כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024

בשורה לאלפי עובדי 'אגד': תוספת שכר ומענק

כ-5,500 עובדי החברה יזכו לתוספת שכר חודשית ולשיפור בתקציבי הרווחה | יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין: "ההסכם מחזק משמעותית את ענף התחבורה הציבורית ואת עובדיו, וכולי תקווה שחברות נוספות ילכו בעקבותיו"

בשורה לאלפי עובדי 'אגד': תוספת שכר ומענק
אוטובוס אגד. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ההסתדרות, ועד עובדי אגד והנהלת החברה חתמו על הסכם קיבוצי משלים, בהמשך להסכמים קיבוציים קודמים, שיחול על כ-5,500 עובדי החברה, בכל מגזרי הפעילות: נהגים, מפקחים, עובדי מנהל ומשק, עובדי מטה ועוד.

שכר עובדי אגד יוצמד לעקרונות הסכם המסגרת לעובדי המגזר הציבורי שנחתם השנה בין ההסתדרות לבין משרד האוצר. העובדים יזכו לתוספות שכר של מאות שקלים בחודש ומענק חד פעמי של אלפי שקלים, בהתאם למגזרי הפעילות בחברה.

בנוסף, ההסכם מסדיר את השתתפותם של נהגי ועובדי אגד במקצועות השונים בעמותה לפיתוח מקצועי מבית איגוד עובדי התחבורה של ההסתדרות, המוקדמת בימים אלה. כן הוגדל תקציב הרווחה של העובדים למיליון ש"ח בשנה, והוסדר מנגנון שיתוף העובדים בתוכניות רווחה וספורט. לצד זה הוסכמה פרישת עובדים בתנאים מועדפים.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין ציין כי "ההסכם משפר את תנאי השכר והרווחה של כלל עובדי אגד במגוון רחב של נושאים, הן תעסוקתיים והן בטיחותיים. ההסכם מחזק משמעותית את ענף התחבורה הציבורית ואת עובדיו, וכולי תקווה שחברות נוספות ילכו בעקבותיו. נמשיך להוביל את תנאי השכר וההעסקה בתחבורה הציבורית כפי שעשינו בכל החברות המאוגדות אצלנו".

לדברי יעקב ואחניש, יו"ר ועד ארצי אגד: "בתום מו"מ ארוך, הסכם מביא שורת בשורות לכל עובדי אגד, בדגש על קידום ופיתוח מקצועי ורווחת העובדים".

גלעד ריקלין, מנכ"ל אגד, הביע סיפוק רב לנוכח ההסכמות החשובות שהושגו לאחר מו״מ ממושך אל מול ההסתדרות הכללית וועד עובדי החברה: "ההסכם שנחתם מבטא הלכה למעשה ״מפגש רצונות״ אשר מאזן ותורם רבות לרווחתם של עובדי החברה, ובה בעת מאפשר גיבוש והתנעת מתווה התייעלות הכרחי עבור אגד, מהלך שיתרום רבות לביסוס איתנותה וחוסנה הכלכלי של אגד לעתיד לבוא".

ההסתדרות הסכם קיבוצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד