כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חוששת מהפעילות ברצועה

אחותו של החטוף: "חרב עולמנו, סומכת על הממשלה והצבא שיעשו הכול"

גאות אלגרבלי, אחותו של אלמוג מאיר ז'אן הנמצא בשבי חמאס: "הוא ילד מאושר וחכם, ממשיכים לזעוק את הזעקה שלנו" טענה: "הפוליטיקה תמיד פה". היא הביעה את החשש מהכניסה של צה"ל לעזה, כאשר החטופים עדיין שם

אחותו של החטוף: "חרב עולמנו, סומכת על הממשלה והצבא שיעשו הכול"
פעילות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

משפחתו של אלמוג מאיר ג'אן בן ה-21, החטוף בעזה מזה 31 יום, הגיעה אתמול (א') לאתונה במסגרת משלחת רשמית של מטה החטופים, על מנת להיפגש עם בכירים יווניים ולקדם את המאמצים להשבתו. גאות אלגרבלי, אחותו של אלמוג, התייחסה לדברים אצל אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM

"אני ומשפחתי וגם המון משפחות של חטופים אחרים, אנחנו פשוט ממשיכים לזעוק את הזעקה שלנו, אם זה בריאיונות בארץ, בעולם, במדיה החברתית ולהפעיל לחץ במה שאנחנו יכולים. פשוט להחזיר אותם הביתה כמה שיותר מהר", אמרה.

בהמשך סיפרה על אלמוג: "הוא השתחרר לפני 5 חודשים. ילד בן 21. ילד שהלך סך הכול ליהנות במסיבה, בפסטיבל מוזיקה שהוא מאוד מאוד אוהב. הוא היה אמור להתחיל את העבודה הראשונה שלו בחברת הייטק ב-8 באוקטובר. הוא ילד מאושר, חברותי, שמח, כריזמטי וחכם. פשוט חרב עולמנו".

אימא שלך ביוון היום, מה הם הולכים לעשות שם, המשפחה?

"היא נפגשה שם עם הנשיאה של יוון, ויש כל מיני קהילות יהודיות שנפגשים איתם - שיקשיבו לנו, שישמעו את הסיפור שלנו, ליצור איזושהי הזדהות עם כאלה שלא מכירים את הסיפור, שלא יכולים לשמוע את מה שאנחנו חווים פה. כמה שיותר לעורר מודעות בעולם".

"אנחנו חושבים שזה תורם", הדגישה, "זו כמובן לא מדינה שיכולה כל כך לעזור במשא ומתן, אבל אני מאמינה שיש איזושהי דרך שהם מכירים. אנחנו חושבים שזה עוזר, כל מדינה".

אתם מנהלים מאבק יחד עם כל משפחות החטופים?

"אנחנו מחוברים מאוד למטה. גם המשלחת עצמה שיצאה ליוון היא משלחת של המטה. פשוט צריך להיות בכל מקום. לכל אחד יש את התפקיד שלו או את מה שהוא מסוגל לעשות. יש את אלו שנמצאים במאהל, יש את אלו שבאים לריאיונות, יש את אלו שממשיכים עם שילוט, זה פשוט מקום מאוד מאוד ענק המטה הזה".

"מפחיד אותנו לדעת שאח שלי שם"

בהמשך, הביעה את החשש מהכניסה האגרסיבית של צה"ל לעזה, כאשר החטופים עדיין שם. "זה די מפחיד אותנו לדעת שאח שלי שם, שהחטופים נמצאים שם ויש באמת את הכניסה האגרסיבית כמו שאתם אומרים, זה מאוד מלחיץ אותנו, אבל יחד עם זאת אני סומכת על הממשלה שלי ועל הצבא שיעשו הכול על מנת להחזיר אותם הביתה בריאים ושלמים. אבל כן זה מפחיד, זה ביחד", אמרה.

את מרגישה שיש קצת כניסה של פוליטיקה? מישהו מנסה לעשות הפרד ומשול בין המשפחות?

"הפוליטיקה תמיד נמצאת פה. היא תמיד קיימת כי זה חלק מזה, הפוליטיקה. אבל אני אישית לא נכנסת לפוליטיקה, אני פשוט סך הכול רוצה להחזיר אותם הביתה".

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד