כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
להרחיב את שיתוף המודיעין

ראש ה-CIA הגיע לישראל לדון בחטופים ובשבויים

מנהל ה-CIA מבקר בישראל ובמזרח התיכון. ביקורו של וויליאם ברנס מגיע כאשר ארצות הברית מנסה לשכנע את ישראל להמשיך בגישה ממוקדת יותר בתקיפת חמאס, לאפשר הפסקות הומניטריות ולעשות יותר כדי להימנע מפגיעה באזרחים שתף את המאמר המלא  

ראש ה-CIA הגיע לישראל לדון בחטופים ובשבויים
פעילות צה''ל צילום: דובר צה''ל

ויליאם  ברנס, מנהל ה-CIA, הגיע היום לישראל כדי לקיים דיונים עם מנהיגי המדינה וגורמי מודיעין, ישראל היא התחנה הראשונה מתוך מספר מדינות באזור בהן יבקר, כך לפי גורמים אמריקאים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

הביקור מגיע כאשר ארה"ב מנסה לשכנע את ישראל להמשיך בגישה ממוקדת יותר לתקיפת חמאס, לאפשר הפסקות הומניטריות כולל סיוע של מזן ומים ותרופות לעזה, ולעשות יותר כדי להימנע מפגיעה באזרחים.

ארצות הברית גם מחפשת להרחיב את שיתוף המודיעין שלה עם ישראל, לספק מידע שעשוי להיות שימושי לגבי מקומות בהם נמצאים בני ערובה או לגבי התקפות המשך נגד חמאס. פקיד אמריקאי שתודרך על נסיעתו של ברנס אמר שהוא מתכנן לחזק את המחויבות האמריקאית לשיתוף פעולה מודיעיני עם שותפים באזור.

ברנס ייסע לכמה מדינות במזרח התיכון לדיונים על המצב בעזה, כולל משא ומתן מתמשך על בני ערובה ועל החשיבות של הרתעת גורמים כמו חיזבאללה מלהצטרף ללחימה נגד ישראל, כך אמר גורם אמריקני.

פקידים אמריקאים אומרים שהם לא אומרים לישראלים מה לעשות, אבל הם מייעצים להם מהנסיון במלחמת עיראק והנסיון באפגניסטן לאחר הפיגועים ב-11 בספטמבר 2001. מסלול הביקור המדויק שלו לא ברור, אבל הוא צפוי לבקר בירדן. 

 

 

חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד