לתושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לנוכח הפעילות הצבאית המתקיימת באזור, גם ביממה האחרונה, בהתאם לשעות שנקבעו מראש צה"ל מאבטח ציר ופותח מסדרון פינוי אוכלוסייה על מנת לאפשר לתושבי צפון רצועת עזה לנוע דרומה לשם הגנתם.

מעבר התושבים לדרום הרצועה

14:05 - צה"ל: אתמול נחנך חמ"ל התצפיות החדש שהוקם לגזרת נחל עוז במחנה רעים, זאת כחודש לאחר מתקפת הפתע הרצחנית של ארגון הטרור חמאס.

14:00 - צבע אדום ביישובים בעוטף עזה.

13:15 - הערכה בקהילת המודיעין: חמאס ניהל לצד האימונים מאמץ "הרגלה" שנועד "להרדים" את קהילת המודיעין בפרט וצה"ל בכלל. פעילי חמאס הפיצו בשנתיים האחרונות סרטונים מתוך האימונים בהן נראות תקלות ופעולות מעוררות גיחוך כחלק ממאמץ ה"הרגלה".

ההרס בשכונת שיח' רדואן - כתוצאה מתקיפות צה"ל

12:45 - האיחוד האירופי הודיע שיגדיל את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה ב-25 מיליון אירו, כך שיעמוד בסך הכול על 100 מיליון אירו

12:30 - ראש הממשלה נתניהו לראש ממשלת בולגריה דנקוב: "אנחנו נלחמים באויב האכזרי ביותר שראינו מאז השואה".

תיעוד ההריסות ברחוב א-נסר ובאזור בית חולים שיפאא\

ראש ממשלת בולגריה דנקוב: "צריך למגר את חמאס וכל התשתית הצבאית והמנהלית שלו - כיוון שזה לא יכול להמשיך כך"

12:15 - עיריית קריית שמונה: בעקבות ירי המטחים הגובר, אנו קוראים לכל מי שנשאר בעיר לצאת מהעיר באופן מיידי (כאן חדשות)

ההפצצות בעזה הלילה

11:45 - שבים ומחדדים: תושבים השוהים בישובים שניר, דן, דפנה, הגושרים, מעין ברוך, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, יראון, ברעם, צבעון וסאסא מתבקשים להישאר במרחבים מוגנים. התנועה בכבישים בטווח של 0-2 ק"מ מגדר הגבול אסורה ומסוכנת.
כבישים סגורים לתנוועה:
- צומת מצודות (גיבור) לכיוןן צפון ומזרח
- צומת מלכיה לכיוון מערב ומזרח
- צומת כ"ח לכיוון מערב
- צומת ישע (רמות נפתלי) לכיוון מערב
- צומת כניסה לא"ת צפוני ק"ש לכיוון מזרח
- צומת כניסה דרומי לבית הלל לכיוון צפון
- צומת הטנק לכיוון מערב
- צומת להבות הבשן לכיוון צפון

11:10 - אזעקה בעוטף.

11:00 - שר החוץ האיראני: מועצת הביטחון והסוכנות לאנרגיה אטומית חייבים לפרק מיד את הנשק הגרעיני של ישראל מנשקה אחרי הצהרת השר עמיחי אליהו.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

מלחמת חרבות ברזל צה"ל חמאס עזה חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד