כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אי אפשר לחיות ככה

ראש העיר: "הצפון לא יחיה עם חיזבאללה על הגדר, אין מצב"

ראש עיריית נהריה אל"מ (מיל') רונן מרלי על המתרחש בחזית הצפונית בצל המלחמה: "איך רוצים שאנשים יחיו כש־20 מטר מהם יכול להיות מחבל?". הבתים ישנים מאוד ללא ממ"ד, ויש מקלטים ציבוריים אבל הרבה פעמים הם מרוחקים 

חיילי צה"ל
חיילי צה"ל צילום: דובר צה"ל

על רקע התקדמות המלחמה, לרבות העמקת התמרון הקרקעי בשטחי רצועת עזה, עולה השאלה מהי ההסתברות לפתיחת חזית נוספת מול חיזבאללה בצפון הארץ. אל"מ (מיל') רונן מרלי, ראש עיריית נהריה שכיהן כקצין אג"ם של פיקוד הדרום, שוחח עם בן כספית ויזהר שי ב-103FM ותיאר את תחושותיו בעקבות המצב המתוח.

"קו העימות, לא רק נהריה, משותק", הודה. "אנשים בחששות. בקו עצמו יש קרבות שלא תמיד שומעים עליהם. אנחנו מאוימים גם מהים, ואנחנו משותקים, אנחנו לא יכולים ללמוד, רק בממ"דים. יש 30 אחוז פערי מיגון בעיר. ההורים חוששים לצאת, אין להם מי שישמור על הילדים. זו בעיה שכנראה אנחנו צריכים לשלם עליה עכשיו את המחיר, כדי שבעתיד יהיה יותר טוב. בשבעה לאוקטובר הקמתי משמר עירוני, הגיעו אליי 120 חמושים בעיר כולל סיוע אזרחי, אבל אנשים רוצים אבטחה, הם רוצים חיילים ושומרים. האמון אבד לתושבים. המדינה רוצה שאנחנו נחיה כאן. אם הגליל יהיה חלש, המדינה תהיה חלשה".

"אי אפשר לחיות ככה"

בהמשך תיאר: "יש פערי מיגון משמעותיים בכל הצפון, זה ידוע, היו תוכניות עם הרבה מיליארדים וכל פעם התוכנית באה לצאת לדרך ועצרו אותה. תמיד מחלקים את הכסף למשהו לא דחוף. אתה מרגיש את הפער הזה. בנהריה, 30 אחוז עזבו את העיר, אין להם מרחבים מוגנים או מקלט קרוב, אז הם פשוט עזבו. המדינה מכירה את הבעיה הזו לא מהיום. אני חושב שהמדינה תסיים את המלחמה בעזה ותצטרך לעבור לצפון. אם חיזבאללה לא יהיה מדרום לליטני, תושבי הצפון לא יתנו לזה לקרות. הצפון לא יחיה עם חיזבאללה על הגדר, אין מצב. איך רוצים שאנשים יחיו כש-20 מטר מהם יכול להיות מחבל של חיזבאללה? אי אפשר לחיות ככה. הבתים הישנים מאוד הם ללא ממ"ד, ויש מקלטים ציבוריים אבל הרבה פעמים הם מרוחקים מאוד".

"אנחנו חזקים, העם שלנו חזק, אבל הוא לא יוותר", הדגיש מרלי. "הוא נלחם ויילחם גם אחר כך. אנחנו צריכים לנצח את המלחמה, נהרגו לנו כל כך הרבה אנשים כדי שזה לא יהיה לשווא. אחר כך נילחם בכל הבעיות, המדינה צריכה להשתנות בכל תחום. יש כל כך הרבה דברים לעשות. נקודת האור היחידה היא שהעם חזק, הוא נלחם. היו שלושים אחוז מהתושבים בחוץ בשלושה שבועות הראשונים, ועשרים אחוז חזרו. לבי עם הלוחמים, אני מתפלל שננצח את הדבר הזה ונתקן את מה שצריך לתקן. אנחנו משדרים עוצמה. אני גם בשוק, אבל זה לא הזמן עכשיו. אם הלוחמים לא היו כאלה גיבורים, אני לא יודע איפה היינו היום. אנו חזקים, ואנחנו רוצים לחיות כאן וליישב את הארץ, אבל אנחנו רוצים להיות בטוחים. אנו לא מבקשים יותר מדי. זה האינטרס של המדינה, מה שהיה לא יהיה".

חמאס לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד